Nevýhodným nákupom v Alze je koniec. Táto stránka ti povie, či platíš za predražený produkt

  • Slovenská Alza sa dostala pod drobnohľad českého projektu Hlídač Shopů
  • Nápad Čechov má zabezpečiť, aby si už nemusel platiť za predražené produkty
zdroj: Alza.sk - media kitt
  • Slovenská Alza sa dostala pod drobnohľad českého projektu Hlídač Shopů
  • Nápad Čechov má zabezpečiť, aby si už nemusel platiť za predražené produkty

Aj tebe sa stalo, že si kúpil v zľave nejaký produkt a o pár dní alebo týždňov bola tá cena ešte nižšia, avšak bez zľavy? To by sa už malo stať minulosťou, pretože prichádza prvý monitoring zľavových cien na Slovensku a v Česku.

Tri české firmy sa spojili do jednej, aby vytvorili platformu pre ľudí, kde si môžu skontrolovať či nakupujú za zvýhodnené ceny alebo nie. Stáva sa realitou, že ceny v „zľave“ sú častokrát cenami, ktoré sú navýšené a vôbec nepredstavujú zľavnený tovar.

Na Slovensko nebude problém expandovať

Hlídač Shopů je neziskový projekt, ktorého cieľom je chrániť spotrebiteľa pred vynaliezavosťou marketingových oddelení veľkých e-shopov. Viac ako dva roky monitorujeme vývoj cien, produktov na najväčších českých e-shopoch, vrátane uvádzanej zľavy a ‚pôvodnej ceny’, z ktorej bola zľava vypočítaná,“ píše sa na stránke webu.

Organizácia už začala okrajovo pôsobiť aj na Slovensku a monitoruje ceny jedného z najväčších elektro hráčov na trhu – Alza.sk s.r.o. Spoločnosť nám prezradila, že väčšie aktivity zatiaľ na Slovensku nemá, ale do budúcna plánuje rozšíriť svoje pôsobenie.

„Zatiaľ sa zameriavame len na Českú republiku, ale už monitorujeme napríklad Alzu na Slovensku. Dúfame, že ju v blízkom čas zapojíme do nášho systému. Ten je dosť univerzálny, takže pridanie pár najväčších slovenských e-shopov by nemal byť problém,“ hovorí pre Startitup Jakub Balada.

Podľa ich slov veľké e-shopy manipulujú s cenami, a preto si už posvietili na český Mall, CZC a spoločnosť Alza. To, že veľké online obchody robia pochybné zľavy hovorí Balada aj pre Czechcrunch.

Veľakrát sa ceny menia hlavne pri akciách a výpredajoch Black Friday: „Minulý rok  si títo internetoví obchodníci pomocou kúzlenia s pôvodnou cenou prifarbovali zľavy o zhruba desať percent.“  

Klamali aj cez Black Friday

Počas minuloročnej kampani Black Friday mala česká Alza v zľave až 295 produktov. Priemerná uvedená zľava podľa portálu Hlídač Shopů bola 28 percent.

V skutočnosti sa však jednalo len o zníženie ceny o 18 percent. To znamená, že zľava bola nadhodnotená o 10 percent pri všetkých produktoch.

Hlídač Shopů funguje na základe linku daného produktu, ktorý vložíš na ich stránku. Tá ti následne vyhodí predajnú cenu pred zľavou a tak môžeš vidieť, či bol daný produkt naozaj zľavnený alebo nie.

Taktiež sa zobrazí vývoj ceny daného produktu v čase. Pre príklad, vyskúšali sme porovnať iPhone 11 v pôvodnej hodnote takmer 33-tisíc českých korún, čo je takmer 1300 eur. Systém nám vyhodil, že cena je skutočne relevantná a graf ukazuje, že cena sa nemenila za posledné dva mesiace.

„Na portály czc.cz sme dokonca našli produkty inzerované v Black Friday sekcii, pri ktorých sa navýšila nielen pôvodná cena, ale dokonca aj cena samotná, tá po zľave,“ uvádzajú tvorcovia stránky.

Keďže sa dá tento systém aplikovať do akéhokoľvek e-shopu a pre akýkoľvek daný produkt, je vysoko pravdepoobné, že firma bude napredovať aj na zahraničné trhy.

Práve flexibilita použitia aplikácie vytvára pre firmu globálnu škálovateľnosť. Na Slovensku bude teda už čoskoro možné začať porovnávať ceny od Alzy.

Zdroj: Alza.sk, Czechcrunch, Hlídač Shopů

Najnovšie video