Meghan Markle vyhrala spor s bulvárnym plátkom, za narušenie súkromia však dostane smiešnu sumu

  • Vojvodkyňa sa po trojročnom spore s Mail on Sunday konečne dočkala výsledku, i keď asi nie podľa svojich predstáv
  • Sudca rozhodol v jej prospech, za narušenie súkromia ale dostane smiešnu sumu, iba 1 libru
Meghan Markle
Meghan Markle, Sky News
  • Vojvodkyňa sa po trojročnom spore s Mail on Sunday konečne dočkala výsledku, i keď asi nie podľa svojich predstáv
  • Sudca rozhodol v jej prospech, za narušenie súkromia ale dostane smiešnu sumu, iba 1 libru

Udržať si súkromie v kráľovskej rodine niekedy môže byť náročné. Niečo o tom vie aj Meghan Markle, manželka britského kráľovského princa Harryho.

V jej prípade ide o spory s bulvárnym periodikom Mail on Sunday. Tento prípad sa dostal až na súd, ktorý rozhodol, že Meghan Markle dostane odškodné vo výške 1 £, čo je približne 1,20 eur, uvádza The Bloomberg.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Bloomberg Business (@bloombergbusiness)

Noviny si siahnu do vrecka

Sudca tak rozhodol po tom, čo Mail on Sunday zverejnil úryvky listu, ktorý vojvodkyňa Megan napísala svojmu otcovi.

Tím Meghan Markle si mohol vybrať, či bude finančná náprava vo forme náhrady škody alebo vyúčtovania ziskov z Mail on Sunday. Ako podľa The Guardian uviedol hovorca vojvodkyne, vybrali si druhú možnosť.

Noviny akceptovali porážku a okrem 1 £ jej zaplatia aj dodatočnú sumu za porušenie jej autorských práv. Potvrdzujú to súdne dokumenty, ktoré sú tiež znakom toho, že noviny akceptujú rozhodnutie súdu a neplánujú sa odvolať.

Ako uvádza Bloomberg, spoločnosti Associated Newspapers, pod ktorú spadá dané periodikum, bolo nariadené zaplatiť právne náklady Meghan Markle. Na jej účte by sa tak malo od spoločnosti objaviť 300 000 libier (358 000 eur), a to do 7. januára.

harry, meghan markle, royal family, anglicko, veľká británia
zdroj: TASR/Joe Pugliese/Harpo Productions via AP

Pri peniazoch to nekončí

Ako uvádza The Guardian, vojvodkyňa vždy tvrdila, že jej trojročný právny spor s Associated Newspapers bol viac o princípoch ako o peniazoch. Jej hovorca uviedol, že peniaze, ktoré vojvodkyňa dostane, budú venované na charitu.

Mail on Sunday, respektíve MailOnline má tiež nariadené, aby na titulnej strane a domovskej stránke uvádzali vyhlásenie, že prehrali súdny spor. Súdy dokonca špecifikovali, akým písmom sa majú vyhlásenia objaviť.

„Tento obsah bol osobný, súkromný a nie záležitosťou legitímneho verejného záujmu,“ odôvodnil sudca Sir Geoffrey Vos.

V dôsledku toho Meghan Markle nešetrila kritikou na bulvárny priemysel, ktorý podľa nej podmieňuje ľudí, aby boli krutí a profituje z toho.

Zdroje: Bloomberg, The Guardian

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie