Nové Ferrari ponúka najlepší motor sveta, ukážkový dizajn a viac ako 600 koní

  • Ferrari Roma sa vyznačuje rafinovanými rozmermi a nadčasovým dizajnom v kombinácii s bezkonkurenčným výkonom a ovládateľnosťou
  • Výrobca tvrdí, že automobil bol inšpirovaný bezstarostným a šťastným životom v Ríme v 50. a 60. rokoch
 srcset
Ferrari
  • Ferrari Roma sa vyznačuje rafinovanými rozmermi a nadčasovým dizajnom v kombinácii s bezkonkurenčným výkonom a ovládateľnosťou
  • Výrobca tvrdí, že automobil bol inšpirovaný bezstarostným a šťastným životom v Ríme v 50. a 60. rokoch

Najmenšie vozidlo z mesta Maranello sľubuje, že bude najpríjemnejším a najpohodlnejším modelom Ferrari za posledné roky. Ferrari Roma sa stáva novým základným modelom značky, teda akýmsi moderným nástupcom známeho modelu Dino.

zdroj: Ferrari

Novinka využívá základ v už známom kupé-kabriolete Portofino. V tomto prípade sa však pozeráme na uzavretý automobil s koncepciou nazvanou 2+. Dizajnový jazyk je v porovnaní s Portofino celkom odlišný, zaujímavo kombinuje prvky moderny s retrom. Diskutuje sa však o určitej podobnosti, napríklad s Jaguarom F-Type alebo Mercedesom-AMG GT.

zdroj: Ferrari

Aké prekvapenie čaká pod kapotou? Isté je, že V12 sa čakať neoplatí, to si necháva Ferrari pre tie najexklúzívnejšie modely. Roma je v podstate obyčajný model, a práve preto dostal plnú dôveru preplňovaný osemvalec o objeme 3,9 litra. Presne ten, ktorý vyhral anketu o najlepší motor na svete 4-krát za sebou. 

zdroj: Ferrari

Motor disponuje parametrami 456 kW (620 k) a 760 Nm. Roma ponúka osemstupňovú dvojspojkovú prevodovku. Čo sa týka váhy vozidla, tá je presných 1472 kilogramov. Niet sa čomu diviť, že akcelerácia z nuly na 100 km/h prebehne za ukážkových 3,4 sekundy.

Roma v ničom nezaostáva. A to ani v prípade šprintu z pokoja na 200 km/h, s prehľadom to zvládne len za 9,3 sekundy. Maximálna rýchlosť novinky od Ferrari sa pohybuje na hranici 320 km/h.

zdroj: Ferrari

Ak sa pozrieme na celkový vzhľad vozidla, je nutné priznať, že exterieroví dizajnéri odviedli perfektnú prácu. V prednej časti dominujú úzke svetlomety, no za zmienku stoja aj sofistikované detaily ako je mriežka chladiča, úzke pruhy LED na svetlách zase dodávajú Rome akýsi pôvab.

zdroj: Ferrari

Ferrari Roma nie je nudné ani v zadnej časti, kde nájdeš difúzor s dvojitými koncovkami. Na hornej časti modelu sa nachádza aj jemný spojler a osvetlenie rozdelené do štyroch samostatných prvkov. 

Ferrari ešte oficiálnu cenovku vozidla neprezradilo. Zdá sa však, že práve model Roma má veľmi veľkú šancu stať sa jedným z najobľúbenejších kúskov automobilky. A to predovšetkým medzi zákazníkmi, ktorí si radi vychutnajú jazdu, no nepotrebujú na to hneď extrémne super auto.

zdroj: Ferrari


Najnovšie video