Noili rastie na medzinárodnú značku. Pleťové oleje a séra si priazeň svojich zákazníkov získavajú najmä vďaka účinnému zloženiu bez zbytočností (ROZHOVOR)

  • Na trhu je stále veľa kozmetiky, ktorá obsahuje nepotrebné ingrediencie
  • Slovenská značka Noili do svojich produktov pridáva len to, čo pleti naozaj prospieva
  • Z osobnej potreby vznikla úspešná firma, ktorá má ambície expandovať aj do zahraničia
noili
Noili
  • Na trhu je stále veľa kozmetiky, ktorá obsahuje nepotrebné ingrediencie
  • Slovenská značka Noili do svojich produktov pridáva len to, čo pleti naozaj prospieva
  • Z osobnej potreby vznikla úspešná firma, ktorá má ambície expandovať aj do zahraničia

Proces starnutia trápi každú ženu a rovnako aj mužov, preto je biznis s kozmetickými prípravkami na prvý pohľad lákavý. Uspieť v ňom však dá zabrať, lebo konkurencia je na každom rohu. Slovenskej značke Noili sa to však predsa len podarilo.

Svoj príbeh nám porozprávali zakladateľka Noili Zuzana Gyarfášová a business development manager Oliver Fodor.

zdroj: Noili – Tmavé sklo ochráni oleje pred slnečnými lúčmi.

Ako vznikla úplne prvá myšlienka zaoberať sa vôbec kozmetikou?

Zuzana: Tento príbeh sa začal v momente, keď som začala intenzívnejšie vnímať prvé známky starnutia. Bavilo ma intenzívne rešeršovať, ktoré látky sú skutočne účinné a pomôžu efektívne spomaliť neodvratný proces.

Oliver: Pre mňa táto myšlienka vznikla po tom, čo ma Daniel Gašpar z Crowdberry zavolal, či nechcem pomôcť rozvinúť mladú slovenskú firmu so zaujímavým príbehom a kvalitným produktom. Nikdy som sa predtým kozmetike okrem občasného kupovania parfumov mojej manželke obzvlášť nevenoval.

Prečo práve kozmetika a nie čokoľvek iné?

Zuzana: Kozmetika bola vždy každodennou súčasťou môjho osobného rituálu starostlivosti o seba. S vekom prišla potreba hľadať sofistikovanejšie riešenia.

Oliver: Moja pozícia vo firme je biznis development manažér a moja špecializácia e-commerce. Počas mojej kariéry som vystriedal rôzne domény od predaja áut, cez turizmus až po hračky a každá jedna bola niečím zaujímavá a špecifická. Aktuálne by som sa dokázal zaoberať aj inou témou, ale charakter a filozofia Noili mi zaimponovala, tak som tu.

V akej fáze sa testovanie, skúmanie a vývoj preklopil do niečoho väčšieho? Kedy vznikla potreba robiť to vo väčšom a čo tomuto procesu predchádzalo?

Zuzana: Keď sa nám podarilo vytvoriť dokonalé receptúry, dali sme ich odskúšať okruhu priateľov a mali veľký úspech. To ma absolútne povzbudilo k uvažovaniu o založení značky. A potom už bola potrebná len poriadna guráž a cieľavedomosť.

Oliver: Spolupracujem s Noili presne od tohto momentu, kedy sa mladá slovenská firma dostala do štádia, že záujem o ich produkt je dostatočne veľký, spätná väzba pozitívna a trend rastúci. Vidím obrovský potenciál v značke a ideme spolu so Zuzanou hľadať spôsoby ako ho využiť.

Ingrediencie. Ste na ne hrdí?

Zuzana: Ingrediencie sme zvolili na základe dôsledného štúdia a dá sa povedať, že sme zvolili také, ktoré nás doslova očarili svojimi úžasnými vlastnosťami. Osobne som najväčším fanúšikom skvalánu, ktorý sa prirodzene vyskytuje na pleti a spôsobuje nádhernú vláčnosť a hebkosť, ktorú pocítite pri používaní produktov Noili.

Oliver: Výber ingrediencií má na starosti Zuzana, ale ako ju poznám, vybrala tie najlepšie.

Na ktorý produkt ste najviac pyšní? Koľko vôbec trvá, než sa to podarí?

Zuzana: Všetky produkty sú výsledkom dôslednej práce. Vytvorenie každého trvá približne rok. Naše dve pleťové séra – sérum s bakuchiolom a sérum s vitamínom C si našli najviac nadšených zákazníkov.

Oliver: Mám za to, že Bakuchiol. Ohlasy môjho okolia aj klientok na tento produkt sú výnimočne pozitívne.

Kvalitné produkty, prírodné zložky a jednoduché dizajnové obaly. Dá sa na tom v súčasnosti postaviť biznis?

Zuzana: Určite áno, my sme to zvládli. Úplne od piky, postupnými krokmi a učením sa od múdrejších. Táto cesta nie je ľahká, treba mať aj šťastie a dobrú výdrž. Občas mám pocit, že je to zázrak, že sa to podarilo.

Oliver: Jedným z hlavných atribútov mojej práce je robiť veci tak, aby čo najmenej škodili nášmu prostrediu. Vysoká kvalita, využitie prírodných surovín a minimalizácia balení sú parametre, ktoré považujem za absolútnu nevyhnutnosť pre budúcnosť výroby. A krása je čerešnička na torte, ktorá oko poteší a ducha pohladí.

zdroj: Noili – Minimalistické obaly produktov.

Už dlhšie sa na trhu pohybujú značky, ktoré sú jemne povedané generické, ľahko zameniteľné. V čom je Noili iná?

Zuzana: Noili produkty sú naformulované tak, aby poskytovali pokožke všetko, čo potrebuje. Zároveň majú dobre vyladené vlastnosti. Vybrala som také látky, ktoré nie sú alergizujúce, zloženie sme prispôsobili tak, aby bolo podobné prirodzenému zloženiu kožného mazu. Nepoužívame populárne esenciálne oleje, ktoré môžu pôsobiť ako alergény a v kombinácii so slnečným žiarením môžu škodiť pokožke. Ani žiadne parfumy. Sú to jednoduché riešenia, ktoré môže používať takmer každý a efekt sa určite dostaví.

Oliver: Rozdiel medzi Noili a inými je v jednoduchosti, priamočiarosti a čistote. Myslím, že Noili sa na nič nehrá a ani sa na nič hrať nebude. Nemáme v úmysle konkurovať veľkým značkám so širokou paletou produktov.

Pribúda ľudí, ktorí si viac zakladajú na vedeckých štúdiách, než sile marketingu. Ako je to u vás? Ako si môžu klienti overiť účinky vašich produktov?

Zuzana: Informujeme pravdivo, vzhľadom na môj medicínsky background v komunikácii nezjednodušujeme, snažíme sa však podávať informácie a fakty ľudskou rečou. Účinky si klienti môžu overiť na vlastnej koži. Máme k dispozícii vzorky, aby si pred kúpou mohli naše produkty klienti odskúšať a vyhli sa akémukoľvek sklamaniu. Treba si však uvedomiť, že zázraky sa nedejú, dôležitá je dlhodobá poctivá starostlivosť o pleť.

Oliver: Vedecké štúdie majú taktiež svoj marketing na sociálnych sieťach. V dnešnej dobe sme zo všetkých strán obklopení nekonečným množstvom informácií a je skutočným žonglérstvom vybrať si z nich tú správnu. Mám za to, že takto smerujeme stále k väčšej a väčšej individualite – čo platí pre jedného, nemusí vôbec fungovať u iných.

zdroj: Noili – Dostupné vzorky produktov na vyskúšanie.

