Martin Dubeň z cestovky Chernobyl Welcome: Agentúry začali z Černobyľu robiť tak trochu Disneyland

  • Pripomeň si s nami rozhovor s Martinom Dubeňom, CEO neobyčajnej cestovnej agentúry Chernobyl Welcome
  • Vďaka nej sa môžeš vydať na miesta ako Bajkonur, do Severnej Kórei či „rádioaktívneho Disneylandu", Černobyľu
chernobyl
Unsplash
  • Pripomeň si s nami rozhovor s Martinom Dubeňom, CEO neobyčajnej cestovnej agentúry Chernobyl Welcome
  • Vďaka nej sa môžeš vydať na miesta ako Bajkonur, do Severnej Kórei či „rádioaktívneho Disneylandu", Černobyľu

„Agentúry začali z Černobyľu robiť tak trochu Disneyland. Začali sa predávať tričká, suveníry už pri vchode do zóny. Na checkpointe, kde je turistovi skontrolovaný pas a všetky povolenia, strávi návštevník množstvo času a niektorí to využili a zrazu sa tam predáva káva, suveníry, tričká, dokonca zmrzlina s černobyľským logom,“ prezradil v jednej z častí nášho videoseriálu Bez výhovoriek Martin Dubeň z cestovnej agentúry Chernobyl Welcome.

Vďaka tomuto projektu môžeš navštíviť dychberúce miesta Černobyľu v bezpečnom sprievode a dokonca pomôžeš dobrej veci. Percentá z platby za tvoj výlet totiž poputujú na podporu tzv. černobyľských babušiek.

Martin nám v rozhovore okrem iného prezradil aj to, či v miestach postihnutých jadrovou katastrofou žijú tzv. mutanti. Zatiaľ, čo si mnohí predstavujú húfy dvojhlavých zvierat či končatiny navyše a strašidelné tvary, miesto podľahlo niekoľkonásobnej dekontaminácii tak, aby sa nič nebezpečné viac na zemi nevyskytlo. Z prvej ruky však má informácie o ovocí, ktoré vďaka radiácii narástlo do nevídaných rozmerov.

Popísal aj svoj najextrémnejší zážitok z Černobyľu – akú dávku radiácie tu tvoje telo za jeden deň dostane a aj to, koľko stojí jeden deň v Černobyle. A bonus? Pár chuťoviek z jeho výletov v Severnej Kórei. Sleduj naše video a dozvieš sa viac.

Miniséria Černobyľ sa stala najlepšie hodnoteným seriálom všetkých dôb. Po ukončení Game of Thrones sa jej autori môžu tešiť z ďalšieho mega úspešného projektu z dielne HBO, ktorého fanúšikovia sa pri každej časti počítali na milióny. Samotné HBO má vo svete podľa Business Insideru približne 140 miliónov predplatiteľov a po ukončení kultovej série Hry o tróny bolo potrebné udržať ich pri obrazovkách. Vďaka seriálu s mrazivým príbehom sa to zjavne podarilo. Diskutovanou témou stále zostáva, či boli scény pripravované s dokonalým prihliadaním na realitu dňa 26. apríla 1986 a nasledujúceho obdobia.

Zdroj: Business Insider, Vulture, Fontech

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá