Nitrania musia cestou do práce zdolať opičiu dráhu. Mesto radšej investuje do zelene a fontánok

  • Cesta do práce bola v minulosti veľmi náročnou záležitosťou
  • Žiaľ, inak to nie je ani dnes
  • Príkladom je strategický park v Nitre
pjimage - 2021-06-20T154629.462
Facebook/TITREAL Facebook/Autobusová doprava v Nitre a okolí
  • Cesta do práce bola v minulosti veľmi náročnou záležitosťou
  • Žiaľ, inak to nie je ani dnes
  • Príkladom je strategický park v Nitre

Nitriansky strategický park je známy tým, že poskytuje prácu nielen Nitranom, ale aj ľuďom zo zahraničia. Infraštruktúra v tejto oblasti však nie je úplne domyslená. Ak sa chcú pracovníci fabrík dostať do práce, musia preliezť plot a prejsť cez priekopu. Informuje o tom denník SME

Zúfalé situácie si vyžadujú zúfalé činy a inak to nebolo ani v tomto prípade. Cez priekopu je položená dlhá drevená doska, ktorá slúži ako provizórny most a pod plotom sa nachádzajú drevené palety, ktoré predstavujú schody. Zaujímavosťou je, že táto situácia pretrváva už viac ako rok.

zdroj: Facebook/Izolgroup

Palety ako dar

Podľa ľudí, ktorí touto trasou chodia pravidelne, je táto cesta ponižujúca a nebezpečná. Palety do tejto oblasti položili neznámi ľudia, ktorí si uvedomili, že sa takto fungovať nedá. Počas obdobia dažďa a zimy je však táto trasa nesmierne nebezpečná a vyžiadala si už niekoľko zranení.

Podľa Miroslavy Remenárovej z Jaguar Land Rover sa o vyriešenie problému snažia firmy už od januára 2019. Zatiaľ to však vyzerá tak, že snaha je úplne márna. Hoci sa v strategickom parku nachádza až sedem zastávok pre MHD, sú nevyužité. Takto to je aj napriek tomu, že zabezpečenie MHD bolo a naďalej je súčasťou záväzku mesta Nitra v rámci zmluvy o spolupráci.

zdroj: Autobusová doprava v Nitre a okolí

Hovorca nitrianskej radnice Tomáš Holúbek tvrdí, že mesto Nitra má veľký záujem o zabezpečenie MHD do strategického parku. Táto služba by mesto stála približne 150 000 – 200 000 eur ročne. Podľa výpočtov hovorcu by mali firmy prispievať cca 1 000 eur mesačne. Tu však vzniká problém. Firmy nie sú ochotné participovať na nákladoch.

Na MHD peniaze nie sú, no na zeleň sa nájde

Nepríjemná situácia by sa mala od nového roka zmeniť. Vyplýva to zo stanoviska mesta. Keďže mesto len nedávno podpísalo zmluvu s novým dopravcom, obslúžený by mal byť nie len priemyselný, ale aj strategický park. Rozšírenie MHD bude pre mesto mimoriadne finančne náročné. Kvôli tomu vznikla opäť snaha prerokovať participáciu na nákladoch s firmami. Odpoveď však bola opäť negatívna. 

Hoci to teda vyzerá tak, že mesto je v zlej finančnej situácii, opak je pravdou. Len pred niekoľkými dňami informoval primátor Nitry Marek Hattas na svojom Facebooku o zaujímavej novinke. Mesto tento rok investuje do zelene v meste najviac peňazí v histórii Nitry. 

Finančná podpora by sa mala týkať najmä rekonštrukcie fontán. Časť peňazí bude použitá projektovú dokumentáciu. Podľa webu mesta Nitra bolo na prípravnú projekčnú dokumentáciu bolo schválených 30 tisíc eur.

zdroj: Facebook/Katka Tešíková

Spásou má byť cyklotrasa

O tom, že Nitra napreduje v cyklistickom smere sa baviť ani nemusíme. Ako sme už spomínali, mesto zaviazalo nového dopravcu k obsluhe strategického parku. Toto riešenie však nie je z dlhodobého hľadiska vhodné.

Celý problém by mohli vyriešiť nové cyklotrasy, ktoré sú momentálne v stave verejného obstarávania na zhotoviteľa.

Zdroje: SME, Nitra.sk

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK