Nadmerne sa potíš? Na Slovensko prichádza startup s tričkami, ktorý ti pomôže

  • Česká firma CityZen, výherca startupovej súťaže T-Mobile Rozjezdy, vstupuje na slovenský trh
  • Vďaka vlastnej svetovo unikátnej technológii spracovania prírodného materiálu dáva stopku prepoteným tričkám
 srcset
ZenCity
  • Česká firma CityZen, výherca startupovej súťaže T-Mobile Rozjezdy, vstupuje na slovenský trh
  • Vďaka vlastnej svetovo unikátnej technológii spracovania prírodného materiálu dáva stopku prepoteným tričkám

Spoločnosť CityZen, za ktorou stojí trojica priateľov, ktorých spájal dlhé roky volejbal, vytvorila tričká, vďaka ktorým sa ich používatelia nebudú musieť hanbiť za viditeľné škvrny od potu či nepríjemný zápach.

Unikátne tričká určené na bežné nosenie v sebe spájajú dve špeciálne povrchové úpravy látky, a to hydrofilnú a hydrofóbnu. Tieto dve navzájom úplne odlišné vrstvy sú tajomstvom želaného efektu. Vnútorná strana tričiek je pokrytá hydrofilnou vrstvou, ktorá odvedie pot do trička a zabezpečí 2,5-krát rýchlejšie odparenie vlhkosti ako iné tričká. Vonkajšok tvorí hydrofóbna vrstva, ktorá odpudí tekutinu v prípade neželaného zašpinenia sa počas bežných denných činností, ako aj pri aktivitách s deťmi.

zdroj: ZenCity (zakladatelia)

Spolupráca s obchodmi na Slovensku je možná

Spojením technológie so 100 percentnou bavlnou, tričká CityZen znižujú zápach, preto sú vhodné na nosenie počas letného obdobia. V tomto videu je názorne ukázané ako spomínané technológie na tričku fungujú.

„Našim cieľom bolo vyvinúť nielen technológiu, vďaka ktorej sa ľudia prestanú hanbiť za jednu z najbežnejších vecí, akou je potenie, ale byť pritom šetrní k životnému prostrediu. Prírodné materiály spracovávame s dôrazom na ekológiu. Kým priemerná spotreba vody na výrobu 1 kg pleteniny sa pohybuje medzi 70 a 110 litrami vody, my toto množstvo  spracovávame už pri 30 litroch vody,“ hovorí Pavel Hrstka, spoluzakladateľ CityZen.

Ako ďalej dodáva, tričká vyrábajú v Českej republike a na Slovensku. „Považujeme za správne minimalizovať uhlíkovú stopu a podporiť domácu zamestnanosť. Veríme, že našimi produktami oslovíme aj zákazníkov vo svete,“ dodáva.

CityZen od začiatku predaja v lete 2019 predali takmer 6000 kusov tričiek. Pozitívna odozva z domáceho trhu posmelila zakladateľov expandovať na ďalšie trhy. V tomto roku vstupujú na Slovensko, po ktorom budú nasledovať ďaľsie krajiny Európy.

Momentálne má CityZen v ponuke pánske tričká v dvoch strihoch a v piatich farbách, pánske polokošele v troch farbách a dámske tričká v dvoch strihoch a troch farbách. V Českej republike si môžu zákazníci tričká zakúpiť na webe alebo prostredníctvom obchodných partnerov. Dostupné sú oddnes aj pre slovenských zákazníkov prostredníctvom webovej stránky, no spoločnosť nevylučuje budúcu spoluprácu aj s obchodmi na Slovensku.

zdroj: ZenCity (zakladatelia)

O spoločnosti CityZen

Príbeh spoločnosti CityZen sa zrodil už v roku 1995 v hlave študenta Textilnej fakulty, Reného Němečka, ktorého snom bolo vytvorenie trička so svetovo unikátnym efektom. Študentský sen sa mu podarilo splniť si v dospelosti, keď spolu s Pavlom Hrstkom a Martinom Burkoňom založili spoločnosť CityZen.

Spoločnosť svoj predaj zahájila v roku 2019, kedy získali prestížne prvenstvo v súťaži začínajúcich podnikateľov T-Mobile Rozjezdy. Za prvý polrok od vstupu na trh predala spoločnosť takmer 6000 tričiek. Po úspechu v Českej republike vstupuje CityZen na Slovensko s plánmi expandovať na ďalšie európske trhy.


Najnovšie video