Najväčšia sieť predajní so šperkami na Slovensku skrachovala. Ľudí pobúrila nadávkami na billboardoch

  • Koronakríza uštedrila ničivý úder ďalšiemu dlhoročnému biznisu na Slovensku
  • Do likvidačnej situácie sa dostalo zlatníctvo Klenoty Aurum Slovensko, ktoré v našej krajine prevádzkovala spoločnosť MONTRE, s.r.o
 srcset
Unsplash/Jacek Dylag
  • Koronakríza uštedrila ničivý úder ďalšiemu dlhoročnému biznisu na Slovensku
  • Do likvidačnej situácie sa dostalo zlatníctvo Klenoty Aurum Slovensko, ktoré v našej krajine prevádzkovala spoločnosť MONTRE, s.r.o

Práve firma MONTRE, s.r.o. pred pár rokmi uzavrela licenčnú zmluvu na používanie ochrannej známky a loga spoločnosti KLENOTY AURUM, s.r.o., ktorá v Českej republike aj naďalej úspešne prevádzkuje desiatky kamenných predajní šperkov a hodiniek.

Česká spoločnosť oznámila, že sa dištancuje od akýchkoľvek obchodných aktivít spoločnosti MONTRE s.r.o., ktorá značku Klenoty Aurum priniesla aj na náš trh.

Podľa portálu Finstat spoločnosť MONTRE, s.r.o. v roku 2018 zvýšila stratu o 914 % na -708 407 eur a tržby jej klesli o 32 % na 3,714 miliónov eur.

„Vážení zákazníci, je nám veľmi nemilou povinnosťou oznámiť vám, že po dlhých rokoch sme nútení naše obchody a e-shop zatvoriť. Bohužiaľ, situácia okolo koronakrízy nás priviedla do veľmi zlej finančnej situácie, kvôli čomu sme museli pristúpiť k likvidácii našej spoločnosti.

Chceme sa vám z celého srdca poďakovať za vašu lojálnosť a podporu. Dúfame, že vám naše šperky a hodinky budú vždy pripomínať naše heslo: Šperky nie sú hriech. Ďakujeme za všetko,“ oznámilo zlatníctvo na sociálnej sieti.

zdroj: Klenoty Aurum

„Spoločnosť KLENOTY AURUM, s.r.o. nikdy nepodnikala ani nerozvíjala žiadne obchodné aktivity v Slovenskej republike. Akékoľvek nedorozumenia týkajúce sa našej činnosti na území Slovenskej republiky môžu vyplývať z obchodnej spolupráce so slovenskou spoločnosťou MONTRE, s.r.o., ktorej sme podľa podmienok uzavretej licenčnej zmluvy poskytli k užívaniu našu ochrannú známku a logo,“ vyjadril sa v stanovisku konateľ českej spoločnosti KLENOTY AURUM, s.r.o. Marek Lori.

zdroj: Klenoty Aurum

Slovenským internetom sa ešte koncom roka 2018 šírila virálna outdoorová kampaň. Stála za ňou práve značka Klenoty Aurum Slovensko, ktorá začala komunikovať prostredníctvom odvážnych vizuálov, na ktorých vyhviezdičkovala jednu zo slovenských nadávok. Detaily kampane pre Startitup prezradila marketingová manažérka značky Klenoty Aurum Lívia Franková.

zdroj: Klenoty Aurum

„Len v jednom zo základných 11 vizuálov kampane sme použili slovo ko*ot, ktoré sa pokojne môže čítať aj ako vulgarizmus, alebo aj ako úplne iné slovo. Ak v ňom niekto vidí vulgarizmus, tak asi nemôže proti tomu vizuálu protestovať, lebo tým potvrdzuje, že je pravdivý a skutočne pripomína reálnu možnosť konverzácie. A ak v ňom čitateľ vulgarizmus nevidí, tak je to tiež dobre, lebo zjavne by podobné slovo v živote nepoužil a našťastie ho potom nijak nemá ako urážať,“ hovorí Franková.

Slovenský milionár Patrik Tkáč s Křetínským zarobili milióny za pár týždňov. Urobili šikovný ťah s obchodným impériom

Prečo sa však zlatníctvo rozhodlo komunikovať takýmto neštandardným spôsobom? Marketingová manažérka značky prezradila, že svet šperkov je často vnímaný najmä zo ženského pohľadu optikou noblesy, vznešenosti a nadnesenosti a zabúda sa na to, že šperk je často aj prostriedkom na poďakovanie sa, či „vyžehlenie si“ nejakého prehrešku. Klenoty Aurum preto chceli demaskovať realitu.

zdroj: Klenoty Aurum

„Nebudeme tvrdiť, že šperky vyhľadávajú iba vyšportovaní páni v drahých oblekoch, ktorí držia ružu medzi zubami. Naši klienti sú rôzni a vieme, že mnohí sa nehanbia, že šperk vlastne kupujú aj zo zištných dôvodov. Zvolili sme formu, ktorá pracuje s nadsázkou a je samozrejme komunikačnou karikatúrou a v nej sa naozaj nedá pracovať s politickou korektnosťou. Lebo bude neúprimná a nudná,“ dodala Franková.

Najnovšie video