Máte už svoju „virtuálnu identitu“? Akadémia virtuálneho Slovenska vám prezradí, čo to je a ako ju úspešne budovať

S masívnym používaním internetu začal rozkvitať virtuálny svet, ktorý je dnes, v čase pandémie, vzhľadom na bezpečnostné opatrenia, ktoré obmedzujú voľný pohyb a možnosť stretávania sa, ešte frekventovanejšie navštevovaný a obývaný, ako kedykoľvek predtým. Vo virtuálnom svete komunikujete s vašimi blízkymi, nakupujete, vybavujete, pracujete. Ako si však vybudovať virtuálnu  identitu a stať sa z pasívneho virtuálneho „turistu“ obyvateľom virtuálneho sveta? Ako tam začať napr. predávať?

Podobne, ako si viete kúpiť pozemok a postaviť dom, máte možnosť rezervovať či zaregistrovať si aj vlastný virtuálny priestor – svoju doménu. A architektom „budovy“, ktorá bude na „virtuálnom pozemku“ stáť, ste vy – či už sa rozhodnete pre virtuálny podnik, eshop alebo blog.

Prechod zo skutočného do virtuálneho sveta však môže byť zložitý. Bez dopravných značiek či návodu je náročné zorientovať sa v premávke informácií, ktoré sú na internete v neustálom pohybe. Vynára sa niekoľko otázok: „Kde a ako začať?“, „Aké sú nástrahy podnikania vo virtuálnom svete?“, „Na čo je treba myslieť, aby bol internetový obchod úspešný?“ „Ako oslovím zákazníkov, keď sa s nimi osobne nestretávam?“ a mnoho ďalších.

Práve tu prichádza na pomoc Akadémia virtuálneho Slovenska od spoločnosti SK-NIC. Akadémia pozostáva zo série 10 krátkych a pútavých videí, ktoré si na pokračovanie stihnete pozrieť počas umývania zubov či cesty trolejbusom. Prevedie vás všetkými krokmi zriadenia virtuálnej identity, vytvorenia jednoduchého webu, ako aj vytvorenia dobrého biznis plánu, založenia internetového obchodu a úspešného podnikania vo virtuálnom svete. A čo viac – brány Akadémie virtuálneho Slovenska sú otvorené dokorán – pre všetkých, bezplatne a bez potreby akejkoľvek registrácie.

Ako zaznieva v jednej z epizód akadémie, prieskumy tvrdia, že po prvom roku zanikne až 15 % novozaložených firiem. Po piatich rokoch zanikne dokonca až 50 % z nich. Práve preto je príprava na podnikanie veľmi dôležitá. Jedno z videí Akadémie virtuálneho Slovenska vás prevedie procesom „zostrojenia“ si úspešného biznis plánu. Definícia priorít, prieskum trhu, odhad nákladov a ziskov sú len niektoré z kľúčových krokov. Je takisto nevyhnutné poznať svoju cieľovú skupinu, položiť na váhu príležitosti a riziká podnikania. Nesmieme zabudnúť ani na úspešný marketing – práve ten je prostriedkom, ktorý premostí potenciálnych zákazníkov s vašou firmou. Pred samotným začiatkom podnikania je často potrebné získať investorov, pôžičku z banky či grant. Tieto a mnohé ďalšie užitočné rady nájdete priamo vo videách Akadémie virtuálneho Slovenska.

„Každý človek na Slovensku má potenciál byť vo virtuálnom svete aktívny. Je to priestor takmer bez hraníc a preto nemožno hovoriť o nedostatku príležitostí,” komentuje situáciu Peter Bíro, riaditeľ spoločnosti SK-NIC. Pre tých, ktorí chcú vstúpiť do toho priestoru aktívne, má byť práve Akadémia virtuálneho Slovenska stručným sprievodcom. Netreba mať predsudky, treba si to skúsiť a následne len pustiť uzdu vlastnej fantázii, tvorivosti a aktivite. „Videá a následné spracovanie tém sme pripravovali so zreteľom na to, že málokto je IT odborník. Zvolili sme preto príjemný a vysvetľujúci štýl. Máme množstvo príkladov, keď práve slovenské firmy vstúpili do virtuálneho sveta a stali sa úspešnými, dokonca lídrami. A budeme len radi, ak aj s pomocou Akadémie virtuálneho Slovenska otvoríme dvere ďalším nadšencom,“ hodnotí ďalej prínos Akadémie virtuálneho Slovenska Peter Bíro.

Ako hovorieval Benjamin Franklin, „Investícia do vzdelania prináša najlepšie úroky”. Témy ako sú domény, webhosting, tvorba internetového obchodu, marketing a komunikácia na internete či ochrana vlastného know-how alebo značky vo virtuálnom priestore môžete začať objavovať na webe sk-nic.sk/akademia-virtualneho-slovenska a tiež aj na YouTube kanáli Akadémie virtuálneho Slovenska.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech