Najpopulárnejšiu pracovnú aplikáciu Slovákov predali za šialených 27,7 miliárd dolárov

  • Obľúbenú pracovnú aplikáciu Slack kúpil obchodný a softvérový gigant Salesforce za 27,7 miliárd dolárov (približne 23,15 miliárd eur)
  • Spoločnosť, ktorá pracovnú aplikáciu kúpila, chce s jej pomocou zvýšiť konkurencieschopnosť voči spoločnosti Microsoft
  • Slack začínal ako herná spoločnosť v roku 2009, neskôr sa zmenil na komunikačný systém
Slack
Slack
  • Obľúbenú pracovnú aplikáciu Slack kúpil obchodný a softvérový gigant Salesforce za 27,7 miliárd dolárov (približne 23,15 miliárd eur)
  • Spoločnosť, ktorá pracovnú aplikáciu kúpila, chce s jej pomocou zvýšiť konkurencieschopnosť voči spoločnosti Microsoft
  • Slack začínal ako herná spoločnosť v roku 2009, neskôr sa zmenil na komunikačný systém

Obľúbenú pracovnú aplikáciu Slack kúpil obchodný a softvérový gigant Salesforce za 27,7 miliárd dolárov (približne 23,15 miliárd eur). Spoločnosť, ktorá pracovnú aplikáciu kúpila, chce s jej pomocou zvýšiť konkurencie schopnosť voči svojmu hlavnému rivalovi spoločnosti Microsoft.

Najväčšia akvizícia v 21-ročnej histórii spoločnosti Salesforce

Klebety o megaobchode sa šírili už od minulého týždňa a obe firmy ich nakoniec potvrdili v utorok. Akvizícia oznámená v utorok je najväčšou v 21-ročnej histórii spoločnosti Salesforce. Časť peňazí dostanú akcionári aplikácie Slack v hotovosti, časť v prostredníctvom akcií spoločnosti Salesforce.

„Stewart (tvorca Slacku) a jeho tím vybudovali jednu z najobľúbenejších platforiem v histórii podnikového softvéru s neuveriteľným ekosystémom,“ uviedol výkonný riaditeľ Salesforce Marc Benioff podľa the Verge. „Toto je zhoda vyrobená v nebi. Spoločne budú spoločnosti Salesforce a Slack formovať budúcnosť podnikového softvéru a transformovať spôsob, akým všetci pracujú v plne digitálnom svete, v ktorom pracujete odkiaľkoľvek. Som veľmi rád, že po ukončení transakcie môžem privítať Slack v spoločnosti Salesforce Ohana.“

Slack začínal ako herná spoločnosť 

Slack začínal ako herná spoločnosť v roku 2009, neskôr sa zmenil na komunikačný systém, ktorý je alternatívou správ k firemnému e-mailu.

Slack sa dá používať s predplatným alebo zadarmo v obmedzenej verzii. Jeho výhodou je možnosť použiť aplikáciu na akomkoľvek zariadení pripojenom k internetu, namiesto náročnejšieho procesu inštalácie programov na jednotlivé počítače. Aplikácia sa dá používať aj formou internetovej stránky, kde nie je potrebný žiadny proces inštalácie. Funguje podobne ako chatovacie aplikácie, alebo ako aplikácia, ktorá sa dá nainštalovať na počítač, prípadne mobil.

V rozmachu aplikácie pomohla aj pandémia koronavírusu a prechod mnohých firiem na home office, keď mnoho spoločností hľadalo prostriedok, ako môžu zamestnanci navzájom komunikovať.

Microsoft má podobnú aplikáciu 

Spoločnosť sa stala hlavným rivalom spoločnosti Microsoft s 12 miliónmi používateľov denne. Microsoft tiež vyvinula svoju vlastnú online sadu služieb, známu ako Office 365, ktorá obsahuje chatovaciu službu Teams, ktorá obsahuje mnoho rovnakých funkcií ako aplikácia Slack. Microsoft Teams mal k októbru 115 miliónov aktívnych používateľov denne, oproti 75 miliónom v apríli a 44 miliónom od polovice marca.

„Toto je pre Slack hviezdna stratégia exitu,“ uviedla Kate Leggett, analytička spoločnosti Forrester Research pre agentúru AP. „Microsoft Teams zje Slack na obed.“ Analytička tak narážala na stratégiu Microsoftu, podľa ktorej útočí na rovnakých klientov ako využívajú Slack.

zdroj: Slack
Zdroje: the Verge, AP, Economic Times

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá