Lukáš vyzbieral od ľudí takmer 16-tisíc eur, v Kolumbii si vďaka tomu zakladá biznis svojich snov

  • Lukáš je mladý dobrodruh, ktorý už precestoval kus sveta
  • Život mu však zmenila India, z ktorej si priniesol dokonalú podnikateľskú inšpiráciu
Bagind
  • Lukáš je mladý dobrodruh, ktorý už precestoval kus sveta
  • Život mu však zmenila India, z ktorej si priniesol dokonalú podnikateľskú inšpiráciu

Lukáš Matějček v osemnástich rokoch vyrazil z Ostravy prvýkrát do sveta. Stopoval do Iránu, kde ho už po pár hodinách okradli o väčšinu vecí a zavreli do väzenia. Prekážky však prekonal, po návrate zmaturoval a následne odletel na pol roka do nepálskych hôr učiť deti angličtinu.

Potom som sa presunul do Indie – a práve tá mu priniesla podnikateľskú inšpiráciu. Bol rok 2015 a dá sa povedať, že Lukáš si v tejto krajine s 1,353 miliardami obyvateľov, začal plniť svoj veľký cestovateľský sen. Pri potulkách zložitými uličkami púštneho mesta Jaisalmer ho zaujal obchod s koženými výrobkami.

zdroj: Bagind

Batoh, ktorý si chcel zaobstarať, ale nebol na predaj. Predajca Dinesh, ktorému sa neskôr vžilo meno Dennis, Lukášovi ponúkol, že mu úplne rovnaký batoh nechá na mieste ušiť. Lukáš súhlasil, strávil niekoľko hodín v dielni a pozoroval cestu svojho batohu od samého začiatku, do posledného stehu.

Keď sa vrátil domov, nosil batoh všade so sebou. Po takmer dvoch rokoch bol stále ako nový a nestratil zo svojho „šarmu“. Lukáš si povedal, že by bola škoda nechať si ho len pre seba.

Našiel vizitku od Dennisa a poslal mu niekoľko návrhov batohov, ktoré sám nakreslil. Spoločne s nimi poslal taktiež všetky svoje úspory a tak mu zostala len nádej, že jeho plán vyjde.

Za pár mesiacov už sedel vo svojom byte s krabicou plnou originálnych kožených výrobkov, ktoré k nemu prešli cestu dlhú viac ako 6 000 kilometrov. „Ten pocit bol na nezaplatenie,“ tvrdí Lukáš.

zdroj: Bagind

V tomto momente sa už začali rysovať kontúry značky Bagind, ktorá je postavená najmä na aspekte ručnej výroby. Aj keď má Bagind indické korene aj v názve, nechcel svoje pôsobenie obmedziť len na jednu krajinu. Naopak, India bola len začiatkom.

Ďalšou exotickou destináciou, s ktorou sa Lukášova firma rozhodla prepojiť, je Kolumbia. Rovnako ako v Indii aj v Kolumbii bolo impulzom na rozšírenie výroby jedno z ďalších cestovateľských stretnutí.

zdroj: Bagind

V kolumbijskom mestečku Villa de Leyva sa Lukáš pri svojej ceste po Južnej Amerike zoznámil s Lindermanom, mladým remeselníkom, ktorého rodina sa ručnej výrobe venovala už po generácie.

Kolumbijský remeselník v tom čase vyrábal minimalistické batohy a tašky doslova na kolenách. Pri výrobe v nich kombinoval pružnosť bavlny a majestátnosť pravej hovädzej kože.

zdroj: Bagind

Zakladateľ značky kožených batohov a doplnkov sa teda rozhodol, že po štvorročnej spolupráci s Indom Dennisom rozbehnú ďalšiu výrobu práve v Kolumbii. Pre firmu to zároveň predstavuje dobročinnú pomoc, ktorá je pre zakladateľa dôležitou pridanou hodnotou. 

Pri kolumbijskej kolekcii sa Bagind rozhodol využiť možnosť financovania vďaka kampani na platforme Hithit. Vďaka jej veľkému úspechu a vyzbieraniu takmer 16 000 eur si mohli prenajať a vybaviť priestory novej výroby v Kolumbii.

zdroj: Bagind

Mladý podnikateľ si tak potvrdil nielen zvyšujúci sa dopyt po ručnej výrobe s charitatívnym rozmerom, ale pomohol aj Lindermanovi rozšíriť výrobu o desať šijacích strojov a pätnásť remeselníkov. 

V rámci novej kolekcie predstaví Bagind 5 špecifických strihov, ktoré boli navrhnuté v Českej republike a tradičnými spôsobmi vyrobené v Kolumbii – batohy, kabelky, peňaženky či kľúčenky.

„Prvou kolumbijskou kolekciou začína nová éra Bagind. A to doslova. Ide o vôbec prvé kúsky z našej novej, historicky druhej, výroby. Tentokrát v Južnej Amerike. K tomu je to po prvýkrát, kedy dizajn produktov nevznikal výhradne v mojej hlave, ale stojí za ním z veľkej časti náš dizajnér Filip Hieke,” dodáva zakladateľ a CEO spoločnosti Bagind, Lukáš Matějček.

zdroj: Bagind

Tvrdí, že nová kolekcia je inšpirovaná dobrodružstvom. Hovädziu kožu dopĺňa kvalitné plátno a každý výrobok má nepremokavú podšívku, ktorá veci chráni v každom počasí. Pri spracovaní kože sa používajú špeciálne procesy opaľovania, ktoré minimalizujú dopad na životné prostredie.

„Prvá kolumbijská kolekcia odštartovala víziu premeniť exotické lokálne poňatie remesla v globálne fungujúci štýl so správnym postojom, ktorý si žiada súčasná doba. Je to určite veľký a dôležitý krok značky vpred, hlavne v tom ponúknuť ľuďom všetko v jednom a posunúť sa zase o kus ďalej. Koncepčne sme sériu produktov postavili tak, aby tvorila ucelenú edíciu jednoduchších i náročnejších produktov – noviniek i ikonických typov, u ktorých to všetko začalo,” dopĺňa kreatívny riaditeľ a produktový dizajnér značky Bagind, Filip Hieke. 

zdroj: Bagind

Ceny výrobkov značky začínajú na 27 eurách v prípade peňaženky, no v portfóliu nájdeš aj tašku za 128 eur. Nová kolekcia značky je dostupná na bagind.sk 

Zdroje: Bagind.sk, HitHit

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech