Šéfredaktor Denníka N Kostolný: Moja duša sa nedá kúpiť Pentou

Plavíš sa a na brehu horí ľudské telo, vedľa toho stojí krava. India je šialená

Ivan Mikloš: Obávam sa, že Matovič nemá na to zmeniť Slovensko.

Mercedes G dostal novú agresívnu podobu od spoločnosti Ares

  • Ide o vítanú zmenu dizajnu alebo len hanobenie klasiky?
  • Ide o vítanú zmenu dizajnu alebo len hanobenie klasiky?

Nudia ťa už hranaté Jeepy Wrangler a Mercedesy triedy G? Potom ťa bude zaujímať nová kreácia od Ares Design, ktorý “obyčajný” hranatý Mercedes G63 AMG zmení na športovejší, modernejší X-Raid, ktorý však pod karosériou ukrýva všetku robustnosť modelu G. Ale úpravy neobišli ani motor, ktorý dostal ďalších 200 koní k dobru, zatiaľ čo auto vďaka použitiu veľkého množstva uhlíkových vlákien schudlo o 200 kg.

Štýl G-Class sa počas štyroch desaťročí výroby vyvinul len mierne, takže moderné Géčko vyzerá podobne ako originál. A prečo nie? Na robustnom, hranatom dizajne tohto vozidla postaveného na putovanie mimo bežných ciest je niečo nadčasové. Napriek tomu sa niektorí potenciálni kupujúci môžu chcieť odlíšiť.

Čakať na drastickú zmenu v dizajne triedy G asi nemá zmysel, takže príležitosti sa chopila talianska spoločnosť Ares. Karosériu triedy G kompletne zmenila pomocou dielov z uhlíkových vlákien a hliníku, vďaka čomu dostala oveľa zaoblenejší a hladší vzhľad. Ostré uhly a plochá strecha kabíny ostávajú zachované, ale zvyšok karosérie je štylizovaný a uhladený. X-Raid jazdí na 22-palcových kovaných diskoch od Ares.

No Ares sa stále chce odlišovať od modelu GL, čo zaisťuje ochranný rám vpredu a osvetlenie na streche, ktoré dodávajú X-Raidu vzhľad off-roadu. Výsledok vyzerá ako športové, hravé SUV, ktoré sa nezľakne ani jazdy v teréne, na rozdiel od vojensky-inšpirovanej triedy G, ktorá má vzhľad pomalšieho, čisto terénneho vozidla.

Priaznivci klasického vzhľadu triedy G budú Ares asi odcudzovať, zatiaľ čo ďalším sa bude nový dizajn páčiť. Ale asi nikto z obidvoch tímov nebude namietať proti zvýšeniu výkonu až na 760 koní, ktoré produkuje vyladený 5,5-litrový V8 biturbo motor. Ares uvádza maximálnu rýchlosť 250 km/h, ale čísla zrýchlenia neudáva.

foto: aresdesign.com

Interiéry Mercedesu sú už z výroby dosť dobré, ale ak chceš úplne prepracovať triedu G, musí to byť vidieť aj vnútri. V interiéri X-Raidu nájdeš tú najlepšiu kožu Nappa, dve VIP sedadlá vzadu a športový volant. Nová palubná doska a stredová konzola majú hladší a celistvejší dizajn. Prípadní záujemcovia si budú musieť pripraviť poriadny balík peňazí – Ares si za X-raid pýta okolo 600 000 eur.

Spoločnosť Ares založil bývalý generálny riaditeľ spoločnosti Lotus, Dany Bahar a nedávno sa presťahovala do továrne s rozlohou 18 000 metrov štvorcových v meste Modena v Taliansku, kde bude stavať na objednávku model X-Raid a ďalších zákazkové vozidlá založené na modeloch Land Rover Defender, Mercedes-Benz Viano a Bentley Mulsanne.

foto: aresdesign.com

zdroj: newatlas.com

Najnovšie video

Najnovší podcast

Plavíš sa a na brehu horí ľudské telo, vedľa toho stojí krava. India je šialená

Najnovšie