Milovaný predajca kozmetiky prehral spor s Chanel. Musí prezradiť, odkiaľ má ich parfumy

  • Notino predával Chanel bez povolenia. Súd nariadil, aby odhalil zdroj dodávok
  • Chanel si predajcov prísne vyberá, Notino nebolo oficiálnym predajcom
kozmetika na stole
Ilustračná foto Unsplash/Miriam Przybylo
  • Notino predával Chanel bez povolenia. Súd nariadil, aby odhalil zdroj dodávok
  • Chanel si predajcov prísne vyberá, Notino nebolo oficiálnym predajcom

Predajca parfumov a kozmetiky Notino neuspel s dovolaním proti verdiktu, podľa ktorého musí odtajniť, odkiaľ získava produkty značky Chanel. Najvyšší súd dovolanie Notina zamietol. ČTK to dnes povedala hovorkyňa súdu Gabriela Tomíčková.

Chanel si predajcu vyberá, Notino medzi nimi nebolo, napriek tomu v e-shope výrobky slávnej francúzskej značky predávalo. 

Chanel sa preto domáhal informácie, od koho Notino jeho výrobky získava. Podľa verdiktu Mestského aj Vrchného súdu v Prahe má Chanel skutočne právo na informácie o prepredajcovi.

„Nie je rozhodne neprimerané, aby žalobca ako vlastník ochrannej známky požadované informácie vedel, aby mohol zažalovať toho, kto porušil dohodnuté podmienky,“ uviedla v roku 2023 podľa Hospodárskych novín sudkyňa pražského vrchného súdu Gabriela Kučerová.

Najvyšší súd ponechal verdikt nezmenený. Dovolanie nie je dôvodné, uviedla Tomíčková. Plné odôvodnenie zatiaľ nie je v databáze súdu dostupné.

Notino je pôvodom česká firma, ale v súčasnosti pôsobí po celej Európe. Za finančný rok, ktorý trval od mája 2023 do apríla 2024, Notino medziročne zvýšilo tržby o 28 % približne na 1,34 miliardy eur (takmer 34 miliárd Sk). Francúzska značka Chanel je spojená s luxusným tovarom vrátane parfumov.

Spor s módnym gigantom

Ako sme informovali v minulosti, Notino, prestížny český gigant v oblasti online predaja, čelí právnej porážke po šiestich rokoch sporu s luxusnou značkou Chanel. Pražský súd rozhodol, že Notino musí odhaliť svojho dodávateľa parfumov značky Chanel. Chanel si prísne vyberá svojich oficiálnych predajcov a Notino sa pokúšalo stať sa ich oficiálnym predajcom, no žiadosti boli zamietnuté. Napriek tomu firma pokračovala v predaji týchto produktov.

Súd sa nezhodoval s tvrdením Notina, že systém výberu predajcov je diskriminačný, a rozhodnutie zaviazalo Notino odhaliť dodávateľa, ktorý má licenciu od Chanelu.

Notino sa rozvinulo z pôvodného predajcu parfumov na online obchod pôsobiaci na 27 trhoch a rozšírilo svoje portfólio o kozmetiku, doplnky stravy a ďalšie produkty. Spoločnosť dosiahla rekordný obrat viac ako miliardu eur, ale otázky týkajúce sa pôvodu dodávateľov parfumov značky Chanel stále zostávajú nezodpovedané.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: ČTK, Archív Startitup

Najnovšie videá

Trendové videá