Nemecký gigant je oficiálne na Slovensku. Prvú predajňu už otvoril v krajskom meste
- Ponúka 50-tisíc produktov na ploche 1 500 m²
- Plánuje konkurovať značkám ako dm, Teta či 101 Drogérie

- Ponúka 50-tisíc produktov na ploche 1 500 m²
- Plánuje konkurovať značkám ako dm, Teta či 101 Drogérie
Slovenský maloobchodný trh má nového silného hráča. Nemecká sieť drogérií Müller, ktorá je známa predovšetkým zákazníkom z pohraničných oblastí, oficiálne vstúpila na slovenský trh otvorením svojej prvej predajne.
Tá sa nachádza v Trenčíne a podľa prvých vyjadrení spoločnosti ide len o začiatok plánovanej expanzie.
Dvojposchodová predajňa s 50-tisíc produktmi
Novootvorená predajňa v Trenčíne má rozlohu približne 1 500 metrov štvorcových a je rozdelená na dve podlažia. Zákazníci v nej nájdu pestrú paletu viac ako 50 000 produktov – od drogérie, kozmetiky a parfumérie, cez papiernictvo a kreatívne potreby, až po hračky, multimédiá a vybavenie pre domácnosť. V ponuke nechýba ani 40 vlastných značiek, ktoré reťazec dlhodobo rozvíja v zahraničí.
„V našich predajniach nájde zákazník veľký výber produktov. V Trenčíne budeme mať v ponuke parfumériu, drogériu, papiernictvo, pančuchový tovar, multimédiá, hračky, domáce potreby, kreatívne pomôcky a mnoho ďalšieho,“ uviedla spoločnosť Müller pre Aktuality.sk.
Pri príležitosti otvorenia láka zákazníkov aj výraznou akciou – 20-percentnou zľavou na celý nákup, čo je ideálna príležitosť pre tých, ktorí značku ešte nepoznajú alebo ju poznajú len zo zahraničných nákupov.
Nemecká kvalita, známa značka
Spoločnosť Müller Holding GmbH & Co. KG vznikla v roku 1953, keď kaderník Erwin Franz Müller otvoril svoj prvý obchod. Dnes, vo veku 91 rokov, je stále aktívny vo vedení firmy. Z lokálneho obchodíka vybudoval európsky reťazec s viac než 900 predajňami v ôsmich krajinách. Firma zamestnáva okolo 35 000 ľudí a v roku 2023 dosiahla tržby presahujúce 5 miliárd eur.
Značku poznajú aj mnohí Slováci, najmä tí z pohraničia – napríklad z nákupov v rakúskom Kittsee, Hainburgu či Viedni, alebo v maďarských mestách ako Mosonmagyaróvár, Miškolc či Ostrihom. Reťazec je v Nemecku tretím najväčším v segmente drogistického tovaru – hneď za dm drogerie markt a Rossmannom.
Expanzia už beží, ale zatiaľ potichu
Podľa informácií Forbes firma už v lete 2024 založila dcérsku spoločnosť Müller Drogérie Slovensko a zároveň obnovila slovenskú doménu mueller.sk. V rovnakom čase zverejnila pracovné inzeráty, v ktorých hľadala manažérov pre nový trh, a naplno rozbehla aj hľadanie vhodných obchodných priestorov po celom Slovensku.
„Bližšie informácie ohľadom našich požiadaviek pre zriadenie nových pobočiek na Slovensku získate na oddelení expanzie. Ak disponujete vhodným objektom, budeme radi, ak sa na nás obrátite,“ uviedla spoločnosť v tlačovej správe.
Vo vedení slovenskej pobočky figurujú okrem zakladateľa Müllera aj viacerí nemeckí manažéri a Tibor Brezovský – skúsený slovenský manažér, ktorý predtým pôsobil vo vedení Lidlu a v súčasnosti zastrešuje operácie Mülleru pre Rakúsko a Maďarsko.
Nová konkurencia pre dm, Tetu aj 101 Drogériu
Vstup Mülleru na slovenský trh môže zamiešať karty v drogistickom segmente, ktorý zatiaľ ovládajú najmä dm drogerie markt (158 predajní, tržby 369 miliónov eur), Teta drogérie (221 predajní, tržby 97 miliónov eur) a sieť 101 Drogérie (246 predajní, tržby 84 miliónov eur).
Značka Müller bude svojím širokým sortimentom, atraktívnym vizuálom predajní a orientáciou na kvalitu silným konkurentom aj pre retailové reťazce ako Lidl, Kaufland či Tesco, ktoré takisto ponúkajú drogistický tovar, hoci len ako doplnok.
Müller prichádza na Slovensko s bohatými skúsenosťami, silnou značkou a stratégiou, ktorá sa v iných krajinách osvedčila. Zákazníci, ktorí doteraz za nákupmi tejto drogérie cestovali do Rakúska alebo Maďarska, sa môžu tešiť, že Müller už bude aj doma.
Čítajte viac z kategórie: Hlavné správy a aktuality
Zdroje: Aktuality, Forbes, Archív Startitup