Marek Bakaj­sa: Musí­te pre­sved­čiť, že vaša strán­ka je naj­lep­šia

Richard Bednár / 23. júna 2014 / Tools a produktivita

Star­tup tripo.sk slú­ži na vyhľa­dá­va­nie hote­lo­vé­ho uby­to­va­nia po celom sve­te. Momen­tál­ne fun­gu­je v beta ver­zii. Roz­prá­va­li sme sa s Mare­kom Bakaj­som, zakla­da­te­ľom toh­to pro­jek­tu.

Pred pár dňami ste spustili projekt tripo.sk. Aké sú prvé odozvy?

Zatiaľ pozitívne. Stránku sme spustili ako minimálny produkt s postupným pridávaním funkcií - môžete si vyhľadať hotel v tisíckach destinácií, pozrieť výsledky na mape, či vybrať ten správny podľa vzdialenosti, ceny, alebo hodnotenia tripadvisor.com. Najviac sa páči našim zákazníkom jednoduchosť - hotel si nájdu rýchlo, na pár klikov. A to chceme ponúkať aj naďalej.


Ako ste prišli k myšlienke zriadiť tripo?

Naša firma vytvára cestovateľské stránky už 5 rokov. Začalo to s mojou prvou cestou do New Yorku a neexistenciou slovenského projektu o najväčšom americkom meste. Kúpil som doménu newyorkcity.sk a pred cestou popri študovaní informácií som vytváral projekt. Neskôr sme s tímom vytvorili paríž.sk, či hotelove.sk a za tie roky sme stovkám cestovateľov našli vhodné ubytovanie.

Doteraz sme však boli pri vyhľadávaní ubytovania závislí na partnerovi booking.com, ktorému na tržbách len za objednávky v New Yorku prinesieme cca 30 000 eur ročne. Aj preto sme už pred 3 rokmi začali s prípravami na spustenie vlastného projektu na báze xml prístupu, založenom na vlastnom obsahu (naším tímom písané recenzie o hoteloch).

No podmienky pre takéto riešenie sa postupne menili z 30 rezervácií mesačne, ktoré sme dosahovali, až na 500 rezervácií mesačne, takže sme plány museli prehodnotiť  a vymeniť partnera. Niekoľko stoviek leadov denne tak namiesto na booking.com bude smerovať na vlastný projekt tripo.sk.


Ako teda presnejšie funguje vaša platforma?

Tripo funguje na xml riešení od Expedia Affiliate Network, čo je celosvetová affiliate sieť od tvorcov expedia.com, či hotels.com. Vďaka tomu máme prístup k rezervácii vyše 260 000 hotelov za rovnakú cenu ako pri veľkých weboch. Pri hoteloch sa nebojuje cenou, tá je väčšinou rovnaká  - ide hlavne o to, presvedčiť návštevníka, že vaša stránka je tá najlepšia.

Na to máte často len jednu možnosť, keďže konkurencia je v tejto oblasti rezervačných stránok obrovská a vernosť k značke skoro nulová.

Rezervačný systém tripo možno prekvapivo beží na WordPresse. Ten nám ale ušetril množstvo finančných prostriedkov: keď sme si dali naceniť podobný projekt, tak za možnosť publikovania si náš dodávateľ vypýtal 3000 USD. WordPress to zvládne zadarmo.

 

Hotely ktorých krajín ponúkate? Resp. sú krajiny, kde ešte nie ste?

Ponúkame hotely všetkých krajín, ktoré ponúka náš partner - momentálne sa nedajú rezervovať hotely tam kde je vojna (Sýria napríklad), či v nestabilných krajinách ako v Severnej Kórei, Iraku, či v Iráne. A nedajú sa u nás nájsť ani kubánske hotely.

 

V čom ste lepší ako booking.com alebo hotels.com?

S tripo chceme riešiť jednu otázku - na svete je príliš veľký výber ubytovania. V Paríži si vďaka tripo môžete zarezervovať jeden z 1800 hotelov - aj keď odstránite tie, ktoré mimo vášho rozpočtu, aj tak ostávajú desiatky, až stovky možností kde bývať.

Vybrať si z takého množstva býva frustrujúca skúsenosť - najmä ak prichádzate do veľkomesta ako Paríž po prvýkrát a neviete, čo očakávať. Poloha pri Montmarte, či Montparnasse vám veľa nenapovie. S cenami je to podobné. Ako viete, že to čo platíte za tento hotel, je dobrá cena? Aj preto ceny hotelov na tripo sledujeme, postupne budujeme databázu cien, pričom neskôr budeme tieto informácie aj využívať.

S booking.com, či hotels.com môžeme bojovať jedine ak sa zameriame na špecifickú čast trhu - konkurovať im môžeme v poznaní trhu a v našich vlastných skúsnostiach. Ubytovanie pre Slovákov a Čechov hľadáme už vyše 4 rokov, aj preto sme web najskôr spustili v slovenčine.

Kde sa vidíte o 3 roky?

Prioritou sú návštevníci z našich vlastných projektov, postupne sa zameriame aj na zvyšovanie návštevnosti z vyhľadávania. Globálny trh je pekne rozdelený medzi najväčších hráčov a to je beh na veľmi dlhé trate. Najväčšie inovácie na trhu však prichádzajú z rozvojových krajín - v Brazílii, Indii, či v Rusku nájdete skvelé príklady webov, ktoré budú určovať trendy v cestovaní o pár rokov. A k takému webu by sme sa chceli priblížiť.

 

Kto všetko stojí za projektom?

Vo firme sa projektu venujeme traja, pričom do tímu patria aj programátori z Indie, s ktorými je však viac starostí, ako radosti, preto hľadáme pomoc nejakého šikovného Slováka, ktorému skratky ako PHP, XML, JSON, či JQUERY niečo hovoria.

Pridať komentár (0)