Nové BMW radu 5 prinesie šok. Športová M5-ka vraj príde aj ako elektromobil s výkonom cez 1 000 koní

  • Nové BMW radu 5 sa na Audi a Mercedes opäť dotiahne v roku 2023
  • Príde ako sedan, kombi či športová verzia M5, tá však nebude tou najostrejšou
  • Špekuluje sa o výhradne elektrickom, či dokonca vodíkovom pohodne
BMW 5er
Autobild.de (Reichel)
  • Nové BMW radu 5 sa na Audi a Mercedes opäť dotiahne v roku 2023
  • Príde ako sedan, kombi či športová verzia M5, tá však nebude tou najostrejšou
  • Špekuluje sa o výhradne elektrickom, či dokonca vodíkovom pohodne

Ak namiesto SUV-čok stále holduješ skôr tradičným automobilom a spozornieš vždy, keď príde reč na trio nemeckých prémiových výrobcov, čoskoro budeš mať opäť dôvod na radosť.

Súčasné BMW radu 5 je na trhu už od roku 2017 a keďže konkurencia v podobe Audi A6 a Mercedesu triedy E rozhodne nespí, je čas rozmýšľad nad je príchodom nástupcu.

Novinári z nemeckého Auto Bildu sa domnievajú, že generácia G60 príde na trh niekedy na jar 2023. Ako najostrejšie sledovaný sedan, kombi v bavorskom slovníku odjakživa označované Touring a mimo nezostane ani sen všetkých ostrých chlapcov v podobe novučičkého BMW M5.

Lenže ak predpokladáš, že M5-tka bude tradičným vrcholom ponuky, si poriadne vedľa. 

Zabudni na benzínové BMW M5. Výkon vraj prekročí 1 000 koní

Je jasné, že verzia M5 prísť musí, veď konkurenčné modely Audi RS a Mercedes-AMG majú na trhu svoje pevné miesto. Marketing v Mníchove by jeho absenciou dostal tvrdú, a naozaj zbytočnú ranu.

Auto Bild je však presvedčený, že k turbom dvakrát prepĺňanému osemvalcu s výkonom okolo 750 koní tentokrát pribudne aj čisto elektrický „hypercar“ s tromi elektromotormi, ktorý by mohol generovať viac než magických 1 000 koní. 

To je úroveň, na ktorej sa pohybuje Ferrari LaFerrari, McLaren P1 alebo Porsche 918 Spyder. Ani jedného z tohto tria však nepoháňa výhradne elektrina a už vôbec nejde o vozidlá schopné komfortne prepraviť štvoricu pasažierov, pričom každý nástúpi cez vlastné dvere.  

Pravoverným zástancom benzínu a histórie sa niečo podobné môže zdať nepredstaviteľné, no ak si uvedomíš, že po nemeckých diaľniciach už jazdí Audi RS e-tron GT, Porsche Taycan Turbo S alebo Tesla Model S Plaid, je jasné, že BMW musí reagovať. A prečo na trh prinášať ďalší štvor- či päťdverový model, keď môžu použiť rad 5?

Náznakom toho, čo inžinieri BMW dokážu, bol už koncept Power BEV s výkonom 720 koní. Jeho základom bola práve súčasná päťka a firma ho poodhalila už v júni 2019.

V redakcii ale veríme tomu, že práve o štvrtinu nižšší výkon ostrej i-M5 bude trochu reálnejší, než nemeckými novinármi do vzduchu hádzaný „overkill“ v podobe tisícky. Veď už Power BEV dokázal na stovku akcelerovať za menej než 3 sekundy.

zdroj: BMW Group

Päťkový bavorák opäť narastie

Dizajnový smer, ktorým sa nová päťka uberie, je zrejme jasný. Obrovské predné ľadvinky a úzke predné aj zadné koncové svetlá dostalo už vynovené kupé radu 4 aj úplne od základov postavený model iX, predstavujúci prvé čisto elektrické SUV značky. 

Ozajsné protypy však zatiaľ nikde nejazdia ani v maskovanej podobe. 

BMW 5er
zdroj: autobild.de

Auto Bild uvažuje o drobnom predĺžení na necelých 5 metrov pre viac priestoru v kabíne. Tú čakajú najväčšie zmeny, aktuálne interiéry BMW totiž už nestíhajú konkurovať obrovským displejom v Mercedesoch či špeciálnej ploche s haptickou odozvou, ktorú ponúka Audi. 

BMW radu 5 je v Nemecku po trojkovom rade a X1-tke tretím najpredávanejším modelom značky. Jeho predaje však už, zrejme najmä kvôli veku, medziročne klesli. Nová generácia to rozhodne opäť zmení. 

Možno aj vodík

Zaujímavosťou je, že BMW stále neopúšťa myšlienka vodíkového pohonu namiesto elektriny. Teda, moderné vodíkové pohony sú vlastne taktiež autami s elektromotormi, jediným rozdielom je, že energiu na cesty neuchovávajú v batériových článkoch, ale v nádrži na vodík, ktorý môžeš dotankovať skôr, než si zvyšok posádky na čerpacej stanici stanici odskočí a kúpi kávu. 

Vývoj elektrických a „vodíkových“ áut tak môže do veľkej miery prebiehať súčasne. 

Nejde o žiadne domnienky, už v roku 2022 by sa na trhu mala objaviť malá séria vodíkovej verzie BMW X5. Jej výkon môže dosahovať až 275 kilowattov. Výrobca uvažuje aj o masovej výrobe, no tá nezačne skôr než v roku 2025. K technickým ťažkostiam totiž musíš prirátať aj prakticky neexistujúcu infraštruktúru pre tankovanie a výrobu vodíka v Nemecku. 

zdroj: BMW Group
Zdroje: Autocar.co.uk, https://www.best-selling-cars.com/germany/2019-full-year-germany-best-selling-car-models/, autobild.de

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech