Martina dostala výpoveď a odišla do Talianska. Z nuly vybudovala nevšedný biznis

  • Po skončení strednej školy odišla do Veľkej Británie, neskôr do Talianska s cieľom zdokonaliť sa v jazykoch
  • Taliansko sa jej však stalo osudným
  • Práve tu sa rozhodla založiť agentúru s nevšedným zameraním - na organizáciu zásnub
mako
Martina Udicova
  • Po skončení strednej školy odišla do Veľkej Británie, neskôr do Talianska s cieľom zdokonaliť sa v jazykoch
  • Taliansko sa jej však stalo osudným
  • Práve tu sa rozhodla založiť agentúru s nevšedným zameraním - na organizáciu zásnub

Keď mala Martina len 19 rokov, začala pracovať v Londýne ako au-pair. O rok neskôr, na prechádzke po Londýne, náhodne spoznala Taliana, ktorý trávil posledné dva týždne vo Veľkej Británii pred jeho odchodom do rodného Ríma. “Bola to láska na prvý pohľad. Dali sme sa do reči, vymenili sme si telefónne čísla a o rok neskôr som sa presťahovala do Talianska,“ hovorí Martina pre Startitup.

Keď ako 21-ročná prišla do Ríma, začala pracovať ako au-pair v talianskej rodine. Martina taliančinu neovládala, preto začala chodiť do školy, veľmi jej však pomohol aj každodenný život v talianskej rodine, vďaka ktorému sa v jazyku zdokonaľovala bleskovou rýchlosťou.

Po 6 mesiacoch odišla z rodiny. Hľadanie novej práci bolo veľmi ťažké. Zo začiatku pracovala v reštaurácii, potom v obchode a nakoniec sa zamestnala v boutique hoteli v centre Ríma ako recepčná. Práca tu ju však veľmi nebavila. „Organizovali sme turistom netradičné prechádzky Rímom, pomáhali sme im pri plánovaní itineráru a dávali sme im tipy na tie najlepšie reštaurácie,” hovorí Martina.

Počas 5 rokoch práce v hoteli sa vydala a narodili sa jej dve deti. Po materskej dovolenke však Martine neobnovili zmluvu a zostala bez práce.

„Hľadanie novej práce nebolo ľahké, pretože v tom čase bola veľká kríza a nebola som už single, ale vydatá a s dvoma deťmi. Nechcela som len celé dni sedieť doma, preto som sa rozhodla, že si niečo vymyslím. Najskôr som chcela plánovať medové týždne. Medzi službami som ponúkala aj zásnuby a mojím prvým klientom bol Mexičan, ktorý chcel požiadať o ruku svoju priateľku,” hovorí o začiatkoch svojho biznisu Martina.

Po prvých úspešných zásnubách prišiel ďalší klient s rovnakou požiadavkou a potom ďalší. A tu sa to všetko začalo. Rozhodla sa podnikať a ponúkať len túto službu nielen v Ríme, ale v celom Taliansku. Pred rokom a pol si založila web s názvom Proposal Planner in Italy.

„Môj ocino stále hovoril, že ak niečo robíš, tak to rob poriadne. A zrejme mi to aj zostalo. Mojim klientom ponúkam plánovanie unikátnych zásnub v nádhernom talianskom prostredí a s romantickou atmosférou. Zameriavam sa výlučne na túto službu. Ak ma klienti požiadajú o plánovanie svadieb, tak ich posuniem mojim profesionálnym kolegom,” hovorí Martina.

Martina dáva každému klientovi možnosť sa s ňou aj osobne skontaktovať a detailne sa porozprávať o naplánovaní veľkého dňa. Klienti si podľa Martiny veľmi vážia najmä jej rýchle odpovede na emaily alebo správy cez WhatsApp. „Rýchla komunikácia je veľmi dôležitá, pretože ich to vie akosi upokojiť. Zvyčajne sú totiž veľmi nervózni. Moja prítomnosť im dáva garanciu, že o všetko bude dobre postarané,” hovorí Martina.

Klientmi Martiny Udičovej sú cudzinci, ktorí spájajú dovolenky alebo víkendové výlety v Taliansku s nezabudnuteľným zážitkom. Dnes im nestačí romantická večera pri sviečke. Podľa Martiny, páni hľadajú niečo originálne a hlavne personálne.

