Nová kampaň varuje pred hoaxami. Jej cieľom je vystríhať seniorov

  • Starší ľudia sa často nevedia v internetovom priestore dobre orientovať.
  • Aj to je jeden z dôvodov, prečo ich ohrozujú dezinformácie
  • Kampaň s Petrom Lipom a Františkom Kovárom vystríha seniorov pred hoaxami na internete
SOCIA
SOCIA
  • Starší ľudia sa často nevedia v internetovom priestore dobre orientovať.
  • Aj to je jeden z dôvodov, prečo ich ohrozujú dezinformácie
  • Kampaň s Petrom Lipom a Františkom Kovárom vystríha seniorov pred hoaxami na internete

Nová kampaň Staroba sa nás dotýka, ktorú spustila nadácia na podporu sociálnych zmien- SOCIA, má špeciálny cieľ. Snaží sa pomôcť seniorom zorientovať sa v internetovom prostredí. Vzdelávacia kampaň má ambíciu naučiť starších ľudí pracovať s modernými technológiami. Oboznámi ich s fungovaním sociálnych sietí, aplikácií či zariadení ako sú mobily či tablety. Kampaň vznikla v spolupráci s agentúrou Work&Hugs.

Starší ľudia si nástrahy internetu neuvedomujú

Kampaň si predsavzala, že bude seniorov vystríhať pred nástrahami internetu a hoaxami, aj preto sa jej súčasťou stali krátke videá, na ktorých tvorbe sa podieľali viaceré osobnosti z oblasti kultúry. Patrí medzi ne Peter Lipa a taktiež herec František Kovár. Známe tváre, ktoré sú tejto skupine mimoriadne blízke radia, ako odhaľovať rôzne dezinformácie na internete.

„Myslíme si, že starší ľudia sú schopní overovať si informácie. Len sa s nimi musíme o tejto téme rozprávať, pomôcť im zorientovať sa. Chceme povzbudiť seniorov k aktivite a zdôrazniť potrebu vzdelávania. Preto je témou tohtoročnej kampane Staroba sa nás dotýka mediálna gramotnosť seniorov,“ uviedol v priložených materiáloch správca nadácie Socia Vladislav Matej.

SOCIA/ Elena Farkasova
zdroj: SOCIA/ Elena Farkasova

Kurzy mediálnej gramotnosti

Starší ľudia sa v internetovom priestore často nevedia dobre orientovať a o to viac sú ohrození dezinformáciami, ktorým sa v online prostredí mimoriadne darí. Pomocou mediálnej výchovy môžu starší ľudia formovať svoje praktické zručnosti, ale aj kritický prístup.

„Mediálnej gramotnosti starších ľudí sa nevenuje toľko pozornosti, koľko by sa malo. Treba im dať veľmi konkrétne praktické zručnosti na to, aby dokázali odhaľovať manipulácie a dezinformácie na internete,“ vysvetlil pre Startitup Peter Jančárik z agentúry Seesame. Dodal, že spoločne s nadáciou Socia pripravujú pre seniorov kurzy mediálnej gramotnosti, ktoré sa začnú na jar budúceho roka.

Súčasťou tohtoročnej kampane Staroba sa nás dotýka bude aj decembrová konferencia venovaná mediálnej gramotnosti seniorov. Účastníkmi budú najmä seniori, ale aj mladí ľudia, zástupcovia samospráv a organizácií venujúcich sa seniorom.

„Aj konferenciou chceme poukázať na to, aké sú dôležité kvalitné informácie či vzdelávanie a vďaka tomu nemusia seniori patriť medzi najzraniteľnejšiu skupinu v spoločnosti,“ potvrdila pre našu redakciu manažérka kampane Staroba sa nás dotýka Kamila Adamkovičová.

SOCIA/kampan2019/Frantisek Kovar
zdroj: SOCIA/kampan2019/Frantisek Kovar

Zdroj: socia.sk, TS Socia

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech