Nové modely Porsche Cayenne GTS prekvapujú výnimočným zrýchlením. Známa je už aj cena
- Automobilka Porsche dopĺňa modelmi Cayenne GTS a Cayenne GTS Coupé svoju ponuku SUV o dve nové vozidlá navrhnuté so zámerom dosahovať výnimočné jazdné výkony
- Pre modely GTS je mimoriadne dôležitý pohon. Namiesto motora V6 biturbo s objemom 3,6 l bije pod kapotou oboch modelov Porsche Cayenne GTS opäť srdce V8
- Automobilka Porsche dopĺňa modelmi Cayenne GTS a Cayenne GTS Coupé svoju ponuku SUV o dve nové vozidlá navrhnuté so zámerom dosahovať výnimočné jazdné výkony
- Pre modely GTS je mimoriadne dôležitý pohon. Namiesto motora V6 biturbo s objemom 3,6 l bije pod kapotou oboch modelov Porsche Cayenne GTS opäť srdce V8
S výkonom 338 kW (460 k) a s krútiacim momentom 620 Nm je štvorlitrový motor biturbo vo všetkých disciplínach výkonnejší. Oba modely Porsche Cayenne GTS s výbavou Sport Chrono zvládajú šprint z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a dosahujú maximálnu rýchlosť 270 km/h. Celkový balík výbavy GTS potom dopĺňajú znížený športový podvozok, výnimočný dizajn a rozšírená výbava.
S novo vyvinutým 4-litrovým motorom V8 biturbo z vlajkovej lode modelového radu Cayenne dodáva nový model Porsche Cayenne GTS o 14 kW (20 k) a 20 Nm viac ako jeho predchodca. To vedie k výrazne vyššiemu výkonu a to platí aj pre verziu kupé.
Štandardný šprint z 0 na 100 km/h je teraz o 0,6 sekundy rýchlejší ako predtým s balíkom výbavy Sport Chrono. Maximálna rýchlosť narástla o 8 km/h. Veľký dôraz sa popri tom kládol aj na účinnosť motora. Podľa kombinovaného cyklu NEDC dosahujú najšportovejšie modely Porsche Cayenne spotrebu paliva na úrovni 11,4 až 11,2 l/100 km.
K týmto úctyhodným hodnotám prispel aj špeciálne upravený športový výfukový systém, ktorý dotvára vysoko emotívny zvukový zážitok. Súčasťou štandardnej výbavy je výfukový systém s koncovkami umiestnenými na vonkajších stranách zadnej časti vozidla vytvorený tak, aby dodával nezabudnuteľný športový zvuk, ktorý má charakter.
Športový výfukový systém naladený na vysoké frekvencie je úplnou novinkou. Dostal dve centrálne umiestnené oválne koncovky, ktoré sa dodávajú iba pre model Porsche Cayenne GTS Coupé a v budúcnosti aj pre Porsche Cayenne Turbo Coupé, v oboch prípadoch v spojení s balíkom výbavy Lightweight Sports Package dodávaným na želanie.
Nastavenie podvozku nového Porsche Cayenne GTS vytvára ideálne predpoklady pre výnimočnú dynamiku pri prejazdoch zákrutami. Štandardné odpruženie s oceľovými vinutými pružinami znižuje vozidlo o 20 milimetrov a jeho súčasťou je aj systém Porsche Active Suspension Management (PASM). Ten zabezpečuje aktívne a veľmi športové pruženie a tlmenie.
Súčasťou štandardnej výbavy je aj Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). V spojení so štandardne dodávanými 21-palcovými diskami kolies RS Spyder Design, veľkými oceľovými brzdovými kotúčmi a s červenými brzdovými strmeňmi sú nové modely Porsche Cayenne GTS vozidlami, ktoré do segmentu SUV prinášajú ovládateľnosť a spontánnosť plnohodnotných športových vozidiel.
Štandardne dodávaný balík výbavy Sport Design zaručuje v spojení s viacerými čiernymi doplnkami výnimočný a exkluzívny vzhľad. Nové modely Porsche Cayenne GTS sa štandardne dodávajú s čiernymi vysoko lesklými 21-palcovými diskami kolies RS Spyder Design. Predné adaptívne LED svetlomety s funkciou Porsche Dynamic Light System (PDLS) a zadný LED pásik dostali tmavý vzhľad.
Predné otvory pre vstup vzduchu, bočné lišty okolo okien, koncovky športového výfukového systému a logá modelu ako aj nápis Porsche na zadnej časti sú všetky čierne.
Športový a elegantný charakter modelov Porsche Cayenne GTS umocňujú v interiéri prvky ako sú špičkové čalúnenie materiálom Alcantara® na strope, stredoch sedadiel, stredovej opierke a na dverách ako aj obklady z tmavého brúseného hliníka.
Nové modely Porsche Cayenne GTS sa už dajú objednať a u predajcov sa objavia začiatkom júla. V Nemecku sa ceny vrátane DPH a povinnej výbavy začínajú od 114 087 eur za Porsche Cayenne GTS a od 118 490 eur za Porsche Cayenne GTS Coupé.