Dag Daniš: Progresivizmus je náboženstvo, tak ako fašizmus či komunizmus

Plavíš sa a na brehu horí ľudské telo, vedľa toho stojí krava. India je šialená

Šéfredaktor Denníka N Kostolný: Moja duša sa nedá kúpiť Pentou

Najlepšie zarábajúci youtuber na svete má 9 rokov, toto je jeho príbeh. Zarobí 26 miliónov dolárov ročne

  • Nemá ešte ani 10 rokov, no žije svoj „hollywoodsky sen“
  • S Ryanom sa v detskom svete roztrhlo vrece, z malého chlapca sa stala hviezda a milionár
  • Nemá ešte ani 10 rokov, no žije svoj „hollywoodsky sen“
  • S Ryanom sa v detskom svete roztrhlo vrece, z malého chlapca sa stala hviezda a milionár

Jeho Youtube kanál má cez 26 miliónov sledovateľov a ročne zarobí aj 26 miliónov. Ryan Kaji je chlapec, ktorému sa, s pomocou jeho rodičov, podarilo dobyť internet aj regále v obchodoch. Svojimi videami sa špecializuje na „unboxing“, ktorý značí rozbaľovanie hračiek a ich recenzovanie. Dnes má však vlastnú značku hračiek a produkčný štáb.

Miliardy videní

Ryan Kaji začal svoju kariéru v roku 2015, kedy sa jedno z videí jeho kanálu ToysReview stalo virálnym. Tento kanál následne prerástol do dnes známeho Ryan’s World-u. Ako všetci nádejní detskí influenceri, začínal s pomocou rodičov a z domu. V roku 2016 zarobil svojich prvých 11 miliónov dolárov, čím sa stal 8. najlepšie zarábajúcim youtuberom, informuje Forbes.

V roku 2019 jeho zárobok stúpol na 22 miliónov a obsadil na YouTube prvú priečku. Dnes má jeho kanál 26,6 milióna subscriberov a takmer 42 miliárd videní. V júli roka 2019 vydal Ryan s pomocou spoločnosti Pocket.Watch svoju prvú značku zubných kefiek a zubnej pasty. Dnes produkuje kanál Ryan’s World jedno video denne a na obchodných pultoch leží hromada jeho hračiek.

Peniaze netreba len zarábať, treba sa o ne aj postarať

Biznis, ktorý začal ako milióny iných, sa premenil v roku 2015 na hviezdu detských televíznych obrazoviek. Môže za to jediné virálne video, v ktorom Ryan rozbaľuje 100 hračiek ukrytých vo veľkom vajci z Pixel Cars edície. Spolu s nárastom videí a zvyšujúcim sa zárobkom mladej hviezdy však rástla aj pravdepodobnosť fatálnych chýb. Spoločnosti z oblasti reklamy a financií zacítili svoju šancu vybudovať z Ryana skutočnú hviezdu.

Rodinu oslovil Michael Bienstock zo spoločnosti Semaphore, ktorý Ryanovmu otcovi predstavil možné finančné komplikácie plynúce z vysokého záujmu o detské videá jeho syna.

„Začínajúcim influencerom väčšinou trvá od pár mesiacov až do troch rokov, aby sa dostali na zárobok 8 000 dolárov mesačne, ak sa tak však stane, zväčša to rastie exponenciálne, to znamená, že sa ich zárobok môže zdvojnásobiť za mesiac či dva,“ hovorí Michael pre Business Insider.

Základnou službou, ktorú spoločnosť Semaphore poskytuje, je starostlivosť o ich financie a dane. „V prípade takého exponenciálneho rastu zrazu influenceri zistia, že čiastková starostlivosť o dane nestačí, rovnako nestačí ani obyčajný účtovník, ktorý v skutočnosti nepozná štruktúru a predpokladaný vývoj tohto typu biznisu,“ dopĺňa Michael. Pod ďalšími službami spoločnosti môžeme chápať zabezpečenie priestorov pre natáčanie, taktiež produkčného tímu.

Pocket.Watch

V roku 2017 vstúpila do života Ryan’s World a celej rodiny mediálna spoločnosť sústredená na detské startupy a hviezdy Pocket.Watch, ktorá navrhla potenciálnej hviezde expandovať do sveta vďaka svojim službám, informuje v ďalšom príspevku Business Insider.

Gro tejto spoločnosti spočíva v hľadaní možných detských hviezd na YouTube a ich následného rozšírenia do televízie, no aj na police obchodov. Podľa Kerryho Truckera, šéfa marketingu spoločnosti Pocket.Watch, je na to, aby sa stal z YouTube miliónový biznis, nevyhnutná expanzia, takpovediac od potlače na zubných kefkách až po televízne obrazovky.

Ryan Kaji
zdroj: Amazon/Ryan's World reprofoto

Pocket.Watch priniesla Ryan’s World k spoločnostiam ako je Colgate, Roku, Walmart, Bonkers Toys a Nickeldeon, vďaka čomu sa podarilo priniesť Ryana z YouTube na televízne obrazovky a produkty, ktoré momentálne môžeš nájsť vo Walmarte, v Amazone a na Targete.

Línia Ryanových hračiek obsahuje množstvo rôznych produktov, oblečenie nevynímajúc. Predaj produktov má celosvetový dosah a jeho exponenciálny rast je značný. Ich predaj sa v roku 2019 vyšplhal na neuveriteľných 200 miliónov. V predošlom roku to bolo 150, zatiaľ čo v roku 2018 49 miliónov, informuje Tubefilter.

„Väčšina našich klientov spočiatku pracuje z domu a je skvelá v mobilizovaní publika vďaka kvalitnému contentu, ktorý vyrába. Málo z týchto ľudí však skutočne vie, ako sa má vytiahnuť z YouTube a expandovať do iných oblastí, dokonca aj vtedy, ak na to majú jasnú šancu,“ hovorí Kerry Trucker.

Edukatívny hit Ryan’s Mystery Playdate

Nickeldeon, a teda Pocket.Watch dostala mladého Mexičana na obrazovky aj v oblasti predškolského vzdelávania. Seriál Ryan’s Mystery Playdate pozostáva z 20 edukatívnych videí, ktoré pomôžu deťom zabaviť sa, zároveň sa naučia základné princípy fungovania rôznych javov. Spomínané série sú dostupné aj na Amazone za cenu 2,99 dolárov.

Na túto detskú hviezdu nezabudol ani herný priemysel, vďaka ktorému je Ryan hlavným charakterom hry Race With Rayn.

Nechceli z neho hviezdu

Vďaka synovi zožali nielen slávu, ale aj celosvetovú kritiku. Ryanovi rodičia sa spočiatku nezamýšľali nad tým, že by mohli byť videá monetizované.

Práve video, ktoré sa stalo virálnym a zapríčinilo rýchly rast mladej hviezdy, ich však prinútilo prehodnotiť svoje vízie. Ryanova mama nastavila prvý cieľ týždňového zárobku na 20 dolárov, čím by pokryla náklady na nové hračky, aby Ryan mohol so svojím kanálom pokračovať. „Keď došiel prvý šek na 100 dolárov, bola som naň pyšná,“ hovorí pre Forbes. Pri pohľade vzad to bolo nič, na jeseň roka 2016 mal štvorročný Ryan už 4 milióny sledovateľov.

Shion a Loann dali výpoveď vo svojej práci, aby sa mohli naplno venovať mediálnej veľmoci, ktorou sú teraz. Rozhodli sa zamestnať človeka, ktorý sa bude venovať video produkcii, aby oni sami s Ryanom mohli tráviť najviac času a užívať si to.

Aby ho však uchránili pred vyhorením, pri tvorbe videí sa inšpirovali japonskými virtuálnymi youtubermi, v ktorých sa objavujú anime postavičky, ktoré priťahujú značné množstvo online sledovateľov.

Shion a Loann sú momentálne vlastníkmi produkčnej spoločnosti Sunlight Production, pod ktorú spadá deväť  youtubových kanálov: Ryan’s World, Ryan’s World Español, Ryan’s World v japončine, EK Doodles, Ryan’s Family Review, Vtubers, Combo Panda, Gus the Gummy Gator a The Studio Space, informuje Variety.

Zdroje: Business Insider, Forbes, Tubefilter, Youtube, Amazon, Variety

Najnovšie video

Najnovší podcast

Plavíš sa a na brehu horí ľudské telo, vedľa toho stojí krava. India je šialená

Najnovšie