Mic­ro­soft a Vol­vo spo­lu­pra­cu­jú na vývo­ji luxus­né­ho samo­jaz­dia­ce­ho auta

Rudolf Nečas / 26. novembra 2015 / Tools a produktivita

Samo­jaz­dia­ce autíč­ko od Goog­le už neja­ký čas bráz­di ces­ty v USA, počas čoho už stih­lo dostať aj poku­tu. Stá­le sa pre­tria­sa aj téma auta od App­le s momen­tál­nym náz­vom „Pro­ject Titan“ a vyze­rá to tak, že Mic­ro­soft nech­ce ostať poza­du za kon­ku­ren­ci­ou.

 

Technologický gigant z Redmondu v štáte Washington podpísal dohodu so švédskou automobilkou Volvo a spoločne chcú vytvoriť autonómne vozidlo. Táto spolupráca by okrem spomínaného auta mohla priniesť ešte iný zaujímavý výsledok - využitie rozšírenej reality pomocou HoloLens na interaktívny predaj áut.

 

 

Len si to predstav, prídeš do predajne Volvo kde sa vlastne ani nemusíš posadiť do auta. Stačí keď si nasadíš HoloLens a vyberieš, ktoré auto chceš, jeho farbu, dizajn diskov, výbavu... proste všetko čo si zmyslíš. A potom pôjdeš na testovaciu jazdu. Samozrejme nie tým „staromódnym“ spôsobom, ale tiež si ju pozrieš pomocou HoloLens. Veď ak bude auto jazdiť samo, šoférovanie si aj tak veľmi neužiješ. Viem, znie to šialene, ale možno to je budúcnosť predaja áut.

 

Ale späť k samotnému autu. Volvo minulý týždeň odhalilo Concept 26, ktorý Björn Anwall, viceprezident Volva pre marketing a predaj nazval „konceptom pohľadu na interiér s akým sa stretneme čoskoro, pretože je kompatibilný s našimi existujúcimi autami.“ Z toho sa dá usúdiť, že práve takýto interiér uvidíme vo vyvíjanom samojazdiacom aute.

 

 

Spoločnosť Volvo Cars je priekopníkom v oblasti bezpečnosti vozidiel a ukazuje cestu, pokiaľ ide o prepojené vozidlá a autonómnu jazdu. Na rok 2017 spoločnosť oznámila program s názvom Drive-Me, v ktorom bude 100 samojazdiacich a prepojených vozidiel venovaných skutočným zákazníkom na skutočných cestách vo švédskom meste Göteborg čím sa z projektu stane najväčší experiment s autonómnym jazdením na svete.

Skutočnosť, že sa automobilový priemysel mení sa určite nedá poprieť. Aj bežné autá majú čím ďalej tým viac senzorov, automobilky stále viac spolupracujú s technologickými firmami. A Apple podľa Wall Street Journal strojnásobilo počet ľudí v tíme, ktorý sa zaoberá vývojom autonómneho vozidla.

 

Pridať komentár (0)