Martinus, Netflix či Lidl. Toto sú obľúbené značky Slovákov za rok 2018

  • Žijeme v novej ére zákazníka
  • Značky musia stále viac premýšľať, ako spotrebiteľa zaujať
  • Toto je 50 najobľúbenejších, na ktoré Slováci nedajú dopustiť
Ilustračný obrázok (wikimedia/unsplash.com)
  • Žijeme v novej ére zákazníka
  • Značky musia stále viac premýšľať, ako spotrebiteľa zaujať
  • Toto je 50 najobľúbenejších, na ktoré Slováci nedajú dopustiť

Najobľúbenejšou značkou Slovákov za rok 2019 je kníhkupectvo Martinus. Vyplynulo to z prieskumu spoločnosti KPMG. Je to teda skutočne tak, že mladí Slováci radšej čítajú, ako sledujú seriály? Možno na tom niečo bude, v prvej trojke sa totiž objavili kníhkupectvá hneď dve.

Hodnotilo viac ako 2 800 respondentov, ktorí vyberali zo 120 značiek v desiatich sektoroch. K tým najzákladnejším sa radia maloobchod, telekomunikácie, zábava a voľný čas, cestovanie a hotely, verejný sektor, rýchle občerstvenie, finančné služby, reťazce s potravinami, logistika a energetika.

Zákaznícka skúsenosť určuje trendy

Stále viac platí staré známe – náš zákazník, náš pán. Je to tak, zákazník určuje trendy a je lakmusom predaja. Presne ako v rozprávke, ak zákazník ohrnie nos, tovar odchádza z pultov. Práve z nás – spotrebiteľov, totiž výroba a spotrebný trh žijú.

Možno by si sa nazdával, že na Slovensku sa najlepšie darí potravinovým reťazcom či známym západným odevným konceptom. Opak je však pravdou. Zákazníci si začínajú uvedomovať, že slovenské je dobré. A tak nad americkými či západo-európskymi koncernmi víťazia práve tie naše.

 

V prvej trojke zákaznícky najobľúbenejších značiek sa umiestnili hneď dve slovenské kníhkupecké značky – Martinus a Panta Rhei. Na treťom mieste je francúzska kozmetika Yves Rocher, ktorú Slováci s obľubou vyhľadávajú práve kvôli cene a filozofii rastlinej výroby a produkcie.

Potravinové reťazce Lidl a Kaufland sa umiestnili na 4. a 6. mieste.

Na ôsmom mieste je Netflix

Ten sa do obľúbenosti slovenského diváka vkrádal veľmi postupne, ale o to intenzívnejšie. Dnes už asi neexistuje človek, ktorý by mesačne neplatil tento streamingový kanál. Alebo teda aspoň jeho rovnako známu alternatívu. Treba však dodať, že prieskum bol robený na neveľkom počte ľudí. Diverzne však pokryl všatky regióny Slovenska.

Slováci chodia radšej do Cinemaxu ako do Cinema city. Obľúbenosť prvej siete je pochopiteľná. V každom väčšom slovenskom meste nájdeš práve Cinemax. Druhý spomínaný prevláda predovšetkým vo veľkých bratislavských nákupných centrách. Navštívi ich síce veľa ľudí, no v porovnaní so slovenským priemerom návštevnosti komerčných kín je to evidentne málo.

Lovebrand Starbucks sa objavuje až na 22.mieste. Odkedy sa na Slovensku, v bratislavskom Auparku objavila prvá prevádzka, všetky väčšie mestá si žiadajú tú svoju. A o tom, že sa to postupne stáva realitou, svedčí aj novootvorený Starbucks stánok v žilinskom Auparku. Podľa slov spoločnosti AmRest, ktorá sieť kaviarní na Slovensku prevádzkuje, sa už budúci rok môžeš tešiť na nové kaviarne tejto obľúbenej značky aj v ďalších slovenských mestách.

Odevné značky idú do úzadia

Švédsky odevný koncept Hennes&Mauritz si od Slovákov vyslúžil 32.miesto a španielska Zara skončila až na 46.mieste. Upadá aj britské Tesco. Lepšie na tom je ešte aj veľkoobchod METRO. Nie o veľa, no o 5 priečok určite.

 

 

Skvelou správou naďalej ostáva, že slovenské značky si polepšili a stále v očiach Slovákov rastú.

Zdroje: home.kpmg.sk

Najnovšie video