Najnovšia Škoda Octavia je oficiálne predstavená a opäť nesklamala

  • Celosvetová premiére úplne novej generácie Škoda Octavia je oficiálne za nami
  • V poradí štvrtá generácia, ktorá bola predstavená v Prahe priniesla hneď niekoľko zásadných noviniek
Škoda Auto
  • Celosvetová premiére úplne novej generácie Škoda Octavia je oficiálne za nami
  • V poradí štvrtá generácia, ktorá bola predstavená v Prahe priniesla hneď niekoľko zásadných noviniek

Octavia je srdcom, ikonickým modelom a zároveň najpredávanejším modelom značky Škoda. Pri príležitosti 60. výročia predstavuje automobilka štvrtú generáciu tohto bestselleru.

Nová Octavia narástla vo všetkých rozmeroch a je tak dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie. Ponúka ešte väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky pôsobí v skutku emotívne. 

zdroj: Škoda Auto

Po prvýkrát tento bestseller značky Škoda ponúkne Full-LED-matrixové svetlomety, ktoré dostali výraznú svetelnú grafiku: dve ostré línie v tvare písmena L, oddeľujúce dva LED-moduly. Aj kryštalické zadné svietidlá využívajú technológiu LED a disponujú animovanou funkciou Coming/Leave Home.

zdroj: Škoda Auto

Vylepšený bol aj virtuálny kokpit. Obrazovka najnovšej generácie digitálneho, individuálne konfigurovateľného Virtuálneho Kokpitu má uhlopriečku 10“. Tiež jeho ovládanie je užívateľsky prívetivejšie. Vodič môže voliť zo štyroch základných režimov zobrazení – Basic, Classic, Navigácia a Asistenčné systémy – a zobrazovaný obsah nastavovať ovládacími tlačidlami multifunkčného volantu.

zdroj: Škoda Auto

Nová Octavia dostala moderné, mimoriadne úsporné motory TDI a TSI, ktoré sú spoločne s výrazne vylepšenými aerodynamickými vlastnosťami základom pre nízku spotrebu a emisie. Ponuku naftových a benzínových motorov dopĺňa veľmi ekologický variant s pohonom na zemný plyn (CNG) a tiež verzia s plug-in hybridným pohonom.

zdroj: Škoda Auto

 Po prvýkrát sa tiež objaví vo vozidle Škoda motor s mild-hybridnou technológiou. U trojvalcového motora 1,0 TSI s výkonom 81 kW (110 k) a štvorvalcového motoru 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) v kombinácií so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DGS je použitý 48 V remeňový štartér-generátor a 48V lithium-iontový akumulátor. 

zdroj: Škoda Auto

Je tak možné s úplne vypnutým spaľovacím motorom plachtiť, zhromažďovať energiu získanú rekuperáciou pri brzdení alebo naopak využiť krútiaci moment elektromotora a zlepšiť tak možnosti spaľovacieho motora tzv. Boost. Motor je tiež pri štarte tichší a sprevádza ho menej vibrácií. 

Oba spomínané motory sú tiež ponúkané vo variante bez mild-hybridnej technológie, a to v kombinácií so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Pri motore 1,5 TSI a tiež pri naftových motoroch vozidla OCTAVIA je použitá novo vyvinutá prevodovka určená pre motory s vysokým krútiacim momentom. Motor 2,0 TSI s výkonom 140 kW (190 k) je ponúkaný výhradne s pohonom všetkých kolies a sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Všetky motory TSI sú vybavené filtrom pevných častíc.

zdroj: Škoda Auto

 

Najnovšie video