FlexDog

Na Slovensko vstupuje projekt, ktorý ti zabezpečí najžiadanejšie tenisky. V ponuke sú kúsky aj za tisíce eur

  • Mnohí to netušia, no obľúbená značka Footshop je zároveň investorom technologického fashion startupu s názvom FlexDog
  • Jeho ambíciou je stať sa významným európskym hráčom v oblasti módneho priemyslu
  • Teraz oznámil expanziu aj na slovenský trh
  • Mnohí to netušia, no obľúbená značka Footshop je zároveň investorom technologického fashion startupu s názvom FlexDog
  • Jeho ambíciou je stať sa významným európskym hráčom v oblasti módneho priemyslu
  • Teraz oznámil expanziu aj na slovenský trh

FlexDog je špecializovaný online katalóg, ktorý spája zákazníkov hľadajúcich obľúbené tenisky s vybranými lokálnymi a globálnymi predajcami. Založený bol v roku 2020, pričom sa jeho tím sa už od začiatku vrhol na profesionálne prepojenie technologického a teniskového sveta. Nakoľko tvorcovia projektu majú skúsenosti z oboch svetov, ich zámer sa podaril a teraz ľuďom zjednodušujú nákup tých najžiadanejších kúskov na scéne.

FlexDog ťa okrem iného udrží stále informovaného o tom najlepšom z aktuálnej ponuky slovenských a zahraničných e-shopov. Nájdeš tu všetko od sneakers na každodenné nosenie, cez absolútne novinky až po limitované a zberateľské produkty. Tím tohto startupu má jasný cieľ – pomôcť užívateľom nájsť ich obľúbený model tenisiek rýchlo, v ich veľkosti a za najlepšiu cenu.

zdroj: FlexDog

Oficiálny príchod projektu FlexDog na Slovensko pre Startitup potvrdil jeho CEO Jakub Mandat. Predpokladaný termín spustenia je momentálne naplánovaný na 14. jún 2021. Projekt funguje na báze CPC, teda odmeny za kliknutie na retailer.

„FlexDog združuje ponuky retailerov a resellerov, ktorí vystavia feed s produktami. Na základe informácií z feedu sa produkty spárujú s databázou FlexDog a publikujú sa na web. Návštevníci tak majú možnosť u konkrétneho produktu porovnať cenu viac retailerov a zistiť dostupnosť produktu v požadovanej veľkosti. FlexDog získava províziu v momente, kedy sa návštevník odklikneme k niektorému z retailerov,“ vysvetľuje Mandat.

zdroj: FlexDog

O tom, že s je naozaj z čoho vyberať, svedčí aj skutočnosť, že aktuálne na FlexDog nájdeš viac ako 7 000 produktov.

„Ponuku postupne rozširujeme zalistovaním ďalších partnerov. Snažíme sa tak pokryť modely, ktoré majú k dispozícii len vybraní retaileri, a zároveň zaistiť dostatočný prienik na povedzme ‚bežných’ retail produktoch tak, aby mal návštevník možnosť vybrať si tenisky podľa ceny a dostupnej veľkosti u viac retailerov.“

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa FlexDog 👟 (@flexdog_feed)

Tím projektu nedávno spustil aj kategórii bežeckých, skate ako aj basketbalových tenisiek. Je to najmä kvôli tomu, že práve práve šport stojí za zrodom celej teniskovej kultúry. Cieľom však nie je zaradiť do ponuky nasilu čo najviac modelov, predovšetkým ide o ich relevanciu a rýchlosť zalistovania nových ponúk.

zdroj: FlexDog

FlexDog čaká na Slovensku prvý, no veľmi dôležitý rok. Mandat objasnil, že primárnym cieľom je momentálne vybudovanie platformy a následná expanzia projektu do piatich jazykových mutácií.

„V tomto roku by sme sa radi v hospodárení pohybovali po odpočítaní kapitálových nákladov okolo nuly v súčte za všetky trhy. Z pohľadu návštevnosti by sme na slovenskej verzii webu radi privítali okolo milióna návštevníkov.“ 

Platforma chce tiež pracovať s komunitou okolo tenisiek, a to na lokálnej úrovni. „FlexDog má lokálnych partnerov a to je zároveň príležitosť pre spoluprácu s influencermi. Dôležité pre nás je to, aby išlo o prirodzené prepojenie, ktoré dáva zmysel všetkým zúčastneným, a malo pridanú hodnotu pre ľudí, ktorí sa o tenisky zaujímajú.“

zdroj: FlexDog

Ak patríš medzi fanúšikov trendy tenisiek, zrejme ťa bude zaujímať, aké sú najväčšie teniskové hity, ktoré stoja za povšimnutie. Expert na tenisky Jakub Mandat konštatuje, že väčšie značky ťažia najmä zo stálej popularity ich najznámejších modelov.

Napríklad značka adidas pripravila nový rad adidas Stan Smith, ktorého spracovanie je udržateľnejšie. V prípade Nike zase vrcholí popularita modelu Dunk a to vo vysokej, ako aj nízkej verzii. Stále populárnejšie sú aj modely od menších značiek ako New Balance, On Running a Asics.

S podporou Footshopu

Projektu FlexDox stále drží chrbát slovenský lovebrand Footshop, ktorému sa počas 8 rokov podarilo doslova vyšvihnúť do pozície lídra v stredoeurópskom regióne. Napriek mnohým ťažkostiam spojených primárne s pandémiou, ale aj so vstupom zahraničných konkurentov na trhy sa Footshopu podarilo rásť medziročne online o viac ako 20 %.

zdroj: Footshop/@lousyauber

Firma v roku 2020 celkovo zaznamenala tržby vo výške viac ako 33 miliónov eur bez DPH a so započítanými vratkami. V poslednom kvartáli značka v online opätovne narástla o viac ako 50 %. V tom jej značne pomohla online expanzia do Slovinska, Holandska a Grécka. Komplikácie spôsobilo len odložené otvorenie obchodu v Sofii. Foothsop si drží stabilitu aj v kritickom období – a to najmä vďaka silnému online predaju, ktorý tvorí až 85 % tržieb spoločnosti.

Nakupuješ vo Footshope?

V tomto roku plánuje značka dosiahnuť znásobenie tržieb a rozšíriť pôsobenie na 20 trhov. K realizácii tohto cieľa má Footshopu pomôcť rastový kapitál, ktorý získal prostredníctvom známej investičnej platformy Crowdberry. Práve tu spolu 152 investorov „prisľúbilo“ Footshopu viac ako 4,8 milióna eur. Investíciu chcel Footshop využiť na akvizície, respektíve otváranie nových flagship (kamenných) predajní a digitálne inovácie.

„Chceme otvárať ďalšie obchody, investovať do IT projektov, rozširovať sortiment a sme v rokovaní aj ohľadom potenciálnych investiícií na domácom aj zahraničnom trhu,“ povedal Peter pre Startitup. Dnes je už jasné, že plány značky sa pomaly napĺňajú. Footshop oznámil kúpu svojho konkurenta – značky Queens.

Zdroje: Footshop, FlexDog

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá