ZSSK zlepšuje svoje služby: Na spustenie čaká nová aplikácia, e-shop a aj web

  • Na nášho národného dopravcu sa v poslednej dobe hrnula kritika z každej strany
  • Ak si si aj ty užil vo vlaku niekoľko nezabudnuteľných minút navyše, vieš o čom je reč
  • ZSSK sa však snaží vychytať všetky muchy a jednou z nich je aj niečo, čo v zahraničí funguje už dávno ako hodinky
zdroj: Unsplash/Flickr
  • Na nášho národného dopravcu sa v poslednej dobe hrnula kritika z každej strany
  • Ak si si aj ty užil vo vlaku niekoľko nezabudnuteľných minút navyše, vieš o čom je reč
  • ZSSK sa však snaží vychytať všetky muchy a jednou z nich je aj niečo, čo v zahraničí funguje už dávno ako hodinky

V rámci najdôležitejších záväzkov Železničnej spoločnosti Slovensko nie je v súčasnosti len potrebná modernizácia vozového parku, ale tiež skvalitňovanie svojich služieb. A práve tu prichádza s niekoľkými novinkami. Od 6. novembra národný dopravca spúšťa mobilnú aplikáciu Ideme vlakom s novým responzívnym predajným systémom (zatiaľ len pre Android, no pripravuje sa aj rozšírenie pre iOS) a od 13. novembra aj internetový obchod.

240.027 s Os 4821

Internetový obchod

Prostredníctvom prvej verzie internetového obchodu (ktorá bola k dispozícii 9 mesiacov) bolo kúpených 4,5 milióna cestovných dokladov, čo v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka predstavuje nárast takmer o 50 %. Od približne polovice novembra bude k dispozícii nová verzia internetového obchodu, no súčasne bude pracovať aj tá pôvodná. Milan Hric, riaditeľ sekcie digitalizácie a rozvoja systémov ZSSK, hovorí: „Býva to štandardom pri zavádzaní nových technológií. Sme si vedomí toho, že existuje časť zákazníkov, ktorí zmenu prijímajú ťažšie ako ostatní, a týmto im chceme umožniť postupné zorientovanie sa v novom systéme a porovnať ho prakticky online. Budeme radi, ak nám následne dajú spätnú väzbu prostredníctvom online formulára na www.zssk.sk. Ich podnety nám pomôžu pri vylepšovaní predajného systému. Na oficiálnej webovej stránke si budú môcť zákazníci prostredníctvom bannerov vybrať, ktorú verziu budú chcieť použiť.“

363.143-9 Šenkvice 9.7.2018

Aplikácia Ideme vlakom

Čo sa aplikácie týka, už dnes ju testuje niekoľko stoviek zákazníkov a ZSSK priznáva, že má veľmi pozitívne ohlasy. Zatiaľ čo v prvej fáze bude možné vytvoriť si profil, vyhľadať spojenie či vrátiť lístka a zároveň kúpiť jednorazový lístok, do budúcnosti sa ráta aj s rozšíreniami. Vždy budeš vedieť, či tvoj vlak mešká, kde presne sa nachádza, budeš mať možnosť spätnej väzby a aj určite vítanú možnosť objednania doplnkových služieb (napríklad reštauračné služby, taxi, požičovne áut či bicyklov alebo cestovné poistenie).

Nový web ZSSK

A bude aj nový web, ktorý by mal byť k dispozícii už na jar budúceho roka. Hoci to bude po technologickej stránke náročné ako každý iný podobný projekt, v rámci nového portálu chce ZSSK poskytnúť cestujúcim okrem základných informácií aj všetky možnosti samoobslužného vybavenia požiadaviek vrátane potvrdenia o meškaní vlaku, objednávky mimoriadnej prepravy, objednania parkovacieho miesta, spätnej väzby zákazníka, dodatočného dokúpenia doplnkových služieb a podobne. Národný dopravca prezradil, že náklady na portál ZSSK sa nakoniec vyšplhajú na približne 121-tisíc eur.

Zdroj: slovakrail.sk/TS