Nealkoholická borovička aj limonády z ázijských bylín. Bratia prišli na trh s nekonvenčnými nápojmi

  • Oprendekovci sa nenechali odradiť a pustili sa do vlastného podnikania
  • Dnes stoja za obľúbenými slovenskými výrobkami
Mellos
Instagram/mellosdrink
  • Oprendekovci sa nenechali odradiť a pustili sa do vlastného podnikania
  • Dnes stoja za obľúbenými slovenskými výrobkami

S príbehom bratov Oprendekovcov by sa pravdepodobne vedelo stotožniť niekoľko mladých ľudí. Ak by mali zodvihnúť ruku hore tí, ktorých od podnikania okolie odhováralo, spravila by tak väčšina. Podobne to mali aj bratia, ktorí sa rozhodli založiť vlastnú značku nápojov. Na trh teda priniesli kvalitné cidery Opre a neskôr aj remeselné limonády značky Mellos.

Vybrali sa však o niečo netradičnejšou cestou. Súčasťou receptu nebol klasický cukor. Nahradili ho medom a rôznymi bylinkami. Gabriel nám vysvetľuje: „Nápad vyrábať limonády vznikol v roku 2016, keď nám s bratom Radom chýbali kvalitné remeselné nealkoholické nápoje na našom trhu. Prišli sme s nápadom vytvoriť nápoj s vysokou pridanou hodnotou, ktorý bude obsahovať med, slovenské byliny a zároveň nešetriť na jeho dizajne.“

V pozadí pandémie vznikol prvý nealkoholický pivovar na Slovensku. V zložení nájdeš kakaové bôby aj exotické ovocie

Receptúra je tajomstvom

Gabriel nám tiež popisuje, že počas hľadania názvu značky prihliadali aj na to, aby bol dostatočne zrozumiteľný aj v zahraničí. Práve preto stavili na kombináciu latinského slova „mel,“ čo v preklade znamená med a na latinskú, mužskú príponu „os.”

Po správnom výbere názvu sa Mellos mohlo vrhnúť aj na výber správnych ingrediencií. Gabriel hovorí: „Limonády Mellos majú základ vo včelom kvetovom mede v kombinácii s bylinami. V našich limonádach používame sušené bylinky, nakoľko majú vhodnejšiu aromatiku a sú lepšie skladovateľné.“ Opisuje aj to, že každá bylina si vyžaduje svoj osobitný prístup pri jej spracovaní. Kľúčovým krokom je vraj správna teplota a dĺžka lúhovania. Značka za veľmi dôležité detaily považuje aj tie,ktoré sú spojené s mierou drvenia plodov borievky či koriandra.

 „Bylinný výluh je následne spojený s medom podľa receptúry, ktorá je našim tajomstvom. Limonády neskôr naperlíme, zafľašujeme, etiketujeme a balíme do kartónov. Celý proces je ručnou prácou a každá fľaša prejde rukami šesťkrát,“ dodáva Gabo.

Okrem nekonvenčnej chuti sú však slovenské limonády unikátne aj tým, že sú v rámci Európy jediným výrobcom, ktorý používa med ako výhradný zdroj sladkej chuti nápojov. Gabo nám vysvetľuje, že včelí med má okrem sladkosti aj jedinečnú chuť a vôňu. Výber vhodného medu tak pridáva nápoju dôležitý rozmer. V porovnaní s ním je cukor alebo sirup z agáve len jednotvárnym sladidlom bez chuti. Gabriel dodáva, že citeľným je aj aromatický profil zvolených bylín.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa mellos medové limonády (@mellosdrink)

Pre pandémiu ako stvorený

Zakladateľ značky Mellos vysvetľuje, že dopad pandémie koronavírusu pocítili hneď pri zatvorení gastro prevádzok, ktoré limonády odoberali.„Tieto prevádzky tvorili približne 70 % nášho predaja. Počas našej prvej lockdownovej prechádzky po lese sme si uvedomili, že musíme niečo vymyslieť. Hlavne rýchlo. Rozmýšľali sme nad novými produktami a jednou z možností boli zázvorové shoty, ktoré sme chceli vyrobiť už dávnejšie, ale sme to odkladali. Pozreli sme sa do skladu a mali sme tam všetko, čo sme potrebovali – zázvorovú šťavu, citrónovú šťavu, jablkovú šťavu a včelí med,“ opisuje Gabriel.

Z týchto ingrediencií následne vznikol nápoj, ktorý bol pre obdobie pandémie ako stvorený. Vytvorili teda etikety a uviedli ho na trh. Zakladateľ značky opisuje, že všetko vyššie spomínané zvládli v priebehu šiestich dní, a to od prvotnej myšlienky až po umiestnenie produktu na police obchodu v Košiciach. E-shop a s ním spojený online predajdovtedy úplne zanedbávali. Postoj zmenili až po príchode pandémie a z e-shopu sa stal kľúčový bod predaja.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa mellos medové limonády (@mellosdrink)

Priamo z Thajska

Okrem nealkoholickej borovičky pod značkou Mellos nájdeš aj iné unikáty. Aj napriek tomu, že med a niektoré bylinky čerpajú priamo od Slovákov sú príchute, z ktorých cítiť iný kontinent. Gabriel vysvetľuje: „Máme jednu špeciálnu limonádu klitória a koriander, ktorú sme vymysleli počas cestovania po Ázii. Pri jej výrobe tak používame pôvodné byliny, ktoré kupujeme priamo z Thajska. Zázvor, ktorý odšťavujeme do limonády je zas z Peru. Citrónovú šťavu kupujeme zo Sicílie, pretože je krásne aromatická.“

Značka Mellos má aktuálne v ponuke 7 limonád rôznych chutí. Počnúc sladkou kombináciou tymiánu a mäty, až po výraznú chuť borievky. Na podporu imunity sa zas zamerali pri výrobe už spomínaných zázvorových shotov. Tie sú dostupné v troch rôznych kombináciách.„V každom shote je základom zázvorová šťava a včelí med. Snažili sme sa ich vymyslieť tak, aby skvelo chutili a zároveň podporovali imunitný systém,“ popisuje Gabo.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa mellos medové limonády (@mellosdrink)

Zdroj: mellos

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK