Mark Zuckenberg si chce kúpiť influencerov. Má na nich vyhradenú 1 miliardu do konca roku 2022

  • Boj medzi technologickými gigantmi pokračuje
  • CEO Facebook, Mark Zuckenberg, prišiel na svetlo sveta s novou kampaňou, chce si influencerov zaplatiť
Mark Zuckenberg
Unsplash/Celyn Kang, Facebook/Mark Zuckenberg
  • Boj medzi technologickými gigantmi pokračuje
  • CEO Facebook, Mark Zuckenberg, prišiel na svetlo sveta s novou kampaňou, chce si influencerov zaplatiť

„Chceme vybudovať najlepšie platformy pre milióny tvorcov, ktorí si svojou tvorbou budú môcť zarobiť na živobytie, preto sme vytvorili program, v rámci ktorého im zaplatíme viac ako 1 miliardu dolárov. Takto ich odmeníme za skvelý obsah, ktorý vytvoria na Facebooku a Instagrame do roku 2022. Investovanie do tvorcov pre nás nie je nové, ale som nadšený, že môžem toto pôsobenie rozšíriť,” uviedol Zuckerberg na svojom facebookovom profile.

Nový program, stimul pre influencerov k vytváraniu a zverejňovaniu originálneho obsahu na Facebooku a Instagrame je ďalšou eskaláciou pretekov v digitálnom zbrojení medzi technologickými spoločnosťami, aby sa dostali k tvorcom online obsahu, ktorí dokážu vygenerovať enormnú angažovanosť a priniesť tisícky nových fanúšikov na platformu, píše MarketWatch.

Facebook sa k podobnému kroku uchýlil aj v minulosti, keď platil TikToku a YouTubu za používanie funkcií Instagramu, ako je IGTV, funkcia pre zverejňovanie videí s dlhším trvaním podobná platforme YouTube, a Reels, ktorá funguje ako TikTok. Facebook sa v decembri tiež zaviazal investovať 10 miliónov dolárov v nasledujúcich dvoch rokoch do hernej komunity Black.

Nový spôsob konkurenčného boja už využívajú viaceré platformy, no pre gigantov ako Facebook by sa v blízkej budúcnosti mohol stať takmer bezpredmetným, nakoľko v minulom roku vygeneroval príjmy vo výške 86 miliárd dolárov, informuje Forbes.

Napriek tomuto faktu zostáva pre Facebook a Instagram veľmi dôležité, aby si udržali influencerov na svojich platformách aktívnych, preto investícia v sume 1 miliardy môže spoločnosti pomôcť aj naďalej rásť a získavať si priazeň ľudí.

Zdroje: MarketWatch, Facebook/Mark Zuckenberg, Forbes

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá