Najpredávanejší kečup sveta bude vyzerať inak. Je za tým smrť kráľovnej

  • Najpredávanejší kečup sveta musí upraviť svoj dizajn
  • Urobiť tak musí kvôli smrti kráľovnej Alžbety II.
  • Tento potravinársky gigant nie je jediný
kečup
Ilustračný obrázok, Unsplash/@klein2, Unsplash/@panoramablack
  • Najpredávanejší kečup sveta musí upraviť svoj dizajn
  • Urobiť tak musí kvôli smrti kráľovnej Alžbety II.
  • Tento potravinársky gigant nie je jediný

Smrť britskej kráľovnej Alžbety II. zasiahla celý svet. Okrem obyčajných ľudí však trpia aj výrobcovia tých najznámejších produktov nesúcich kráľovský erb. 

Ako informuje portál Wales Online, podľa takzvaného „Royal Warrant“, sú viaceré značky nútené prijať po smrti kráľovnej Alžbety II. zmeny týkajúce sa ich dizajnu. To znamená, že potravinový gigant, akým je aj ten najpredávanejší kečup na svete Heinz, musí prerobiť svoje produkty. O nové povolenie môžu všetky zasiahnuté značky požiadať kráľa Karola III.

Kontrola novým panovníkom

Existuje viac ako 800 značiek, vrátane kečupu Heinz, ktoré budú musieť po smrti kráľovnej zmeniť dizajn svojich obalov. Ako uvádza portál Business Insider, dôvod je veľmi jednoduchý. Všetky produkty zasiahnutých značiek majú logo, ktoré obsahuje kráľovský erb. Ten je však v súčasnosti neplatný.

Kráľovná Alžbeta II. bola obdivovaná po celom svete

Ako uviedla Asociácia držiteľov kráľovských záruk (RWHA), značka môže kráľovský erb používať ešte dva roky, ale iba ak „nedôjde k žiadnej významnej zmene v rámci príslušnej spoločnosti“. Všetky doteraz udelené oprávnenia preskúma nový panovník Karol III., ktorý ich následne môže aj znovu udeliť. 

Kečup Heinz bude tak teraz musieť odstrániť do dvoch rokov súčasný kráľovský rozkaz na fľaši, ktoré znie: „Na základe poverenia Jej Veličenstva kráľovnej, dodávateľov produktov Heinz.“ Podľa portálu Edinburgh Live bude po novej žiadosti zdobiť produkty nový nápis.

Vynútená zmena

Medzi ďalšie obrovské značkové spoločnosti, ktorých sa dotkla vynútená zmena v súvislosti s „Royal Warrants“, patrí aj šampanské Bollinger, čaj Twinings, Waitrose, Premiere Foods, Coca-Cola a dokonca aj Burberry, Bentley, Clarins, Molton Brown, Barbour či Jaguar Land Rover.

Títo spomenutí giganti budú musieť odstrániť kráľovský erb zosnulej panovníčky, ktorý majú hrdo vystavený na svojich obaloch či dokonca aj pri vchodoch do všetkých prevádzok. 

„Royal Warrant“ alebo kráľovský rozkaz je dokument, ktorý danej spoločnosti umožňuje používať kráľovský erb na svojich produktoch a v marketingu. To všetko funguje za výmenu tovaru a služieb členom kráľovskej rodiny. 

Kráľovský erb zobrazuje leva Anglicka, škótskeho jednorožca a štít, ktorý je rozdelený na štyri štvrtiny. Za ním ešte nasledujú slová, ktoré sme spomenuli aj vyššie, „na základe poverenia Jej Veličenstva kráľovnej“.

kečup
zdroj: Unsplash/@attpedro

RWHA okrem toho uviedla, že sa okrem iného „od žiadateľov vyžaduje, aby preukázali, že majú primeranú politiku a akčný plán v oblasti životného prostredia a udržateľnosti“.

Kráľovský rozkaz alebo „Royal Warrant“ sa udeľuje až na dobu päť rokov, pričom je možné ho obnoviť rok pred vypršaním jeho platnosti. Ako informuje asociácia, každý rok udelí celkom 20 až 40 týchto „warrantov“. 

Deň 19. september bol po pohrebe kráľovnej vyhlásený za štátny sviatok. Podľa britskej vlády to umožní podnikom, organizáciám a predovšetkým ľuďom vzdať úctu Jej Veličenstvu zosnulej kráľovnej Alžbete II. Tento sviatok bude pritom fungovať ako všetky ostatné štátne sviatky.

Zdroje: Business Insider, Wales Online, Edinburgh Live

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá