Má 25 rokov a miliónový biznis. Jeho podnik je však iný, nechce len bezhlavo hromadiť peniaze

  • Má 25 rokov a je majiteľom piatich reštaurácií s tržbami 6 miliónov dolárov
  • La La Land Kind Cafe ti ponúkne viac ako len kávu
Francois Reihani, majiteľ la la land kind cafe
Francois Reihani, AP/FrancoisReihani
  • Má 25 rokov a je majiteľom piatich reštaurácií s tržbami 6 miliónov dolárov
  • La La Land Kind Cafe ti ponúkne viac ako len kávu

Má iba 25 rokov a už teraz je majiteľom piatich reštaurácií s tržbami 6 miliónov dolárov. Jeho slogan je jednoduchý, chytľavý a hovorí za všetko: „Don’t be a Dick.“ Prečo práve tento slogan? Je to spôsobené zistením Francoasa Reihaniho, ktorý sa ním stal a pochopil, že nebol dobrým človekom. 

Reihani bol vtedy ešte tínedžrom, ale potom, čo si uvedomil, aký je, pochopil, že musí niečo zmeniť. Ako píše Entrepreneur, začal konať a vydal sa na cestu nového života v novom meste a nakoniec vybudoval spoločnosť, ktorá sa riadi už spomínaným jednouchým sloganom. Tou spoločnosťou je sieť piatich prevádzok La La Land Kind Cafe. Je to sieť kaviarní nachádzajúcich sa v Dallase. 

V čom je La La Land Kind Cafe iná ?

Spoločnosť je výnimočná najmä tým, že zamestnáva tínedžerov a mladých ľudí, ktorí opúšťajú systém náhradnej starostlivosti. Kaviareň sa im snaží pomôcť zaradiť sa do pracovného života a učí ich zručnostiam, ktoré budú potrebovať pri budovaní kariéry.

Chce dosiahnuť to, aby tieto deti neupadli do závislosti a nestali sa bezdomovcami. 

Všetko sa to začalo v roku 2015, kedy autora v Dallase navštívil jeho priateľ z Kalifornie a spolu chceli ísť na poke, misku so surovými rybami, ktoré sa stali populárnymi na západnom pobreží.

Reihani vtedy zistil, že toto jedlo sa do Dallasu ešte nedostalo a prebudila sa v ňom jeho typická netrpezlivosť. Vtedy mal ešte len 20 rokov a žiadne skúsenosti s reštauráciou. To mu však nezabránilo v tom, aby nevyužil príležitosť. 

Začal hľadať priestory na prenájom, pripravil si podnikateľský plán a dal dokopy všetky čísla. Napriek tomu, že to bolo všetko len fiktívne, správal sa, akoby to bolo reálne. Pomaličky začal presviedčať potrebných ľudí, aby do toho investovali, prenajali mu priestor a nakoniec zohnal aj šéfkuchára. 

Poskytni ľuďom víziu a daj im motivujúci cieľ

Netrvalo to dlho a Reihani sa stal plnohodnotným a legitímnym majiteľom reštaurácie. Jeho poke spot už v prvom roku štvornásobne prekonal odhadované čísla a pritiahol množstvo mladých ľudí.

To ho motivovalo, aby pokračoval ďalej, a tak sa rozhodol oživiť krachujúci bar, ktorý sa tiež stal hitom. Napriek jeho mladému veku sa zrazu pozastavil nad tým, či len zarábanie a hromadenie peňazí je to, čo chce. 

La La Land Kind Cafe Match tea
zdroj: AP/lalalandkindcafe

V tom čase ho známa informovala o jednej neziskovej organizácii, kde dobrovoľne pomáhala mládeži, ktorá bola v pestúnskej starostlivosti. Reihani sa dozvedel, že až 50 % bezdomovcov pochádza práve z takýchto organizácií.

Toto Reihaniho ovplyvnilo tak veľmi, že sa rozhodol, že predá svoje podniky a sám si založí neziskovú organizáciu, prostredníctvom ktorej chcel pomôcť týmto ľuďom nájsť si prácu. 

Po roku však zistil, že nebol veľmi nápomocný, pretože deti, ktorým pomáhal, si prácu nedokázali udržať. A tak sa rozhodol, že jeho cieľom nebude len pomáhať mladým ľuďom nájsť si prácu, ale ich aj naučiť, ako si ju udržať.

Rozhodol sa spojiť svoje podnikateľské schopnosti s cieľom a v roku 2019 a otvoril kaviareň La La Land Kind Cafe. 

Hip-hopová kaviareň, do ktorej sa ľudia chcú vrátiť

Reihani nechcel, aby sa ľudia správali ku kaviarni ako k charite a nechcel tým zamestnancov vystavovať stresu. Preto sa rozhodol, že vytvorí kaviareň, ktorá bude konkurovať Starbucksu a v ktorej sa ľudia budú mať radi.

Zriadil tak hip-hopovú kaviareň, ktorá je celá biela, čo symbolizuje raj, šálky sú žlté, aby symbolizovali šťastie. Ako píše Success, snaží sa navodiť ľuďom pocit, že sú v obývačke. 

Vymýšľa rôzne kávové kombinácie, aby vyvolal v ľuďoch dobrý pocit a nostalgiu. Napriek tomu, že to môže znieť čudne, personál vyškolil tak, aby zákazníkom hovorili, že ich majú radi.

Jeho koncept sa stal hitom, a tak dostal príležitosť na rozšírenie. Vďaka svojmu skvelému nápadu nikdy nemusel platiť za reklamu, tlač a médiá si ho vyhľadali sami. 

Ako sa vyjadril na svojej oficiálnej stránke Francoisreihani: „Snívame vo veľkom a dúfame, že nášmu národu dokážeme povedať, že podniky môžu a mali by robiť viac. Sociálne podniky by mali byť našou budúcnosťou a vytvoriť lepší svet.“

Ak máš dobrý úmysel a nesústredíš sa na peniaze, prídu

„Keď robíte veci správne, dejú sa zázraky,“ je motto, ktoré nájdeš na oficiálnej stránke. Reihani tvrdí, že 99 % jeho úspechu súvisí práve s týmto mottom. Aj keď niektoré veci nie sú vždy najlepším finančným rozhodnutím na svete, nakoniec môžu vyjsť. 

La La Land Kind Cafe si dáva záležať na tom, aby sa ľudia k sebe správali láskavo. Preto sa v názve nachádza aj slovo Kind. V dnešnom svete je zrejmé, že ľudia chcú, aby sa s nimi zaobchádzalo láskavo.

Nikdy nevieme, čím si každý človek prechádza, a preto je dôležité im povedať, že ich máme radi. 

La La Land Kind Cafe interier
zdroj: AP/lalalandkindcafe

Ako napísal Nation’s Restaurant News, spoločnosť začala spolupracovať už aj s inými firmami ako Taco Bell. Dôvodom, prečo si vybral práve kávu, je to, že tak môže byť ľuďom nablízku každý deň. 

Zdroje: Entrepreneur, Francoisreihani, Nation’s Restaurant News, Success

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá