Matovičov hon za Sputnikom V si všimli aj svetové médiá. Dobojovali sme to až do New York Times

  • Aktuálne dianie na Slovensku si všimli aj svetové médiá
  • Slovensko sa „prebojovalo“ až do prestížneho New York Times
  • Článok v americkom periodiku mapuje celú situáciu okolo Sputnika. Píšu o posudku ŠÚKL, rovnako aj o obvineniach RDIF
Igor Matovič, Sputnik V
TASR/Jakub Kotian, TASR/František Iván
  • Aktuálne dianie na Slovensku si všimli aj svetové médiá
  • Slovensko sa „prebojovalo“ až do prestížneho New York Times
  • Článok v americkom periodiku mapuje celú situáciu okolo Sputnika. Píšu o posudku ŠÚKL, rovnako aj o obvineniach RDIF

Matovičov hon za Sputnikom V neušiel pozornosti svetových médií. Situáciu okolo Sputnika V mapujú najmä ruské médiá a v pozore sú aj európski novinári. Najnovšie sa Slovensko prebojovalo až do svetoznámeho New York Times. Redaktor Andrew Higgins priblížil aktuálne dianie na Slovensku. Americké noviny naznačujú, že posudok ŠÚKL môže ohroziť úsilie ruského prezidenta, ktorý sa snaží vakcínu prezentovať ako spoľahlivú. 

Rana ruskej vakcínovej diplomacii 

New York Times tvrdí, že Slovensko udelilo ruskej vakcínovej diplomacii tvrdú ranu tým, že ŠÚKL uviedol, že dovezené dávky vakcín sa líšia od verzie, o ktorej sa písalo v prestížnom vedeckom časopise Lancet. „Vyhlásenie slovenského regulátora liekov, ktorý spochybňuje ruskú vakcínu, naznačuje potenciálne vážne problémy s kontrolou kvality pri výrobe Sputniku V a ohrozuje nedávny pokrok, ktorý Rusko dosiahlo pri získavaní súhlasu s jeho produktom.

Slovenské vyhlásenie by mohlo poškodiť ruské úsilie presadiť Sputnik V ako spoľahlivú značku. Mohlo by to tiež prehĺbiť pretrvávajúce pochybnosti, ktoré zanechal vysoko spolitizovaný vývoj vakcíny v Rusku, kedy prezident Vladimir V. Putin oznámil, že vakcína je pripravená na použitie ešte predtým akoskončili klinické testy,“ píše sa v amerických novinách ďalej. 

To, že Rusko vníma posudok ŠÚKL ako zradu, prehlásil na dnešnej tlačovej konferencii aj Igor Matovič. „Keď videli, čo sa na Slovensku deje, de facto vypovedali zmluvu. Požiadali slovenskú stranu o vrátenie 200 tisíc dávok vakcín. Kľúčovým dôvodom vypovedania zmluvy je to, že sa cítia mimoriadne poškodení tým, že ŠÚKL zveril testovanie vakcíny neregistrovanému laboratóriu. Výsledky z tohto neregistrovaného laboratória zaplavili celý svet. Mimoriadnym spôsobom to narušilo reputáciu vakcíny Sputnik V v celosvetových médiách. Ako by sme sa cítili my, keby sme boli na mieste výrobcu?“ 

Igor Matovič si zastal ruskú stranu 

Igor Matovič na tlačovej konferencii oznámil, že kroku ruskej strany rozumie. „Necítili by sme sa trošku trápne, trošku ponížení, ak by posudzoval našu vakcínu niekto, kto na to nemá okrúhlu pečiatku? A okydal ich doslova pred celým svetom? Z tohto pohľadu rozčarovanie ruskej strany plne chápem.“

Keď sme priviezli Sputnik V na košické letisko, navreli im z nenávisti oči krvou. Spustili svoju geopolitickú špinavú…

Posted by Igor Matovic on Thursday, April 8, 2021

Matovičova rétorika, ktorá je obdobná po celú dobu „kauzy Sputnik“, neušla pozornosti amerického periodika. New York Times píšu, že sa „bývalý premiér sa z Moskvy na svojej facebookovej stránke sťažoval na „špinavú hru“ na Slovensku a obvinil politikov svojej krajiny, že štekajú ako malé psy.

V americkom periodiku nesmela chýbať ani prestrelka medzi ruskými médiami a ŠÚKL-om. „V sérii pohŕdavých správ na Twitteri obvinil fond štátnu regulačnú agentúru z vykonania „sabotážneho aktu“. Tvrdia,  že Slovensko porušilo podmienky svojej zmluvy a požadujú vrátenie dávok.“ 

Správu New York Times publikoval dnes ráno. Nikto netušil, že v celom príbehu nastane nečakaný zvrat. Ktovie, možno New York Times publikuje správu aj o nečakanom kroku Maďarska, ktoré Slovensku prisľúbilo, že posudzovanie vakcíny Sputnik V môže prebehnúť u nich. 

Zdroj: New York Times

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech