Na začiatku to bol len pozdrav pri štrnganí pohárikov. Značka OpimeMa je symbolom ľudí, čo milujú párty

  • Lokálna, originálna a „alkoholická“ značka OpimeMa sa stala symbolom mladých ľudí
  • O tom, ako značka vznikla a ktorý festival ich požiadal o spoluprácu nám prezradil zakladateľ Matúš
značka opimema
Instagram/opime.ma
  • Lokálna, originálna a „alkoholická“ značka OpimeMa sa stala symbolom mladých ľudí
  • O tom, ako značka vznikla a ktorý festival ich požiadal o spoluprácu nám prezradil zakladateľ Matúš

Lokálnych značiek na Slovensku pribúda čoraz viac. Jednou z nich je aj špecifická značka OpimeMa, ktorá vznikla ako pozdrav v partii pri štrnganí pohárikov.

Za značkou stojí súrodenecké duo Marko a Matúš Macháčovci z Piešťan a rodák z Liptova Anton Martinka. „Tak, ako znie naša značka, tak aj my sme sa spoznali pri alkohole,“ opísal Matúš to, ako sa OpimeMa tím dal dokopy.

OpimeMa je na „módnej scéne“ viac než dva roky. „Presnejší dátum „narodenín“ však nemáme, pretože sme spočiatku vyrobili veci len pre seba a trošku sme aj otáľali s tým, či rozbehnúť značku,“ ozrejmil zakladateľ.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa OpimeMa, s.r.o. (@opime.ma)

Príbeh „alkoholickej“ značky sa teda začal písať na low-costovej dovolenke partie chalanov v Bulharsku, ktorí boli permanentne v liehu. „Vtedy to bola len zábava a neprikladali sme tomu väčšiu váhu. Prekvapilo nás, koľko ľudí nám písalo, že odkiaľ máme tričká s logom OpimeMa. To už bol pre nás potrebný signál a impulz,“ objasnil Matúš.

Aj, keď spočiatku o tvorbe značky pochybovali, tak im napokon dodali odvahu ich známi, ktorí o ich produkty prejavili záujem.

A prečo práve OpimeMa?

„To je jednoduché. V partii používame OpimeMa namiesto klasického na zdravie.“ Je jasné, že značka je cielená hlavne na mladých ľudí, ktorí sa radi bavia a nechýba pri tom ani pohárik obľúbeného alkoholu.

Naša primárna veková kategória sa pohybuje v rozpätí od 16 do 25 rokov. Nakupujú však aj starší ľudia. Nezabudnuteľný moment je pre nás, keď sa nám ozval pán, ktorý mal viac než 40 rokov a dokonca sme mu robili mikinu so špeciálnou farebnou kombináciou,“ hovorí.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa OpimeMa, s.r.o. (@opime.ma)

Napriek tomu, že kolekcia OpimeMa nie je na trhu dlho, tak čím ďalej, tým viac sa dostáva do povedomia širšej verejnosti. Úplný boom však zažili, keď sa piešťanský raper Ego odfotil v ich tričku.

„Vtedy nám doslova vybuchol Instagram, no dokonca aj súkromné správy s gratuláciami. Okrem toho vďačíme aj spoluprácam prostredníctvom sociálnych sietí. V neposlednom rade je najlepšia reklama od spokojných zákazníkov,“ tvrdí majiteľ.

Jedinečná spolupráca s festivalom Edmania

Pocítili ste už teda úspech vašej značky? „V prvom rade sme vďační za každú jednu objednávku. Sme skromní chalani, ktorí nepotrebujú mať 1 000 objednávok mesačne. Jedným z našich najpamätnejších úspechov bolo, keď nás kontaktoval festival Edmania. Spolu sme vytvorili tematický merch na podujatie.“

Tvorbu návrhov má na starosti Marko. „Niekedy si sadne za počítač a nápadmi len tak srší. V týchto prípadoch sa vždy dá vybrať aspoň jeden variant,“ vyjadril sa Markov brat Matúš.

Spoločne však potom vytvoria viacero grafických dizajnov, z ktorých vyberú ten naj. „Pri našom najnovšom dizajne Sama som si na víne sme mali vo finále dva dizajny, medzi ktorými sme nechali rozhodnúť našich fanúšikov na Instagrame prostredníctvom ankety v story,“ opísal Matúš.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa OpimeMa, s.r.o. (@opime.ma)

Pri svojej tvorbe sa snažia v čo najväčšom množstve využívať služby okolitých firiem. „OpimeMa štítky na tričkách nám napríklad našíva SCHD.“

Potlač na tričká spočiatku tvorili v lokálnej firme, dnes už je to v ich vlastných rukách. „Keď sa nám biznis rozbehol, tak sme si zakúpili tepelný termolis a potláčame si naše produkty sami. Veľakrát sa stane, že balíme tričká ešte za tepla,“ vyjadril sa.

Hlavný vzor je sám o sebe krádež

Značiek neustále pribúda, a tým pádom sa konkurencia rozširuje. OpimeMa však priamu konkurenciu nemá, keďže doposiaľ sa na trhu neobjavila značka s podobným tematickým motívom.

„Samozrejme, sú tu všelijaké inakšie značky oblečenia, ktoré možno považovať za konkurenciu. S jednou z týchto sme mali nepríjemný konflikt, ktorý nás zastihol na začiatku našej cesty a bol tak akousi lekciou do budúcna. Dali sme story s našimi nálepkami, kde bol náš web, no ešte sme v tom čase nemali zakúpenú doménu. Konkurencia sa asi zľakla a doménu zakúpila skôr. Našťastie sme to vybavili, a preto nás môžete nájsť na našom webe opimema.sk,“ opísal nepríjemnú skúsenosť zakladateľ.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa OpimeMa, s.r.o. (@opime.ma)

Stretli ste sa už aj s „krádežou“ vašich nápadov? „Keď to chceme nazvať takto, tak náš hlavný vzor je sám o sebe krádež.“ (Smiech)

Originálna spoločenská hra, ktorá nemá obdoby 

OpimeMa má svoje miesto len v onlinovom svete. V aktuálnej situácii otvorenie kamennej predajne neplánujú, no je to jeden z ich cieľov do budúcnosti.

Zakladatelia priznali, že počas momentálnej pandemickej situácie to nie je vždy prechádzka ružovou záhradou. „Ľudia sa nechodia baviť, nechodí sa na chaty, na rôzne alkoholické akcie, kde by bola prítomná aj naša značka. Nie je to však všetko len o predajoch. Jemnou náplasťou na tom bolo aspoň obdobie Vianoc.“

Záverom minulého roka chalani na svojom e-shope predstavili originálnu spoločenskú hru VypiTo! Práve tento produkt považujú za jeden z najviac perspektívnych a s ním by chceli preraziť výrazne vyššie.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa OpimeMa, s.r.o. (@opime.ma)

A čo s novými kolekciami? „Nové kolekcie sa snažíme prinášať bez nejakých určitých časových intervalov. Nechceme tlačiť zbytočne na pílu, a preto keď príde správny nápad, ideme do toho,“ dodáva na záver Matúš.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá