Podcast s Romčom: Založil známy zľavový portál a zarobil milióny. Potom vyhorel a zmizol na 3 roky

[Podcast s Romčom] Ich klienti majú miliardové obraty. Na Slovensku čelia podnikatelia týmto problémom

[Diskusný Klub] Novinár Boka: Cez východnú hranicu sa pašujú drogy aj orgány. Film Čiara je slabý odvar.

Nové Porsche 911 Targa je ikonou dizajnu s ukážkovým zrýchlením. Jeho cena ťa prekvapí

  • Porsche pred letom dopĺňa trojicu svojich športových vozidiel
  • Po verziách Coupé a Cabriolet prichádza tretí karosársky variant novej generácie modelu Porsche 911 s pohonom všetkých kolies
  • Je ním Porsche 911 Targa 4 a Porsche 911 Targa 4S
  • Ikona dizajnu vstupuje do svojej ôsmej generácie s väčším výkonom a aktualizovanými funkciami
Porsche
  • Porsche pred letom dopĺňa trojicu svojich športových vozidiel
  • Po verziách Coupé a Cabriolet prichádza tretí karosársky variant novej generácie modelu Porsche 911 s pohonom všetkých kolies
  • Je ním Porsche 911 Targa 4 a Porsche 911 Targa 4S
  • Ikona dizajnu vstupuje do svojej ôsmej generácie s väčším výkonom a aktualizovanými funkciami

Charakteristickým prvkom modelu Targa zostáva inovatívny, plne automatický systém otvárania strechy. Rovnako ako legendárny pôvodný model Targa z roku 1965, obsahuje typický široký oblúk, posuvnú časť strechy nad prednými sedadlami a panoramaticky zaoblené zadné okno. Strecha sa pohodlne otvorí a zatvorí iba za 19 sekúnd.

Z nuly na sto za 4,2 sekundy

Na pohon slúži 3-litrový a 6-valcový motor typu boxer s dvoma turbodúchadlami. Porsche 911 Targa 4 dosahuje výkon 283 kW (385 k) a v spojení s balíkom výbavy Sport Chrono dodávaným na želanie zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 4,2 sekundy, o desatinu skôr ako predtým. Nové modely Porsche 911 Targa prídu na trh v auguste 2020. Ich ceny sa začínajú od 128 486 eur za Porsche 911 Targa 4 a od 143 956 eur za Porsche 911 Targa 4S.

zdroj: Porsche

Motor v Porsche 911 Targa 4S dodáva výkon 331 kW (450 k) a zrýchlenie na 100 km/h mu za rovnakých podmienok trvá iba 3,6 sekundy, o štyri desatiny menej ako jeho predchodcovi. Maximálna rýchlosť modelu Porsche 911 Targa 4 je 289 km/h (o 2 km/h viac), vo verzii Targa 4S dosahuje až 304 km/h (o 3 km/h viac).

Obe športové vozidlá dostali pre maximum potešenia z jazdy v štandardnej výbave 8-stupňovú dvojspojkovú prevodovku (PDK) a inteligentný pohon všetkých kolies Porsche Traction Management (PTM). Model Porsche 911 Targa je na požiadanie k dospozícií aj s novo vyvinutou 7-stupňovou manuálnou prevodovkou dodávanou spolu s balíkom výbavy Sport Chrono.  

zdroj: Porsche

Nové technológie sa dostali aj medzi ďalšie prvky, ktoré rozširujú ponuku oboch modelov Porsche 911. Prvý raz je k dispozícii aj balík technologických prvkov Porsche InnoDrive vrátane adaptívneho tempomatu. Vďaka rozšírenej funkcii Smartlift sa dá svetlá výška vozidla pohodlne nastavovať pre každodenné využívanie. 

zdroj: Porsche

Rovnako ako všetky ostatné verzie ôsmej generácie Porsche 911, aj modely Targa štandardne dostali špeciálny jazdný režim pre mokré podmienky Wet Mode. Snímače umiestnené v predných blatníkoch dokážu odhaliť vozovku pokrytú vodou a ak je jej veľa, vyšlú do prístrojovej dosky výstražný signál s odporúčaním vodičovi, aby manuálne zapol mokrý jazdný režim Wet Mode. Reakcie vozidla sa následne prispôsobia okolitým poveternostným podmienkam.

Extravaganicia v podaní Targa

Exteriér modelov Porsche 911 Targa sa vyznačuje dizajnovými prvkami modelového radu 992. V porovnaní s predchodcom dostala karoséria oveľa výraznejšie predné blatníky. Taktiež kapota sa medzi LED svetlometmi viditeľnejšie zvažuje, čím pripomína prvé generácie modelov Porsche 911. Zadnej časti dominuje vysúvací spojler s elegantnou svetelnou lištou. Okrem prednej a zadnej časti je celý vonkajší plášť karosérie vyrobený z hliníka.

zdroj: Porsche

Interiér sa vyznačuje sa jasnými a rovnými líniami palubnej dosky ako aj prepracovanými ovládacími prvkami. Ako inšpirácia poslúžili modely Porsche 911 zo 70-tych rokov. Spolu s centrálne umiestneným otáčkomerom, typickým prvkom značky Porsche, poskytujú vodičovi potrebné informácie aj dve samostatné obrazovky. 

Pod 10,9-palcovou stredovou obrazovkou systému Porsche Communication Management (PCM) je umiestnená kompaktná ovládacia lišta s piatimi tlačidlami pre priamy prístup k najdôležitejším funkciám vozidla.  

Dizajnová ikona od roku 1965

Porsche 911 Targa 2.0 predstavovalo priekopníka úplne nového druhu vozidla. Pôvodne sa označovalo ako bezpečný kabriolet s ochranným oblúkom proti prevráteniu, ale čoskoro sa Targa s odnímateľnou strechou stala samostatným modelovým radom a zároveň aj dizajnovou ikonou. Automobilka Porsche vo vozidlách 911 Targa do dnešných dní pokračuje v spájaní dvoch svetov. Výhod jazdenia s otvorenou strechou v kabriolete s každodenným komfortom a bezpečnosťou modelov kupé.

Zdroj: Porsche

Najnovšie video

Najnovší podcast

[Podcast s Romčom] Ich klienti majú miliardové obraty. Na Slovensku čelia podnikatelia týmto problémom

Najnovšie