Nemecký výrobca sušienok po kritike dvojakej kvality potravín zjednotí receptúry pre východnú a západnú Európu

  • Nemecký výrobca sladkostí Bahlsen dal na sťažnosti svojich zákazníkov vo východnej Európe.
collage
commons.wikimedia.org / FB/Bahlsen
  • Nemecký výrobca sladkostí Bahlsen dal na sťažnosti svojich zákazníkov vo východnej Európe.

Dvojaká kvalita potravín od rovnakých výrobcov je pálčivou témou pre mnohých Slovákov už nejaký čas. Teraz to vyzerá, že verejné rozhorčenie národov, do ktorých prúdia tie nekvalitnejšie alternatívy, začína mať reálny dopad na producentov.

Nemecký výrobca sušienok Bahlsen totiž zareagoval konkrétne na tlak z krajín V4 a zmenil zloženie svojich keksov dodávaných do Česka, Maďarska, Poľska a na Slovensko.

„Vyhoveli sme prianiam spotrebiteľov. Berieme na vedomie, že súčasťou globalizačného procesu je stále rastúce očakávanie smerom k výrobcom, že produkty – nezávisle od toho, na akom trhu sú ponúkané – zodpovedajú rovnakému štandardu,“  uviedol podľa portálu gazduj.etrend.sk Bahlsen vo svojom vyhlásení.

Doteraz totiž ich produkty smerujúce na východ Európy obsahovali v porovnaní so západnou iba asi polovičné množstvo masla. Zvyšok vykompenzovali palmovým olejom.

Teraz palmový olej nebudú obsahovať vôbec a obsah masla sa vyrovná západným ekvivalentom z 5 na 12 percent.

Uvidíme, či krok Bahlsenu inšpiruje aj ďalšie spoločnosti. Minimálne tento prípad dokazuje, že jedným z najúčinnejších prostriedkov, aký ako spotrebitelia máme k dispozícii, je pohroziť prestaním nakupovania produktov, s ktorými máme akýkoľvek problém. Ak má firma aspoň trochu rozumu, tak sa prianiam svojich zákazníkov skôr či neskôr prispôsobí. A ak nie, tak sa určite nájde niekto iný, kto im vyhovie.

Treba si len uvedomiť, že aj ako spotrebitelia nesieme časť zodpovednosti za to, čo je nám ponúkané. Palmový olej v sušienkach Bahlsenu nebol preto, že by nás ním Nemci chceli otráviť. Jednoducho je to lacnejšie a ľudia to aj tak kupovali. Teraz, keď sa priemerný slovenský spotrebiteľ začína zameriavať okrem ceny aj na kvalitu, výrobcovia sa postupne prispôsobujú. Žiadna mágia ani zázračná legislatíva za tým nie je. Je to jednoduchý trhový mechanizmus.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá