Má dokonalú pleť a strúha grimasy. Influencerka Ana vyzerá reálne, ale fyzicky neexistuje

  • Spoločnosť ju oficiálne predstaví v hudobnom klipe
  • Sľubuje, že vďaka prvkom realizmu sa bude odlišovať od svojich predchodcov
spoločnosť krafton predstavuje virtuálnu influencerku anu
Krafton
  • Spoločnosť ju oficiálne predstaví v hudobnom klipe
  • Sľubuje, že vďaka prvkom realizmu sa bude odlišovať od svojich predchodcov

Fotia sa v podobných pózach, robia rovnaké grimasy a nosia oblečenie ako väčšina populácie, síce nie sú reálni. Podľa vízie niektorých technologických spoločností sú virtuálni influenceri fenomén budúcnosti. Kórejská spoločnosť Krafton, ktorá vytvorila slávnu battle strieľačku PUBG, nedávno predstavila virtuálnu slečnu generácie Z Anu.

Bola vytvorená pomocou hyperrealistickej výrobnej technológie Unreal Engine, pomocou ktorej sa dajú vytvoriť vysoko realisticky vyzerajúce objekty používané najmä v moderných hrách. Cieľom jej existencie je prilákať používateľov z celého sveta a prispieť k rozvoju Kraftonovho ekosystému Web3.

„Očakávame, že pritiahne záujem a popularitu generácie Z na celom svete. Ana vydá originálnu hudobnú skladbu a rozšíri svoj dosah vplyvu ako influencerka do viacerých oblasti zahŕňajúcich zábavu a e-šport,“ hovorí vedúci kreatívneho centra firmy Krafton Josh Sekojin Shin.

Môžeme ju považovať aj za veľmi zaujímavú ukážku toho, ako by mohla vyzerať budúcnosť virtuálnych avatarov, vzhľadom na to, že ostatní virtuálni influenceri neprinášajú nič nové.

Prvky realizmu

Firma Krafton píše, že ide o ich prvú verziu hyperrealistickej slečny, ktorej vzhľad zodpovedá reálnej osobe. Ana má ázijské rysy, fialové vlasy a dokonalú pleť.

Jej pokožka je pokrytá detskými chĺpkami, čo dodáva väčší pocit reálnosti. Inovatívna technológia face rigging nezahŕňa len prirodzený pohyb kĺbov po celom tele virtuálneho človeka, ale aj jemný výraz zreničiek, jemné svaly tváre a pohyb vrások. 

spoločnosť krafton predstavuje virtuálnu influencerku anu
zdroj: Freepik/freepik

Spoločnosť sa zameriava predovšetkým na technologickú stránku virtuálnej influencerky, čo môže zabrániť jej predčasnému zániku. Pracuje na hlase Al, ktorého úlohou je umožniť jej spievať a konať ako človek. Krafton oznámil, že oficiálne ju predstaví v hudobnom klipe a postupne bude o nej zverejňovať viac detailov.

Nie je prvá ani posledná

Virtuálni influenceri už pred Aninou existenciou poukázali na svoju prítomnosť prostredníctvom hier a hudobných videí. Avšak kórejská spoločnosť sľubuje, že vďaka prvkom realizmu sa bude odlišovať od jej predchodcov.

Firma Brud vytvorila v roku 2016 virtuálnu postavu Miquela Sousa, ktorá je známa skôr ako Lil Miquela. Zúčastnila sa na rôznych technologických kampaniach, spolupracovala so značkou Prada či vystupovala na festivale Coachella.

Virtual Humans uvádza, že spoločnosť Dapper Labs, ktorá získala Brud koncom roka 2021, poverila svoj tím, aby uviedol do hlavného prúdu infraštruktúry DAO súbor funkcií, ktorý jedného dňa bude podporovať samotnú Miquelu. 

Medzi ďalších virtuálnych influencerov patria Imma, Lu do Magalu či Daisy a Maya. Lu do Magalu patrí k brazílskemu maloobchodnému gigantu a pýši sa obrovským množstvom fanúšikov na sociálnych sieťach.

Môžete ju predovšetkým vidieť v bežných recenziách produktov. Imma, Daisy a Maya sa objavujú v kampaniach celosvetových značiek ako Hugo Boss alebo Calvin Klein.

India má vlastnú virtuálnu influencerku menom Kyra, ktorá sa potuluje po palácoch a plážach. Má aj svoje záujmy, medzi ktoré patria joga a cestovanie.

Negatívna stránka

Podľa Virtual Humans je na sociálnych sieťach už viac než 150 virtuálnych influencerov. Väčšina z nich pripomína skutočné ľudské bytosti vzhľadom na aktivity, ktoré vykonávajú. Medzi ich sledovateľov patrí najmä generácia Z.

Treba si však dať pozor, môžu totiž zatieniť význam toho, čo znamená byť človekom, pretože v mnohých prípadoch už nevieme rozlíšiť, či ide o reálnu alebo virtuálnu bytosť.

Zdroje: CZECHCRUNCH, NewsBytes, the SWADDLE, Mashable India

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá