Na populárnych slovenských Horalkach si už pochutnajú aj Nemci

  • Niet pochýb o tom, ktorá slovenská oblátka je najviac TOP. Stále extrémne obľúbené Horalky sú jednou z najpredávanejších komodít spoločnosti I.D.C. Holding, ktorá vlastní najväčšie pečivárne na Slovensku. Teraz mieria na ďalší trh.
collagejhvjhv
fb.com/Horalky Sedita, pexels.com
  • Niet pochýb o tom, ktorá slovenská oblátka je najviac TOP. Stále extrémne obľúbené Horalky sú jednou z najpredávanejších komodít spoločnosti I.D.C. Holding, ktorá vlastní najväčšie pečivárne na Slovensku. Teraz mieria na ďalší trh.

Spoločnosti I.D.C. Holding, ktorá vychádza z viac než 100-ročnej tradície a vlastní napríklad značky Sedita či Figaro, sa v poslednej dobe biznisovo veľmi dobre darí. V minulom roku zaznamenala zisk vo výške viac než 8 miliónov eur. Zásluhu na tom má nielen úspešný predaj na domácom trhu, kde sa plnené oblátky a sušienky pravidelne objavujú na stole slovenských rodín, ale aj na početných zahraničných trhoch.

Výrobca je lídrom na domácom trhu a ako jeden z mála tunajších producentov má taký veľký export. Predstavuje totiž viac ako polovicu objemu výroby. Doteraz svoje sladkosti dovážal do susedného Česka, Poľska a Maďarska, kde si si mohol keksíky zo slovenských pečivární bežne kúpiť, ale v menšom objeme aj do takých krajín, ako je Veľká Británia či Rusko. Na konci minulého roku však podnikol ďalšiu expanziu, a to na lukratívny nemecký trh. Informoval o tom portál etrend.sk

Pečiváreň sa rozhodla ísť overenou cestou a východonemeckému trhu sa nepredstavila ničím iným, než tradičnými Horalkami. Tie sa chvália modernejším logom v slovenských farbách so siluetou Tatier a plesnivcom, no na druhej strane s receptúrou, ktorá je overená rokmi a údajne zostáva nezmenená. Zrejme aj vďaka tomu je tento keksík stále súčasťou batohou mnohých slovenských turistov a mnohí Slováci žijúci v cudzine si ich nechávajú posielať od rodiny.

Vstup na nemecký trh sa I.D.C. podaril vďaka spolupráci s nemeckou sieťou potravín Kaufland. Táto spolupráca zatiaľ zahŕňa len 500 predajní vo východnej časti krajiny, no cieľom slovenskej firmy je presadiť dovoz do všetkých predajní tejto siete. Spoločnosť vraj plánuje aj vstup na rakúsky trh vďaka spolupráci s Penny Market. Z týchto správ logicky vyplýva, že spoločnosť musí rozšíriť svoju výrobu.

Podľa aktuálnych informácii Trendu kvôli tomu buduje v Seredi novú a ešte modernejšiu výrobnú a logistickú prevádzku za 60 miliónov eur. Tento krok by mal umožniť zvýšiť výrobu na viac ako 40-tisíc ton ročne. To nepochybne prinesie aj nejaké to pracovné miesto navyše a podporu pracovného trhu. Kto vie, ako sa slovenské Horalky chytia na tomto trhu a či sa začnú objavovať v turistických batohoch Nemcov.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá