Nové Ferrari ponúka najlepší motor sveta, ukážkový dizajn a viac ako 600 koní
- Ferrari Roma sa vyznačuje rafinovanými rozmermi a nadčasovým dizajnom v kombinácii s bezkonkurenčným výkonom a ovládateľnosťou
- Výrobca tvrdí, že automobil bol inšpirovaný bezstarostným a šťastným životom v Ríme v 50. a 60. rokoch
- Ferrari Roma sa vyznačuje rafinovanými rozmermi a nadčasovým dizajnom v kombinácii s bezkonkurenčným výkonom a ovládateľnosťou
- Výrobca tvrdí, že automobil bol inšpirovaný bezstarostným a šťastným životom v Ríme v 50. a 60. rokoch
Najmenšie vozidlo z mesta Maranello sľubuje, že bude najpríjemnejším a najpohodlnejším modelom Ferrari za posledné roky. Ferrari Roma sa stáva novým základným modelom značky, teda akýmsi moderným nástupcom známeho modelu Dino.
Novinka využívá základ v už známom kupé-kabriolete Portofino. V tomto prípade sa však pozeráme na uzavretý automobil s koncepciou nazvanou 2+. Dizajnový jazyk je v porovnaní s Portofino celkom odlišný, zaujímavo kombinuje prvky moderny s retrom. Diskutuje sa však o určitej podobnosti, napríklad s Jaguarom F-Type alebo Mercedesom-AMG GT.
Aké prekvapenie čaká pod kapotou? Isté je, že V12 sa čakať neoplatí, to si necháva Ferrari pre tie najexklúzívnejšie modely. Roma je v podstate obyčajný model, a práve preto dostal plnú dôveru preplňovaný osemvalec o objeme 3,9 litra. Presne ten, ktorý vyhral anketu o najlepší motor na svete 4-krát za sebou.
Motor disponuje parametrami 456 kW (620 k) a 760 Nm. Roma ponúka osemstupňovú dvojspojkovú prevodovku. Čo sa týka váhy vozidla, tá je presných 1472 kilogramov. Niet sa čomu diviť, že akcelerácia z nuly na 100 km/h prebehne za ukážkových 3,4 sekundy.
Roma v ničom nezaostáva. A to ani v prípade šprintu z pokoja na 200 km/h, s prehľadom to zvládne len za 9,3 sekundy. Maximálna rýchlosť novinky od Ferrari sa pohybuje na hranici 320 km/h.
Ak sa pozrieme na celkový vzhľad vozidla, je nutné priznať, že exterieroví dizajnéri odviedli perfektnú prácu. V prednej časti dominujú úzke svetlomety, no za zmienku stoja aj sofistikované detaily ako je mriežka chladiča, úzke pruhy LED na svetlách zase dodávajú Rome akýsi pôvab.
Ferrari Roma nie je nudné ani v zadnej časti, kde nájdeš difúzor s dvojitými koncovkami. Na hornej časti modelu sa nachádza aj jemný spojler a osvetlenie rozdelené do štyroch samostatných prvkov.
Ferrari ešte oficiálnu cenovku vozidla neprezradilo. Zdá sa však, že práve model Roma má veľmi veľkú šancu stať sa jedným z najobľúbenejších kúskov automobilky. A to predovšetkým medzi zákazníkmi, ktorí si radi vychutnajú jazdu, no nepotrebujú na to hneď extrémne super auto.
zdroj: Ferrari