Ľudia sa chcú na úkor Kobeho Bryanta obohatiť, na eBayi predávajú veci za milióny

  • Po smrti Kobeho Bryanta sa začali masívne predávať produkty s jeho podpisom, ktorých cena dosahuje milióny dolárov
  • Lopty, dresy alebo podpisové kartičky, to všetko sa snažia majitelia predať na eBayi, vybrali sme niekoľko z nich
TASR
TASR
  • Po smrti Kobeho Bryanta sa začali masívne predávať produkty s jeho podpisom, ktorých cena dosahuje milióny dolárov
  • Lopty, dresy alebo podpisové kartičky, to všetko sa snažia majitelia predať na eBayi, vybrali sme niekoľko z nich

Krátko po smrti legendárneho basketbalistu Kobeho Bryanta a jeho 13-ročnej dcéry Gianny začal obchod s Kobeho tvárou prekvitať. Po tragickom páde helikoptéry nad Kaliforniou prezradila spoločnosť Nike, že merch Kobeho bol beznádejne vypredaný za menej než jeden deň od smrti športovca.

„Spolu s miliónmi športovcov a fanúšikov po celom svete nás tragické správy o Kobeho smrti zdevastovali“, píše spoločnosť Nike vo svojej tlačovej správe. Súčasne Nike informuje o tom, že na vlne predaj Kobeho tváre sa chcú zviesť aj smrteľníci, ktorí vlastnia Kobeho podpisy alebo podpísané lopty.

Predali kartičky za jeden milión

Azda jedna z najdrahších ponúk sa nachádzala na čínskom portáli eBay, kde jeden z Kobeho fanúšikov ponúka podpísanú loptu za celé 3-milióny dolárov. Aktuálne ju tam už nenájdeš.

zdroj: eBay

Ponuka podpísaných lôpt sa nekončí a nájde sa aj lacnejšia varianta – 2,8 milióna dolárov za jednu podpísanú basketbalovú loptu.

Predajcovia na eBay hovoria, že o 10 rokov bude mať hodnota týchto produktov viac ako 10 miliónov. Ponuky nezostali len pri podpísaných loptách. Ako uvádza americké CNN, na čínskom trhu sa začali predávať domény MambaForever.com od jedného milióna dolárov.

My sme na eBay našli ďalšie domény začínajúce na 8-tisícoch. Doména je už zjavne kúpená, pretože sa na nej rozbehol e-shop s mikinami či nálepkami s tvárou Kobeho Bryanta. Za jeden milión dolárov sa na eBayi predávali aj jeho kartičky. Web uvádza, že boli predané a už nie sú k dispozícii.

Skromnejšia ponuka je na tenisky, ktoré podpísal Kobe jednému fanúšikovi po finále NBA v roku 2016. Majiteľ za ne žiada 240-tisíc dolárov.

zdroj: eBay

Dražili aj Jacksona alebo Muhammada Aliho

Pre CNN sa vyjadril aj odborník, ktorý sa špecializuje na marketingové ťahy známych ľudí po smrti. „Fanúšikovia si náhle uvedomia, že osoba, ktorú milujú, už tam nie je a chcú si kúpiť veci, ktoré sú jej blízke,“ povedal D’Rozario pre CNN Business.

Ten zároveň dodáva, že niektorí ľudia si tieto predmety kupujú na pamätné účely, pretože sa domnievajú, že ich hodnota sa zvýši. Súčasne im predmet dáva im spojenie s osobou, ktorú milujú.

Nie je ničím výnimočným, že sa na úkor smrti zarába. Po smrti „kráľa popu“, Michaela Jacksona, sa vydražilo niekoľko zaujímavých vecí, ktoré mali hodnotu miliónov.

Môžeme spomenúť napríklad malú sochu Jacksona vyrobenú v roku 1988, ktorá sa vydražila za 4,7 milióna eur alebo jeho kabát, ktorý nosil vo svojom klipe – Thriller.

Zo športového sveta sa takmer po každej smrti významného športovca vydražili predmety za miliónové sumy. Boxeristické rukavice Muhammada Aliho sa vydražili za 1,1 milióna dolárov alebo dres Babeho Rutha za 4,4 milióna.

Zdroje: news.nike.com, CNN, ebay.com, shopdynastysports.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK