Korupcia bola v 90. rokoch štandard. Dnes chcú mladí pracovať pre úplne iné firmy

O 9 idú do práce, o 10 sú na káve a o 11 majú aperitív. Sám neviem, kedy Taliani pracujú

Veronika Remišová: Štátne IT bolo jedno veľké eldorádo. Po novom ušetríme milióny

Luxus na našich cestách: Stojí 500-tisíc eur a jazdu na ňom si môže dovoliť každý Bratislavčan

  • Bratislava disponuje modernou verejnou dopravou, za ktorú sa nemusí hanbiť ani pred turistami
  • Jeden autobus vyjde na takmer 500-tisíc eur
  • Najnovších modelov má mesto 25 za vyše 12 miliónov eur
autobus MHD Bratislava DPB
SIU / Petra Stanová
  • Bratislava disponuje modernou verejnou dopravou, za ktorú sa nemusí hanbiť ani pred turistami
  • Jeden autobus vyjde na takmer 500-tisíc eur
  • Najnovších modelov má mesto 25 za vyše 12 miliónov eur

Je dosť možné, že týmto dopravným prostriedkom cestuješ každý deň. Bratislavské autobusy sú moderné klimatizované vozy, ktoré sa vyrovnajú európskym štandardom. Viacero Bratislavčanov však stále kvôli pohodlnosti preferujú jazdu autom. Práve tí by cestu týmito luxusnými autobusmi mali zvážiť.

Dokopy ich v hlavnom meste máme 41 a tie najmodernejšie bývajú často komfortnejšie než niektoré autá. Máš v nich viac priestoru, vybavené sú o nabíjacie porty na telefóny a čo je najdôležitejšie, jazda na nich ťa vyjde oveľa lacnejšie ako jazda autom. 

Mnoho Bratislavčanov využíva v centre mesta automobilovú dopravu najmä kvôli tomu, že sa ponáhľajú. Autobus síce stojí na viacerých zastávkach, čím sa reálne môže predĺžiť jeho cesta, avšak neberú do skutočnosti fakt, že v cieľovej stanici nie je potrebné hľadať voľné parkovné miesto. 

Luxus za 70 centov

Aktuálny cenník Dopravného podniku Bratislavy udáva, že obyčajný 15-minútový lístok ťa vyjde na 70 centov. 

autobus MHD Mercedes Benz
zdroj: SIU / Petra Stanová

Najnovšie modely za vyše 12 miliónov eur

Momentálne sa na bratislavských cestách premáva 41 Mercedesov, ani jeden podľa portálu Imhd nie je vyradený.

Kĺbový nízkopodlažný autobus Mercedes-Benz CapaCity nemeckého výrobcu EvoBus vychádza z typu Mercedes-Benz O 530 Citaro a zároveň svojou dĺžkou 19,54 m predstavuje najdlhšiu verziu tohto radu.

Ide o najstarší model, prototyp tohto autobusu bol predstavený v roku 2005, sériová výroba začala v roku 2007, píše Imhd.

Neskôr bolo vyvinuté štvornápravové jednokĺbové vozidlo pre veľkokapacitné rýchle autobusové systémy.

Dopravný podnik Bratislava testoval na svojich linkách vo februári 2008 druhý prototyp Mercedesu-Benz CapaCity, ktorý neskôr pre DPB zakúpila spoločnosť IKEA. V roku 2009 sa spoločnosť Mercedes-Benz Slovakia stala s týmito autobusmi víťazom tendra na dodávku veľkokapacitných autobusov, z ktorých prvé boli dodané na jar 2010. Cena jedného vozidla bola 490 644 € bez DPH,“ informuje Imhd.

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity 4020 2005 2008 1
2. Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity 4901 – 4920, 4922 – 4926 2010 2010 25
3. Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity 4927 – 4941 2012 2013 15
Spolu 2005 – 2012   41

Kamery a inteligentný klimatizačný systém

Autobus spĺňa parametre, ktoré nesmú v moderných autobusoch chýbať. Jeho motor poháňa tretiu nápravu a je umiestnený naležato v zadnej časti. Pre cestujúcich sú zasadené plastové sedadlá v priečnom usporiadaní 2+2.

Pracovisko vodiča je klasicky oddelené od priestoru pre cestujúcich uzavretou kabínkou. Vodičovi umožňujú kontrolu zadnej časti vozidla trojica kamier na bokoch a zadnom čele,“ píše na stránkach Imhd. 

Vykurovanie autobusu je zabezpečené elektrickými vykurovacími telesami pozdĺž vozidla. Vetranie je zasa riešené výklopnými časťami bočných okien, troma elektricky ovládanými strešnými vetrákmi a dvoma stropnými ventilátormi.

 

Zdroje: IMHD, DPBA

Najnovšie video