Keby ste mali možnosť nahliadnuť do budúcnosti, ako by vyzeral svet kozmetiky? Čo hovoria svetové trendy? A beriete ich do úvahy?

Zuzana: Sledujem trend, ktorý však my presadzujeme od začiatku – trend minimalizmu a jednoduchosti. Myslím, že sa týka aj iných spotrebných tovarov a nielen kozmetických výrobkov. Už zopár rokov je v popredí skincare pred dekoratívnou kozmetikou. Nie je dobré, keď je pleť vystavená stále novým zložkám. Pleť potrebuje pomerne jednoduchú starostlivosť. Ak dôsledne dodržiavate isté zásady dlhodobo, efekt máte zaručený. A to sa nezmení ani v budúcnosti.

Oliver: Ako megatrend vo svete, a to nielen v kozmetike, vnímam obehovú ekonomiku (circular economy). Je to nový spôsob nazerania na využívanie zdrojov a jeho hlavnou myšlienkou je udržať použité vstupy v obehu, či už biologickom alebo technickom, a nedeponovať ich po použití na skládkach. Vyžaduje to zmenu myslenia už pri dizajne produktu, výbere materiálov, ale aj nastavení firemných procesov. My v Noili máme tento druh myslenia v DNA.

Viete si predstaviť, že v budúcnosti ľudia pôjdu po skutočnej kvalite výrobkov? Že budú viac čítať etikety a menej pozerať na cenu?

Zuzana: Celkom určite. Ľudia sa vzdelávajú v tejto oblasti. Významne prispievajú aj tí, pre ktorých sa z kozmetiky stalo hobby a sú ochotní sa podeliť o svoje zistenia. Vďaka nim si nemusí každý spotrebiteľ robiť PhD. z kozmetológie, ale môžu sa orientovať podľa ich odporúčaní.

Oliver: Myslím si, že toto je už prítomnosť. Budúcnosť bude snáď takmer úplne bez obalov.

Najradšej by som používala jeden či dva prípravky a tie by vyriešili všetko. Dokonale by sa prispôsobili mojej pleti a tá by si zobrala, čo potrebuje. Je to možné?

Zuzana: Ak by som mala zhrnúť dobrú rutinu, patrilo by tam toto: Čistenie (neagresívnym prípravkom, ktorý neničí dôležitý hydrolipidický film na pleti), hydratácia – zvlhčenie a zmäkčenie pleti a jej príprava na aplikáciu aktívnych látok (hydratačný toner s upokojujúcimi zložkami), olej s vitamínom C a olej s bakuchiolom (ktorý je jemnejšia alternatíva retinolu). K tomu raz či dva razy do týždňa exfoliácia pomocou ovocných kyselín. No a vždy používať aj ochranu pred slnkom. Čiže keď to spočítam, potrebujete okolo 6 produktov.

Oliver: Odporúčam dostatok pitnej vody a čerstvého vzduchu.

zdroj: Noili

Aké sú slovenské zákazníčky?

Zuzana: Veľmi vďačné a rady a rýchlo sa učia. Myslím, že sú otvorené novým značkám. V Noili si veľmi vážime každého zákazníka a tomu prispôsobujeme aj komunikáciu.

Oliver: Krásne.

Aké sú plány so značkou Noili? Plánujete expandovať? Ako, kedy a kam?

Zuzana: Máme plány expandovať do zahraničia. Tie tu boli od samého začiatku. Potreby pleti sa predsa za hranicami nijako nemenia. Chystáme nový produkt, aj veľké prekvapenie v súvislosti s komunikáciou značky, nové spolupráce a objavovanie nových trhov. Kvalitná práca a príprava, dúfame, prinesie svoje výsledky. Na toto veľké dobrodružstvo sa všetci veľmi tešíme. 

Oliver: Vieme, že máme svetu čo ponúknuť. Našim plánom je rozvinúť značku na svetovú úroveň. Ako, kedy a kam? Nechajte sa prekvapiť.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK