Muž nezvládol silu luxusného Ferrari, rozbil ho 3 kilometre po kúpe

  • V Británii sa odohrala kuriózna nehoda
  • Svedčí o tom, že len vlastnenie drahého superauta z teba nerobí frajera
Ferrari
Twitter/Derbyshire Roads Policing Unit
  • V Británii sa odohrala kuriózna nehoda
  • Svedčí o tom, že len vlastnenie drahého superauta z teba nerobí frajera

Šofér a hrdý majiteľ Ferrari 488 GTB z Británie má hlavu v smútku. Jeho superšportiak ešte voňal novotou, no teraz je zošrotovaný. Jeho luxusné auto malo najazdených len symbolických 21 500 kilometrov a bolo takmer v továrenskom stave.

Všetko sa zmenilo už 3 kilometre potom, ako vozidlo opustilo show room. Vodičovi stačilo doslova pár minút na to, aby stratil kontrolu nad autom a narazil do ochrannej bariéry v Derby vo Veľkej Británii.

Ferrari v hodnote presahujúcej 250-tisíc eur bolo odeté v štýlovej a veľmi žiadanej farbe Rosso Corsa. Nechýbal ani balík príslušenstva z uhlíkových vlákien. Nový majiteľ zrejme hneď po prevzatí auta neodhadol silu vozidla, čoho dôsledok môžeš vidieť na fotografiách.

Pri šmyku narazil vo vysokej rýchlosti na obrubník a zastavil až pri tvrdej bariére. V dôsledku tohto incidentu utrpeli fatálnu škodu oba svetlomety, predný nárazník aj kapota. Dá sa predpokladať, že nutná bude aj nákladná oprava odpruženia.

Model Ferrari 488 GTB nahrádza Ferrari 458 Italia. Model 488 GTB stavia na downsizing s preplňovaním, ale výkon a krútiaci moment sú pochopiteľne vyššie.

Ferrari 488 GTB dostalo úplne nový osemvalec 3,9 l s dvoma turbodúchadlami, ktorý na zadné kolesá cez elektronicky riadenie a sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku posiela výkon 670 koní v 8 000 otáčkach za minútu. Krútiaci moment je v tomto prípade až 760 Nm v 3 000 otáčkach za minútu. Ferrari 488 GTB dokáže ísť rýchlosťou až 330 km/h.

Tento červený luxus na kolesách bol navrhnutý tak, aby zvládol akceleráciu na stovku iba za tri sekundy. Vozidlo s hmotnosťou 1 370 kilogramov má spotrebu 11,6 litra na 100 kilometrov.

Ešte pred uvedením modelu na trh sa viedla diskusia o tom, či sa automobilke podarí zachovať tradičný zvuk motora. Ako sa napokon ukázalo, Ferrari si dalo na ladení zvuku naozaj záležať a keď ide okolo teba, nie je možné ho prepočuť.

V súvislosti s touto kolíziou nemožno nespomenúť aj nedávny incident zo Slovenska. Internetom preletela správa o zrážke luxusného Ferrari a Dacie.

„Na diaľnici D4 v smere do Stupavy došlo k zrážke dvoch osobných motorových vozidiel značky Dacia Duster a Ferrari SF90. V dôsledku nárazu motorové vozidlo značky Ferrari odhodilo do priekopy a vozidlo značky Dacia Duster zostalo stáť na ceste v jazdnom pruhu otočené do protismeru,“ informovala na sociálnej sieti Polícia.

Pri zrážke vozidiel došlo k zraneniu jednej osoby. Škoda bola predbežne vyčíslená na Ferrari vo výške 500 000 eur a na Dacii vo výške 5 000 eur. „U oboch vodičov bola vykonaná dychová skúška s negatívnym výsledkom. Dopravná nehoda je v štádiu šetrenia.“

Na trhu od roku 1946

Ferrari je jednou z najznámejších značiek luxusných športových áut. Založil ju pretekársky jazdec Enzo Ferrari v Maranelle v roku 1946. Logo spoločnosti bolo inšpirované znakom s čiernym vzpínajúcim sa koňom na lietadle Francesco Baracca, pilota z 1. svetovej vojny.

Krátko po uvedení svojho prvého automobilu 125S v roku 1947 vozidlo dosiahlo svoje prvé víťazstvo na pretekárskej dráhe na Gran Premio v Ríme. Od roku 1950 značka prezentovala svoj tím na pretekoch Formuly 1 s jazdcami ako Regazzoni, Lauda a Schumacher.

ferrari
zdroj: Ferrari

Koncom 70. rokov, keď Ferrari začalo mať finančné problémy, Fiat kúpil polovicu akcií spoločnosti. Model 250 GTO, z ktorého Taliani vyrobili 39 kusov, je momentálne jedným z najdrahších áut na svete.

Model z roku 1962 sa predal za 38 miliónov dolárov (neoficiálne sa hovorí, že pri inej súkromnej transakcii bolo auto kúpené za približne 50 miliónov dolárov).

Zdroje: Derbyshire Roads Policing Unit, mobile.guideautoweb.com, indianexpress.com

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá