Na Slovensku vytvorili gin svetovej kvality. Slovenské lokálne produkty by nemali byť podceňované, hovorí Michal

  • Od roku 2008 podnikajú vo svete gastronómie na Slovensku, sú súčasťou vývoja domácej gastro a barovej scény
  • Úspešne zabehli vlastnú dizajnovú reštauráciu, cateringovú firmu a cocktail bary
  • Reč je o zakladateľoch Spirit Company
spirit company
  • Od roku 2008 podnikajú vo svete gastronómie na Slovensku, sú súčasťou vývoja domácej gastro a barovej scény
  • Úspešne zabehli vlastnú dizajnovú reštauráciu, cateringovú firmu a cocktail bary
  • Reč je o zakladateľoch Spirit Company

Pavol Sirotný a Michal Hajský pod hlavičkou Spirit Company zastrešujú výrobu ginu, likéru a takisto prevádzky destilérky Likérka Trenčianske Teplice.

Gin bol pre nich jasnou voľbou už na začiatku. „Vedeli sme, že ho chceme vyrábať remeselne, poctivo, bez akýchkoľvek zbytočných prísad, na svetovej úrovni – tak, aby sme ho hrdo mohli každému ponúknuť ochutnať. A keďže výrobu máme v Trenčianskych Tepliciach – charakter lokality a história kúpeľného mestečka si priam vyžadovali vlastný likér,“ objasňuje majiteľ Michal, ktorý so svojim tímom v premenil starý meštiacky dom z 20. rokov na dizajnovú  prevádzku Likérka – aperitiv bar & shop.

Spirit Company prezrádza, že ide o firmu na výrobu „spiritov“, teda destilátov. Zároveň sa za tým skrýva vízia vytvárať produkty a miesta s „dušou“.

„Chceli sme vytvoriť na domácej scéne svetový produkt. Remeselne a poctivo. Vytvorili sme gin, ktorý, veríme, bude reprezentovať Slovensko, preto sa netajíme, že naším cieľom sú aj zahraničné trhy,“ vyjadril sa majiteľ Michal.

Spirit Company
zdroj: archív Spirit Company

Hostia si vyžadujú zážitky

Na Slovensku podľa Michala nebol vytvorený taký štandard služieb ako v zahraničí, dvojica to však videla ako príležitosť. „Väčšinou tu fungovalo nastavenie: „Otvorím si podnik, je otvorený, ale nezaujímam sa o starostlivosť o hostí, ponuku…“. S mojim kolegom Paľom sme boli obaja v gastronómii vyučení, no zároveň sme naberali skúsenosti v zahraničí. Tam pretrvával trend, že majitelia dobrých a kvalitných prevádzok v nich reálne pracovali a to dávalo barom a reštauráciám pridanú hodnotu,“ vysvetľuje Michal.

Zakladateľ Michal uvádza, že v roku 2008 bola gastronómia na Slovensku postavená na „černohore“. „Na otázku, načo chodia hostia do reštaurácie, bola odpoveď „najesť sa.“ Ale presne takto sme nechceli, aby boli naše gastro koncepty vnímané. Chceli sme poskytnúť hosťom zážitok – kvalitné menu, ponuku nápojov, cocktaily, ktoré vtedy bežne podniky nemali v ponuke. Jednoducho sme chceli,  aby si ľudia v gastronómii vedeli dopriať to, čo nenájdu, alebo si nepripravia doma,“ dodáva.

Spirit Company
zdroj: archív Spirit Company

Už to nie je o dáždničkoch v kokteile, ide sa po čistej línii

Majitelia sú na scéne už viac než 10 rokov. Za tie roky barová scéna prešla veľkými zmenami. Slováci začali viac cestovať a tým pádom začali viac očakávať aj doma. Ak berieme celkový vývoj bez pandemickej situácie, majitelia zmenili pohľad na svoje prevádzky, preto v posledných rokoch vznikajú na Slovensku rôznorodé koncepty.

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá