Nová Audi A1. Vyzerá ako Fabia či Polo?!

  • Úprimne, nová Audi A1 40 TFSI vyzerá naozaj dobre.
  • Je to vlastne Polo s lepším dizajnom a aj interiér tomu zodpovedá.
  • Nemci sa však nevzdali myšlienky malého športového auta s veľkou hnacou silou.
  • Výrobu nového modelu S1 Sportback plánujú spustiť už v roku 2019.
Audi
  • Úprimne, nová Audi A1 40 TFSI vyzerá naozaj dobre.
  • Je to vlastne Polo s lepším dizajnom a aj interiér tomu zodpovedá.
  • Nemci sa však nevzdali myšlienky malého športového auta s veľkou hnacou silou.
  • Výrobu nového modelu S1 Sportback plánujú spustiť už v roku 2019.

Druhá generácia modelu A1 dorazí v novembri tohto roka s cieľom získať nových zákazníkov. Najmenší model v rade Audi získal dávku športového dizajnu, pričom priznáva vplyv značky Quattro, čo môžeme vidieť na prednej maske s rámom a na troch štrbinách kapoty, ktoré odkazujú na pôvodnú štvorkolku z roku 1984.

Rovnako ako jej koncernový súrodenci bude na platforme Volkswagen MQB A0, Volkswagen Polo a Seat Ibiza. Nová A1 sa bude vyrábať výhradne v päťdverovej verzii, čo si vďaka rozšíreným rozmerom (meria teraz 4 metre na dĺžku) všimnú aj spolucestujúci. Auto má tak na svoje rozmery pohodlný priestor v kabíne. Navyše kufor bude mať až 335 L.

Výkon zabezpečí preplňovaný motor TFSI bez ponúknutia nafty. K dispozícii bude 1,0-litrový, 1,5-litrový a 2,0-litrový štvorvalcový motor s objemom od 94 až 197 koní. Štandardnou výbavou sa stane 6-stupňový manuál a 7-stupňová prevodovka bude súčasťou voliteľnej výbavy. Oproti tomu S1 s pohonom všetkých kolies ponúkne až 250 koní.

V základe má vozidlo 10,25-palcový digitálny prístrojový panel a multifunkčný volant. S výnimkou modelu ,,social packet“ sú zvyšné A1 vybavené aj stredovou konzolou s 8,8-palcovým displejom. Tá obsahuje systém MMI, ktorý je vybavený technológiou rozpoznávania rukopisu, získanou z A8.

Navyše, A1 bude mať aj rad pomocných funkcií ako asistent vodiča, vrátane technológie založenej na rozpoznávaní radarov. Tento systém dokáže rozpoznať autá, cyklistov a chodcov, a to aj za hmly. Rovnaká radarová technológia poskytuje prispôsobenie rýchlosti tempomatu, ktorý pracuje aj nad 130 km/h. Vozidlo je k dispozícii aj s reverznou kamerou, parkovacími senzormi a automatickým parkovacím systémom.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech