Na trh prichádza nová československá značka, v ktorej budeš neprehliadnuteľný  

  • AndreyFashion je nová lokálna značka, ktorá je všetko, len nie nudná
  • Zapôsobí najmä na všetkých fanúšikov retro štýlu, ale aj tých, ktorí sa neboja extravagancie a chcú vtŕčať z davu
  • Ide taktiež o udržateľnú módnu značku, ktorá pri tvorbe nových kúskov dbá na životné prostredie
zdroj: archív AndreyFashion
  • AndreyFashion je nová lokálna značka, ktorá je všetko, len nie nudná
  • Zapôsobí najmä na všetkých fanúšikov retro štýlu, ale aj tých, ktorí sa neboja extravagancie a chcú vtŕčať z davu
  • Ide taktiež o udržateľnú módnu značku, ktorá pri tvorbe nových kúskov dbá na životné prostredie

Kto stojí za značkou AndreyFashion?

Oficiálnym majiteľom a konateľom značky je Vladislav Mičátek, ktorý sa venuje podnikaniu aj v iných oblastiach. Okrem prednášania na vysokej škole sa venuje aj filantropickým projektom zameraných na vzdelávanie mládeže.

Potom je tu dizajnér a grafička Alžbeta Kutliaková, ktorá zaisťuje všetko od látok po obaly. Naša hviezda, model a veľký fanúšik, ktorým je Juraj Dobiš. Vďaka ktorému a spolupráci s fotografkou a filmárkou Ivon Skula bol náš krátky film ocenený na festivaloch NotFilmFestival v Taliansku a La Jola v L.A. Teraz sa chystá do Canness. A skvelý, vnímavý fotograf Jakub Čajko, ktorý dokáže dotiahnuť našu predstavu vizuálu k dokonalosti.

Prečo ide o československú značku?

Pretože, majiteľ aj kolegovia sú Slováci. Dizajnér je Čech. Produkty pre značku Andrey sa vyrábajú v Česku aj na Slovensku. Taktiež nám príde hlúpe deliť módu na českú a slovenskú, keď v tvorbe nevidíme žiaden markantný rozdiel.

Čo bolo prvotným impulzom na založenie značky?

Spleťou náhod a náhodných stretnutí, sa naskytla možnosť niečo vybudovať. A chuť tu bola vždy. Viac netreba

zdroj: archív AndreyFashion

Aké boli počiatočné náklady na rozbeh značky?

Veľmi malé. Začínali sme len s jedným kancelárskym stolom a jedným strojom. Mali sme len pár ľudí, ktorí pracovali buď zadarmo alebo za minimálny obnos. A pár nadšencov, ochotných kupovať. Pôvodne sme sa neplánovali venovať len pánskej móde, ale nakoniec to tak dopadlo. Keď chcete robiť niečo iné, skúšate. Aký sortiment, aké farby a tak ďalej, nie všetko vám naservíruje Google.

V čom je vaša značka unikátna?

V našich veciach budete videní. Znie to ako klišé, ale medzi prácami ostatných česko-slovenských dizajnérov, určite spoznáte značku Andrey. Pravdepodobne to bude ten farebný kúsok stojací medzi eleganciou a gýčom.

Radi spracovávame rôzne témy. V zimnej kolekcii The Raven bol témou život a tvorba prekliatych básnikov. Súčasná kolekcia Sviet Socialisma je reakciou na roztrieštenú spoločnosť a nostalgiu.

zdroj: archív AndreyFashion

Ďalším unikátom je, že nemáme strach. Nebojíme sa výrazných farieb, vzorov a ich kombinovania. Nestresujeme sa tým, že musíme zarobiť 10-tisíc eur za sezónu, aby sme mali na ďalšiu predraženú prehliadku. Nebojíme sa povedať, že naša kožušina, je pravá kožušina, aj keď samozrejme recyklovaná. Avšak aká značka, taký klient. Značku Andrey však nemôže nosiť každý.

Aký je koncept značky?

Robiť klasické remeslo so zaujímavým dizajnom. Rozširovanie sortimentu a vytváranie pravidelných kolekcií v malom náklade. To znamená maximálne v desiatkach kusoch. Chceme, aby sa veci Andrey nosili, ničili a aby žili. Pre krajčíra je len málo urážlivejších vecí, ako keď jeho prácu roky skladujete v skrini.

Poskytujete aj zákazkové šitie. Čo presne to znamená?

Zákazkové šitie poskytujeme všetkým. Mužom, ženám a tak ďalej. Klasické pánske obleky však nešijeme. Je to nuda, s ktorou sa vedia lepšie popasovať iní. Zásadné je, aby mal zákazník víziu, čo vlastne chce, inak sa nie je o čom baviť. Ďalšou podmienkou je čas a ochota odev skúšať. Počet skúšok je individuálny rovnako ako cena za výrobok.Takže veľmi vítame ľudí s obrázkami, flexibilným diárom a vetou „Chcem niečo v tomto štýle“.

zdroj: archív AndreyFashion

Ide o udržateľnú módnu značku? Aké využívate materiály?

Ide o udržateľnú značku, ako je len ekologicko – ekonomicky možné. Bavlníkové plantáže a práčovňu zatiaľ nevlastníme. Avšak kožušina sa recykluje. Strižný odpad sa minimalizuje, vďaka patchworkovým dielam, ktoré vznikajú mimo oficiálnu kolekciu.

Nešije sa do zásoby. V prípade tričiek a ponožiek, vsádzame na niekoľko násobnú dotlač, než na obrovskú objednávku vecí, ktorých sa následne musíte zbaviť. Z materiálov používame hlavne bavlnu. Vo všetkých možných formách. Od tenučkého batistu, cez popelín po ťažký satén. Buď čistú formu alebo s prímesou elastanu. Ďalej používame vlnu a ľan.

Máte vlastnú dielňu na šitie? Koľko ľudí pracuje na vašich módnych kúskoch?

V súčasnej dobe je dielňa a showroom jeden priestor. Samostatná dielňa by mala začať fungovať od septembra, ale nie je to celkom v našich rukách, takže nám nezostáva nič iné ako veriť. Na realizácii odevov teraz pracujú len dvaja ľudia. Jeden šije, druhý sa stará o grafické spracovanie.

zdroj: archív AndreyFashion

Vaša značka má nevšedný dizajn. Kto za ním stojí?

Váš kompliment nás veľmi teší. Robíme čo môžeme. Dizajnérom nie je nikto známy ani dôležitý. Len nahnevaný mladý muž, cynický introvert so záujmom o krajčírsky odbor. Milovník všetkého krásneho. Čo je trochu paradoxné, vzhľadom k tomu ako „veselo“ veci pôsobia.

Je o vašu značku záujem? Máte alebo plánujete otvorenie aj kamenného obchodu?

Značka Andrey nie je tak známa a konzervatívna, aby vzbudzovala všeobecný záujem. Navyše sme pánska značka v „ČSR“, ktorá nešije čierne obleky. Avšak záujem rozhodne je, o rôzne kúsky a z rôznych sociálnych kruhov. Ak by som mal špecifikovať typického zákazníka Andrey, je to 25-35 ročný muž, trochu sebec, zvyčajne kreatívnej profesie, ktorý chce byť videný.

zdroj: archív AndreyFashion

Naše veci sme sa pokúšali dostať do fashion concept store v Česku aj na Slovensku. V Prahe sa nám to na chvíľu aj podarilo. Avšak tieto obchody preferujú dámske modely. Bez ohľadu na ich tvrdenia, pánska móda je tu v ťažkej menšine. Práve ženy v našich končinách vytvárajú dostatočný obrat. A nikto sa nechce zaoberať niečím tak neistým. Čo je vzhľadom k nájmom priestorov v našich hlavných mestách do istej miery pochopiteľné. Aktuálne funguje showroom v Bratislave, ktorý je trochu od ruky, ale návšteva stojí za to. Nachádza sa na Pražskej 11 (pod hotelom Matyšák).

Aké sú vaše plány do budúcna?

V máji pripravujeme night shopping / výpredaj vzoriek. Plány do budúcnosti sú veľké. Radi by sme sa stali uznávanou európskou značkou. Zdôrazňujem uznávanou, nie slávnou. Nie je naším cieľom vybudovať globálny koncern. Ale skôr akýsi centralizovaný salón so zmluvnými odberateľmi.

zdroj: archív AndreyFashion

V blízkej dobe budeme spúšťať e-shop. Do budúcna chceme spolupracovať s mladými aj skúsenými dizajnérmi a s tým súvisí aj rozširovanie našej produkcie.

Od budúceho roka by sme mali mať v ponuke aj pánske spodné prádlo. Dlhodobo sa chceme venovať aj praktickému vzdelávaniu mládeže. Od júna pripravujeme kurzy šitia pre študentov. V  letných mesiacoch organizujeme školu pre študentov stredných umeleckých škôl a to v Nitre a v Bratislave.

Najnovšie video