Miesto, na ktorom chodci padali pod električky sa zmení na nepoznanie. Vallo sľúbil, že hanba Bratislavy zmizne

  • Prišla dobrá a veľmi dlho očakávaná správa pre desiatky tisíc Bratislavčanov, ktorí každý deň cestujú cez Račianske mýto
  • Tento rok sa chystá jeho rozsiahla úprava, pribudnúť majú aj cyklochodníky
cm
TASR/Dano Veselský
  • Prišla dobrá a veľmi dlho očakávaná správa pre desiatky tisíc Bratislavčanov, ktorí každý deň cestujú cez Račianske mýto
  • Tento rok sa chystá jeho rozsiahla úprava, pribudnúť majú aj cyklochodníky

Račianske mýto je jeden z najväčších prestupných uzlov MHD v Bratislave a jedna z najkomplikovanejších riadených križovatiek na Slovensku. Momentálne sú zastávky príliš úzke, bez nástupných ostrovčekov a prístreškov. Rovnako aj vyčkávacie priestory sú pre veľké množstvo ľudí nevyhovujúce. 

Ľudia sa na ostrovčekoch často tlačia a električky prechádzajú tesne vedľa nich. Denne sa pritom cez Račianske mýto prepraví 15 000 cestujúcich v električkách, spolu 35 000 v linkách DPB. 

Slováci po rokoch premenili pozostatok pivovaru na top podnik. Štát im nechce počas pandémie pomôcť ani eurom

Račianske mýto, vrátane električkových zastávok, potrebuje kompletnú rekonštrukciu a reorganizáciu dopravy. Za všetko hovorí skutočnosť, že na nástupištiach električiek, mesto za posledných 10 rokov evidujeme niekoľko desiatok nehôd s následkami zranení a úrazov.

Keďže situácia pre chodcov je nebezpečná a neúnosná, primátor mesta Matúš Vallo oznámil veľké zmeny. Magistrát v spolupráci s DPB sa už začal zaoberať riešením súčasných problémov, aby električkové zastávky na Račianskom mýte vyhovovali veľkému množstvu cestujúcich, ktorí ich denne využívajú.

Súhlasíš s premenou Račianskeho mýta?

„Aktuálny stav je pre nás neakceptovateľný. Dali sme si vypracovať štúdiu, ktorá jasne preukázala, že tento problém je riešiteľný a to bez zásahov do zelene a verejného priestoru. Zároveň preverila možnosti pre ďalšie zlepšenia v tomto ťažkom dopravnom uzle. Chceli by sme úpravu nástupíšť na Račianskom mýte zrealizovať čo najskôr, aby boli pripravené na nápor cestujúcich, ktorí sa po uplynutí koronakrízy vrátia do vozidiel MHD,“ uviedol v oficiálnom stanovisku Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB.

Uverejnil používateľ Dopravný podnik Bratislava Štvrtok 11. marca 2021

Samotná križovatka je súčasťou dôležitého prepojenia východnej časti mesta so západnou a v jej tesnej blízkosti sú situované parky a obytné bloky. Račianske mýto obsluhuje 16 liniek DPB a 8 regionálnych liniek, čo v praxi znamená takmer 2 300 spojov denne, v špičke takmer 200 spojov za hodinu.

„Situácia bola dlhodobo neudržateľná a k zmene nedochádzalo. Som veľmi rád, že v spolupráci s Dopravným podnikom Bratislava pristupujeme k riešeniu tak, aby sme na Račianskom mýte vytvorili priestor, ktorý bude bezpečný a komfortný jednak pre chodcov, ale aj pre všetkých, ktorí využívajú dôležitú dopravnú tepnu Račianskej radiály,“ povedal primátor mesta Bratislava Matúš Vallo.

Profitovali z COVID-u, Bratislava zakročila: Riaditeľ pohrebníctva Marianum vo svojej funkcii končí

V rámci projektu sa rozšíria nástupištia na minimálne 3,9 metra a umožní to osadenie veľkokapacitných prístreškov. Nástupištia budú zvýšené na 25 cm, čím sa zabezpečí bezbariérový prístup do nízkopodlažných vozidiel. tešiť sa môžeš aj na nové značenie a elektronické informačné tabule na oboch nástupištiach.

Ostrovček pre peších, ktorí smerujú na Šancovú ulicu, sa zväčší takmer dvojnásobne, pričom sa znovu obnoví pravé odbočenie zo Šancovej na Račiansku ulicu. V smere do Rače vznikne združená zastávka električiek a autobusov, čím sa uvoľní priestor na chodníku.

Zmeny na Račianskom mýte by mali byť realizované už v druhej polovici tohto roku. Vďaka tomuto projektu sa po rokoch utrpenia, výrazne zvýši bezpečnosť a komfort nielen cestujúcich, ale aj cestnej premávky. V pláne je pritom aj revitalizácia okolia a vytvorenie cyklotrasy.

Zdroje: Magistrát hlavného mesta Bratislava, DPB

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá