Doteraz sme kupovali víno nesprávne. Títo Slováci prinášajú unikátne vínne predplatné so someliérskym servisom

  • Slovák Juraj Kadlec spúšťa prvé slovenské vínne predplatné bez viazanosti – zadáš typ vína a frekvenciu, ktorú ti budú nosiť až k dverám
  • Mix vín má na starosti špičkový someliér, vďaka čomu dostaneš vždy to najlepšie zo svetovej aj slovenskej vínnej scény
  • Podporu si podľa zakladateľa projektu zaslúžia najmä slovenskí vinári, zásielka tak vždy obsahuje minimálne jeden slovenský klenot
 srcset
Wine Door Club
  • Slovák Juraj Kadlec spúšťa prvé slovenské vínne predplatné bez viazanosti – zadáš typ vína a frekvenciu, ktorú ti budú nosiť až k dverám
  • Mix vín má na starosti špičkový someliér, vďaka čomu dostaneš vždy to najlepšie zo svetovej aj slovenskej vínnej scény
  • Podporu si podľa zakladateľa projektu zaslúžia najmä slovenskí vinári, zásielka tak vždy obsahuje minimálne jeden slovenský klenot

Doba povinnej sociálnej izolácie nám dočasne vzala akékoľvek stretávanie sa vonku či vychutnávanie si voľného času v podnikoch, kde sme často chodili aj za dobrým vínom.

Vo väčšine prípadov sa však mnohí ľudia tak či tak riadili intuíciou alebo odporúčaniami podniku, keďže veľa ľudí vínu skrátka nerozumie. Rozdiel medzi sladkým či suchým vínom je síce triviálny, no pokiaľ už ideme do väčších podrobností ako acidita či cukornatosť, ľudia sa začínajú strácať.

Aj keď kvalitu a pôžitok z vína ovplyvňuje nesmierne množstvo faktorov, veľkej časti z nich rozumejú len profesionálni someliéri, ktorí majú s obyčajným večerom pri fľaše vína len málo spoločné.

zdroj: Wine Door Club

Tieto dva problémy sa jednou ranou rozhodol kreatívne vyriešiť milovník vína Juraj Kadlec s projektom Wine Door Club, kde za teba víno jednoducho vyberie profesionálny someliér a dovezie ti ho priamo k dverám, a to aj počas pandémie, aj mimo nej.

Wine Door Club je prvé slovenské vínne predplatné bez viazanosti. Cez internet stačí jednoducho zadať, či chceš dostávať biele víno, červené víno alebo iný mix troch vín (biele + červené a biele + ružové) v určitej frekvencii (napríklad raz mesačne) a ostatné už necháš na špičkového slovenského someliéra, ktorý ti pripraví mix kvalitných vín na mieru.

Samozrejmosťou sú aj Champagne či na Slovensku veľmi populárne Prosecco. Rovnaké vína však nikdy nečakaj, keďže hlavnou myšlienkou projektu je práve objavovanie nepoznaného.

Ľudia z Wine Door Club následne vína zabalia do špeciálnych boxov a mix 3 vín prinesú zákazníkovi priamo k dverám – pričom rozvoz je úplne zadarmo. Ak sú na teba tri vína mesačne veľa, stačí si znížiť frekvenciu.

Víno milujeme, no priznajme si, orientovať sa v ňom nie je jednoduché. Práve preto vznikol Wine Door Club, aby Slováci objavili nové chute,“ vysvetľuje originálnu myšlienku zakladateľ klubu.

Zároveň zdôrazňuje, že pred kvantitou dáva prednosť kvalite, čím vyvracia akýkoľvek masový predaj. Do klubu milovníkov vína mesačne pribudne len pár desiatok ľudí, vďaka čomu si členstvo vo Wine Door Club právom zaslúži prívlastok exkluzívne.

zdroj: Wine Door Club

Objavíš úplne nové chute

V žiadnom prípade však nebudeš každý mesiac vychutnávať rovnakú fľašu. Každá selekcia totiž skrýva nové vína, vďaka čomu je ľahké objaviť nové vínne zážitky, rozšíriť si chuťovú paletu a víno si vychutnať tak, ako sa naozaj má.

Za rozširovanie tvojej chuťovej palety bude zodpovedný someliér Erik Dorušinec, ktorý svoje schopnosti pravidelne háji aj na medzinárodných someliérskych súťažiach. Nové informácie svedomito nasáva na súťažiach, degustáciách a eventoch a v minulosti tiež pôsobil ako someliér exkluzívnej zážitkovej reštaurácie.

Naším cieľom je ukázať ľuďom, že víno má mnoho tvárí a už dávno si ho nemusíme vyberať len podľa intuície alebo zaužívaného prístupu ‚Toto mi tuším minule chutilo.‘ V našich selekciách nájdete vína od vinárov, ktorí nám chcú povedať svoj príbeh a víno, ktoré vám samé povie o svojom pôvode a jedinečnosti,“ opísal zaujímavý projekt someliér Erik Dorušinec.

Sympatickou súčasťou projektu je aj vzdelávanie, s každým balíkom dorazí aj kartička s QR kódom, ktorá po naskenovaní zákazníka navedie na zoznam vín v tvojom balíku. Chýbať nebude ani krátky popis vín, vďaka čomu každý zistí, čo vlastne pije.

Wine Door Club sa chváli aj prispôsobiteľnosťou – okrem farby vína, typu a frekvencie si vieš nastaviť aj cenovú hranicu. Someliér z projektu tak má možnosť zvoliť aj drahšie vína, ktoré sa môžu hodiť napríklad na firemný večierok alebo dôležitý networkingový event, kde by s Proseccom zo supermarketu za pár eur každý pohorel.

Konečne dostanú šancu aj Slováci

S vínnym predplatným precestuješ celý svet, veď mnohé populárne vína pochádzajú aj z Nového Zélandu, USA či mnohých kútov Európy, vinárstvo predsa nie je len výhradne talianska alebo francúzska záležitosť.

Juraj Kadlec však upozorňuje, že veľmi dôležitá je aj podpora slovenských výrobcov. „Chceme podporovať slovenskú produkciu, ktorá sa v mnohých ohľadoch môže porovnávať so svetovými vínami.“

Súčasťou každej zásielky z Wine Door Club je preto aj minimálne jedna fľaša dobrého vína zo Slovenska.

Tvorca unikátneho slovenského projektu to s podporou domácich vinárov myslí vážne, v plánoch sú aj programy pre lokálnych vinárov na propagovanie skutočne kvalitných slovenských produkcií.

zdroj: Wine Door Club

Dôsledkom koronavírusu sa dnes síce do mesta na pohár osviežujúceho vína nedostaneš, no vďaka šikovnej slovenskej iniciatíve ho môžeš dostať priamo k dverám, a to priamo od špičkového someliéra.

Akýkoľvek večer pri poháriku si tak môžeš vychutnať naozaj na úrovni, pod taktovkou slovenských odborníkov, a ešte aj vďaka Wine Door Club podporíš lokálnu produkciu, ktorá si to rozhodne zaslúži.

Najnovšie video