Keď mi klienti napíšu, dostanú odo mňa krátky dotazník, v ktorom sa snažím nájsť čo najviac informácií o ich dievčati. K dotazníku priložia aj zopár fotografií a týmto spôsobom si začínam predstavovať, čo by sa páriku hodilo. Je veľmi dôležité zistiť aj približný rozpočet a či chcú zásnuby súkromné alebo skôr na verejnosti.

Po týchto informáciách začína plánovanie. Martina klientovi odpíše a ponúkne mu 3, maximálne 4 návrhy. Klient si jeden vyberie, a potom na tom pracujú do posledného detailu. Ak sa klientovi napríklad páči myšlienka požiadať svoju polovičku o ruku na hrade, Martina začne navrhovať 3 alebo 4 spôsoby ako možno jeho priateľku originálne prekvapiť. Dôležitý je však aj „wow factor“. Pri organizácií zásnub Martina ponúka aj iné služby ako napr. osobného šoféra, fotografa, video operátora, spevákov, huslistov, flash-mob tanečníkov či vintage autá.

Jej práca je pritom plná kreativity a prekvapení. Dnes už neplatí, že len páni môžu požiadať o ruku. V septembri plánujem zásnuby pre dámu, s ktorou pripravujem prekvapenie pre jej priateľa. Určite to bude zaujímavé. Pred pár mesiacmi som dokonca plánovala zásnuby aj pre dve dievčatá,“ hovorí Martina.

Pred rokom, na Valentína, mladá Slovenska plánovala zásnuby aj pre Inda z Londýna, ktorý ráno prekvapil priateľku letom do Ríma, kde na nich čakal osobný šofér, priviedol ich do parku Villa Borghese, kde im Martina pripravila flashmob. Požiadal ju o ruku, a potom to oslávili obedom s výhľadom na Rím. Po obede sa prešli Rímom, a potom ich šofér odviezol späť na letisko a ešte v ten istý deň odleteli do Londýna.

Martinin biznis funguje síce len rok a pol, no dodnes sa jej už podarilo zrealizovať viac ako 60 úspešných zásnub v cenovom rozmedzí od 550 až do 15 tisíc eur.

Rozbeh vlastnej značky nepatrí práve medzi najjednoduchšie úlohy, nie to ešte v cudzej krajine. „Začiatky sú samozrejme najťažšie, a to kvôli tomu, že o vás nikto nevie a vy sa musíte ukázať vo svete ako profesionál so skúsenosťami. Pri rozbehnutí každého biznisu treba čas a investície na tie správne miesta. Je dôležité, aby o vás ľudia hovorili, takže sa netreba báť rozprávať o tom, čo robíte.”

Nakoľko dnešní ľudia hľadajú stále niečo nové a unikátne, Martina verí, že takýto typ biznisu by mohol pokojne fungovať aj na Slovensku. “Ak nie priamo na Slovensku, tak aspoň prepojením s výletom do Talianska. Myslím si, že niektorí Slováci by takúto službu radi uvítali a boli by spokojní, ak by im zásnuby niekto zorganizoval v romantickom Taliansku. Povedzme si pravdu, ktorá Slovenka by povedala nie takémuto prekvapeniu?”

A čo by Martina odkázala všetkým mladým ľuďom na Slovensku, ktorí by sa chceli pustiť do vlastného podnikania? „Pusti sa do toho! Nečakajte, že bude všetko dokonalé. Vaše služby budú rásť s vašimi skúsenosťami a každý klient vás doslova zlepší v tom, čo robíte. Buďte pozitívni a ponúknite na trhu niečo nové. Snažte sa ľudí očariť niečím nezvyčajným. Dnes vám v biznise pomôžu aj sociálne siete, Facebook, Instagram, Blog… Využite to!”

Posúvať sa vpred je snáď snom každého podnikateľa a platí to aj v Martininom prípade. Jej víziou do budúcna je ponúkať nielen netradičné, ale aj luxusné zásnuby. Momentálne pracuje na vytvorení vlastného produktu. Dokonca by ho chcela predávať zákazníkom po celom svete. Nám prisľúbila, že čoskoro prezradí, o čo pôjde.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech