Mrazivá eko kampaň: Baletka predstavujúca labuť ukazuje, ako krása prírody mizne

  • Krehká krása planéty mizne pred našimi očami. Zmeníme sa my alebo príroda?
  • Poľská baletka ako tvár festivalu Ekotopfilm 2018 prezentuje šokujúcu eko kampaň
  • Príď sa dozvedieť viac na jubilejný ročník festivalu už 30. apríla v Bratislave a Banskej Bystrici
Ekotopfilm
  • Krehká krása planéty mizne pred našimi očami. Zmeníme sa my alebo príroda?
  • Poľská baletka ako tvár festivalu Ekotopfilm 2018 prezentuje šokujúcu eko kampaň
  • Príď sa dozvedieť viac na jubilejný ročník festivalu už 30. apríla v Bratislave a Banskej Bystrici

Slávny príbeh o Labuťom jazere zrejme pozná každý z nás, či už z filmového či animovaného stvárnenia alebo z divadelných dosiek v prevedení ladných baletiek. Dnes je pre nás predstava jazera a labutí prirodzená, no čo ak to o pár rokov bude inak? Zmení sa krásne jazero na jazero olejové?

Príroda okolo nás sa naším pričinením pomaly mení a mnohé zmeny sú nezvratné. Zmenia sa kvôli tomu aj dramatické diela? Touto umeleckou cestou pred dôsledkami ľudskej činnosti varuje poľská balerína Romina Kołodziej, ktorá je dnes prvou sólistkou Baletu SND.

„Je pre mňa cťou stať sa súčasťou kampane festivalu Ekotopfilm – Envirofilm. Je to jeden z najuznávanejších filmových festivalov na celom svete a považujem ho za najväčšie eko podujatie svojho druhu. Práca na tomto projekte bola pre mňa nezabudnuteľnou skúsenosťou, a to aj v zmysle sebadisciplíny v rámci správania sa voči životnému prostrediu. O tú by sme sa mali usilovať všetci,“ povedala Romina, pre ktorú je recyklovanie samozrejmosťou, no sama sa snaží prispieť k lepšiemu svetu okolo nás ešte viac.

Poľská baletka miluje prírodu a trávenie voľného času pri mori či jazere, preto je pre ňu dôležité prírodu chrániť. V mrazivej kampani pre Ekotopfilm 2018 stvárnila postavu labute z Labutieho jazera, ktorá sa pretancuje k smrti. V krátkom filme sa čisté jazero mení na jazero olejové, snehobiele perie labute zostáva špinavé a krehká krása je preč.

Tvorcovia kampane spojili svet krásneho a krehkého svetoznámeho baletu s ponurou víziou budúcnosti, v ktorej sa zvieratá aj ľudia budú musieť prispôsobiť zhoršujúcim sa podmienkam životného prostredia.

Tento originálny nápad, ako upozorniť na ekologické problémy, je dielom spolupráce Ekotopfilmu s reklamnou agentúrou Effectivity Powered by Publics a produkciou Protos Production. Kampaň môžeš vidieť na mestských billboardoch a citylightoch, ale aj online. Televízny spot spracoval Jonáš Karásek, hudbu upravil Matúš Široký.

Do šírenia osvety sa zapojil aj Martinus, ktorý vo svojom e-shope zobrazí špeciálnu edíciu titulov klasických kníh, z ktorých však zmizne krása. V ponuke tak nájdeš napríklad knihu Starec a more ropných škvŕn alebo SOS volanie divočiny.

Heslo kampane, nad ktorým by sa mal zamyslieť každý z nás, znie: Zmeníme sa my alebo príroda? Budúcnosť planéty je v našich rukách a zmeny, ktoré visia nad nami, môžeme už teraz vidieť a cítiť. Príď nav­ští­viť ju­bi­lejný 45. roč­ník me­dzi­ná­rod­ného filmového fes­ti­valu Eko­top­film – En­vi­ro­film od 30. ap­ríla do 4. mája v Bra­ti­slave v pries­to­roch Ho­tela Tatra a Kina Mla­dosť a v Ban­skej Bys­trici v Ci­ne­max Europa SC.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá