Nemajú ani 10 rokov, no ich petíciu proti plastovým hračkám v Happy Meale podpísali státisíce 

  • Dve žiačky spustili petíciu proti plastovým hračkám, ktoré pribaľuje k jedlu McDonald’s aj Burger King
  • Petícia sa začala virálne šíriť v Európe aj USA
  • Do dnešného dňa ju podpísalo takmer 400-tisíc ľudí, a preto na ňu reagujú aj zodpovedné spoločnosti
mejoppa
wikimedia.org-User:jdse10, pixabay.com
  • Dve žiačky spustili petíciu proti plastovým hračkám, ktoré pribaľuje k jedlu McDonald’s aj Burger King
  • Petícia sa začala virálne šíriť v Európe aj USA
  • Do dnešného dňa ju podpísalo takmer 400-tisíc ľudí, a preto na ňu reagujú aj zodpovedné spoločnosti

Zdá sa, že aktivistom sa dnes  môže človek stať v akomkoľvek veku. Dôkazom je aj Ella a Caitlin, 9 a 7-ročné školáčky, svetu predstavili petíciu, v ktorej žiadajú McDonald’s a Burger King, aby začali myslieť na životné prostredie a prestali k Happy Mealu pribaľovať plastové hračky. 

Argumentujú tým, že deti sa často s tými hračkami zahrajú nanajvýš pár minút a potom skončia v koši, na skládke a v oceánoch. Od spoločností žiadajú, aby do ponuky zaraďovali len udržateľné veci, ktorými zbytočne nebudú ničiť planétu, ktorú potrebujeme zachovať aj pre budúce generácie.

Fast Food Plastic

Did you see these two amazing girls on BBC 1's War on Plastic? ❤️Ella and Caitlin haven't yet got the response they wanted from MacDonald's and Burger King, but they're still fighting to save the planet from plastic! 🌍You can help them take on McDonald's and Burger King UK by signing their petition: change.org/FastFoodPlastic

Gepostet von Change.org am Mittwoch, 26. Juni 2019

“Keď sme sa v škole dozvedeli o súčasnom zlom stave životného prostredia a znečistení, rozhodli sme sa urobiť všetko, čo môžeme, aby sme pomohli. V okne nášho domu visí plagát o záchrane planéty a aj  doma sa snažíme všetko recyklovať. Chceme však urobiť viac, preto sme spustili túto petíciu. Nestačí vyrábať recyklovateľné plastové hračky – veľké, bohaté spoločnosti by mali celkom skončiť s výrobou hračiek z plastov. Pomôžte nám, aby nás Burger King a McDonald’s vypočuli podpísaním petície na pomoc životnému prostrediu,” vyzývajú ľudí mladé aktivistky.

zdroj: wikimedia.org-Judgefloro

Na výzvu už stihol reagovať britský McDonald’s. Ten oznámil, že v priebehu nasledujúcich šiestich mesiacov nahradia plastové hračky produktami vyrobenými z udržateľných materiálov. Deti si tak v Happy Mealoch budú môcť nájsť napríklad malé knižky či kúsky k stolovým hrám. Spoločnosť odhaduje, že týmto krokom sa im podarí redukovať plastový odpad o 60 % v porovnaní so začiatkom minulého roka.

Ticho nezostal ani Burger King, ktorý oznámil, že chce stopnúť rozdávanie hračiek k jedlám do roku 2020. Momentálne hľadá udržateľné a trvalé riešenie.

McDonald’s chce aj na Slovensku redukovať množstvo vzniknutého  odpadu

Vedenie McDonald’s pre Startitup potvrdilo, že intenzívne pracuje na tom, aby všetky obalové produkty, v ktorých predávajú jedlo, boli recyklovateľné v 100 % miere. „Chceme, aby tu po nás nič nezostávalo. Aby naše podnikanie malo čo najmenší dopad na životné prostredie. V súčasnosti máme viac ako 80 % recyklovateľných obalov z papiera. Tento musí byť certifikovaný, aby sme vedeli, že kvôli papieru, ktorý využívame, sa nevyrúbali lesy a chránené dreviny. Pre Slovensko a Česko sa používa papier s certifikáciou PEFC, čo znamená, že drevo, z ktorého je papier vyrobený, bolo vypestované priamo na tieto účely,“ povedala pre Startitup Zuzana Svobodová.

Aby nie, McFlurry má od júna nový obal, vďaka ktorému ušetríme až 20 ton plastov ročne. 🙏 Vyzerá inak, ale chutí stále rovnako skvele! 🍦💕

Gepostet von McDonald's am Montag, 15. Juli 2019

Tých zostatkových 20 % produktov, ktoré sú v plaste, sa spoločnosť snaží nahradiť niekoľkými spôsobmi. Už teraz napríklad dochádza k znižovaniu hmotnosti plastových nádob, zavádzajú sa papierové slamky a nový druh viečok.

Čítaj viac: McDonald’s má v Bratislave jedlo „s donáškou“ a pripravuje 100 % recyklovateľné obaly

zdroj: change.org, landeks.com

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá