Majú slávu, ale žiadny život. „Idoly“ K-popu bežne odpadávajú od hladu, plastiky majú povinné

  • Juhokórejská spoločnosť má veľmi vysoké nároky na vzhľad
  • Najmä mladí sú ochotní hladovať a ísť aj na plastiku, aby prísne štandardy krásy dosiahli
Južná Kórea nástup BTS na povinnú vojenskú službu
TASR/AP Photo/Ahn Young-joon
  • Juhokórejská spoločnosť má veľmi vysoké nároky na vzhľad
  • Najmä mladí sú ochotní hladovať a ísť aj na plastiku, aby prísne štandardy krásy dosiahli

Mileniáli mali Backstreet Boys, generácia Z obdivuje BTS a ďalšie hviezdy K-popu. Ich svet je absolútne dokonalý, hviezdičky majú dokonalé tváre, postavy, úžasne tancujú a naozaj vedia spievať. Ich šou sú nonstop vypredané a to nielen v Južnej Kórei, ale na celom svete.

S ich popularitou si svet všimol aj niektoré z hlboko zakorenených kórejských tradícií. Patrí medzi ne aj „posadnutosť“ vzhľadom, ktorá v súčasnosti naberá obludné rozmery. „Idoly“, ako sa hviezdičkám K-popu hovorí, sú totiž naozaj vzormi pre mládež. Každý sa im chce podobať. Ich život je však pekne drsný. Trénujú hodiny denne, agenti im odopierajú jedlo a plastiky postupujú úplne bežne.

Také, že najmä mladí sú ochotní ísť na plastickú operáciu, aby sa ideálu krásy a svojmu idolu podobali. A rodičia ich v tom veselo podporujú.

„Oppan Gangnam Style,“ vystrelilo K-pop ikony do sveta 

Isto aj ty poznáš „odrhovačku“, ktorá v roku 2012 zbúrala YouTube. Zbierala rekord za rekordom. Ako napísal portál Digital Trends a desiatky ďalších, jej video bolo na známej platforme prvé, ktoré kedy dosiahlo miliardu zhliadnutí. 

Gangnam Style bol podľa stránky Statista číslom 1 na YouTube neuveriteľných 1 689 dní. Ešte aj dnes patrí k najsledovanejším videám všetkých čias. Kórejský pop (K-pop) sa dostal do povedomia západu.

Stačilo 6 rokov, aby hity kórejských superhviezd dobývali, ako hovorí portál Rolling Stone, rebríčky a vypredávali štadióny v USA. Ako hovoria štatistiky Euronews, K-pop je čoraz obľúbenejší v každej vekovej kategórii.   

Jeho popularita na starom kontinente je taká veľká, že preň European Music Awards MTV zaviedlo samostatnú kategóriu. Nebola potrebná. Skupina BTS v roku 2021 podľa portálu Forbes zvalcovala konkurenciu a zo súťaže si odniesla 4 ceny.

Zdá sa, že ťaženie kórejskej vlády, aby sa krajina stala popredným svetovým exportérom zábavného priemyslu, je zatiaľ úspešné. 

K-pop kapela
zdroj: Wikimedia Commons/MAYA CHANNEL

Cenou za slávu je život s poruchami príjmu potravy 

V súvislosti s K-popom sa nedostala do svetla reflektorov len chytľavá hudba. Jej čoraz väčšia popularita odhalila aj praktiky v kórejskom hudobnom (zábavnom) priemysle a hlboko zakorenené tradície krajiny. A niektoré z nich sú poriadne temné. 

Médiami sa prehnala smršť článkov, ktoré spomínali, ako Korea Exposeé, vykorisťovanie a extrémne nízke platy umelcov. Časté je aj fyzické násilie či zákaz vzťahov. K-popu sa podľa denníka The Guardian v minulom roku nevyhla ani záplava samovrážd a veľkých sexuálnych škandálov. 

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Zdroje: Digital Trends, Statista , Rolling Stone, Euronews , Forbes, Korea Exposé , The Guardian, BBC, The Vou, Channel News Asia, Business Insider,  The Telegraph, The Atlantic ,  The Korea Times, Beliefs and trends of aesthetic surgery in South Korean young adults

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá