Ako nadobudnúť myslenie podnikateľa

  • Možno nie si rodený podnikateľ, to ale neznamená, že nemôžeš rozbehnúť vlastný biznis a byť pánom svojho času. Stačí sa len nevzdávať a mať vôľu učiť sa.
xlmuhktsj1
everypixel.com/Hector Argüello Canals
  • Možno nie si rodený podnikateľ, to ale neznamená, že nemôžeš rozbehnúť vlastný biznis a byť pánom svojho času. Stačí sa len nevzdávať a mať vôľu učiť sa.

Mnoho ľudí by rado začalo podnikať, ale buď nevedia, kde začať alebo sa tak boja neúspechu, že nad tým ani nezačnú premýšľať. Podobné pocity mal možno aj úspešný americký podnikateľ James Altucher. Všetky prekážky však prekonal a svoje skúsenosti zhrnul v tomto rýchlokurze geniality v podnikaní. Ak chceš byť úspešným podnikateľom, Altucherti dáva tieto rady:

1. Maj veľkú víziu, ale mysli na drobnosti.

Nie je tragédiou, keď je človek slepý. Tragédiou je, keď nemá žiadnu víziu. Tvoja vízia by mala byť obrovská (každý bude potrebovať túto aplikáciu, tento produkt, túto službu,…). Nezabúdaj však na tie najmenšie detaily (ako nadizajnovať produkt, ako ho vyrobiť, ako predať,…). Staraj sa o každú nepatrnú maličkosť, ale stále maj jasnú víziu.

foto:everypixel..com/Bench Accounting

2. Pracuj tvrdo, ale deleguj prácu.

Uvedom si, že nemusíš robiť všetko sám. Môžeš si najať niekoho, kto bude časť práce robiť za teba. Takto bude tvoj biznis produktívnejší.

3. Nasľubuj veľa, ale dodaj ešte viac.

Ak chceš preraziť na trhu a dostať zákazku, musíš im sľúbiť hory-doly. Áno, stihneme to do dvoch týždňov. Áno, vyriešime tento problém. Áno, budú na tom robiť naši najlepší ľudia… A potom splňte ešte viac, než na čo ste sa zaviazali. Pridajte k svojmu produktu alebo službe aj niečo navyše, čo si myslíte, že bude zákazník potrebovať alebo chcieť. Toto všetko samozrejme za pôvodnú cenu. Týmto dočasne rozdrtíš svoju konkurenciu a vašim klientom ani nenapadne hľadať si niekoho iného.

4. Obmieňaj, obmieňaj, obmieňaj.

Každý má svoje výdavky. Neustále však myslieť na to, či na konci mesiaca budeš mať dostatok peňazí na to, aby si ich mohol zaplatiť, nie je veľmi efektívne. Ak máš tú možnosť, udrž si svoje full-time zamestnanie. Takto si zabezpečíš stabilný príjem, zbavíš sa rizika, že si na konci mesiaca nebudeš môcť dovoliť strechu nad hlavou a budeš sa môcť sústrediť na dôležitejšie veci. Obmieňaj prácu teda tak, že budeš mať svoje zamestnanie a zároveň aj svoj biznis. Obmieňaj aj samotné zamestnanie a zvažuj nové pracovné ponuky. Obmieňaj svoj biznis tým, že skúsiš prísť s novým produktom alebo tým, že budeš mať toľko klientov, koľko len bude možné.

foto:everypixel.com/Ben Rosett

5. Predaj

O tom, ako predať svoj produkt píše mnoho poučných kníh. Skús si nejaké prečítať. Určite to neublíži, obzvlášť, ak v tejto oblasti nemáš dostatok skúseností. Tu sú základy, ktoré by mal každý dobrý podnikateľ ovládať:

  •  Počúvaj klienta, spoznaj ho a nájdi spoločnú pôdu.
  •  Vyrieš ich veľký a malý problém.

Veľký problém je vízia. Ukáž klientovi, prečo potrebuje tvoj produkt a ako mu pomôže v budúcnosti.
Malý problém je rozpočet. Vypýtaj si menej ako konkurencia a následne skús presvedčiť klienta, aby rozpočet pre tvoj produkt navýšil.

  • Neboj sa odporučiť konkurenciu.

Skoro žiadna kniha sa o tom nezmieňuje, ale analýzou konkurencie zapôsobíš na klienta. Zdanlivo sa prikloníš na jeho stranu a zároveň vždy, keď bude uvažovať nad konkurenciou, predstaví si, aká je v porovnaní s tebou.

  • Komunikuj s kompetentnými.

Bav sa len s niekým, kto má moc rozhodnúť o kúpe tvojho produktu alebo aspoň toto rozhodnutie môže značne ovplyvniť. V opačnom prípade strácaš svoj čas.

  • Na predaj mysli neustále.

Každú sekundu práce na novom produkte sa zamysli aj nad tým, ako ho predáš.

6. Miluj svoj biznis A nenáviď ho.

Miluj to, čo robíš dostatočne na to, aby si bol motivovaný neustále sa zlepšovať a riešiť neustávajúce vlny problémov. Na druhú stranu, nenaviaž sa na svoj biznis príliš, aby si ho mohol v prípade zaujímavej ponuky bez výčitiek predať. Takto si zarobíš peniaze a získaš čisté plátno na začatie nového, ešte lepšieho biznisu. Typickým príkladom takéhoto postupu je napríklad Elon Musk, ktorý predal Zip2 a PayPal predtým, ako začal Teslu a SpaceX. Buďte pripravení dať svojej spoločnosti zbohom.

7. Nikdy sa nehnevaj.

Hnev ťa môže len rozptýliť a uškodiť ti. Preto pamätaj život + hnev < život. V skutočnosti zúrivosť nie je nič iné, len preodetý strach. Polož si otázku: Čoho sa obávam? Odchodu klienta? Neschopnosti zamestnanca? Zbav sa svojho strachu. Predstav si najhorší možný scenár, priprav sa naň a zníž svoje očakávania.

8. Povedz áno a povedz nie.

Prvý dojem je veľmi dôležitý. Spočiatku na všetky žiadosti odpovedaj „áno“. Chceš byť predsa lepší ako konkurencia a klient má vždy pravdu. Ale nakoniec sa klient aj často mýli. A to sú prípady kedy buď povieš „nie“ alebo vyjednávaš.

foto: everypixel.com/Brad Neathery

9. Nemíňaj peniaze.

Ak máš štedrých investorov, toto pre teba nie je dôležité. Ak ale tvoj biznis funguje bez nich, musíš logicky minúť menej ako zarobíš. Stráž si preto svoje náklady a výdavky. Každý mesiac si v rovnaký deň spočítaj, či máš viac ako predchádzajúci mesiac.

10. Nebuď namyslený.

Väčšina si myslí, že ich biznis je ten najlepší na svete. Neurob túto chybu. Mysli kriticky. Urob krok späť a pozri sa na svoje podnikanie s odstupom. Identifikuj chyby a zbav sa ich. Ak budeš predpokladať, že tvoj biznis je dokonalý, asi ťažko ho zlepšíš a posunieš ďalej.

11. Užívaj si to.

Často to bude ťažké, ale všetko sa dá prekonať ak si udržíš pozitívnu náladu a odhodlanie. Vychutnávaj si každý úspech, pouč sa z každej chyby. Život bude hneď krajší ak si budeš svoju prácu užívať. Lebo nie je umenie robiť to, čo miluješ, ale milovať to, čo robíš.

zdroj: medium.com                                                                                                      

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech