Nový Koenigsegg Gemera má úžasných 1700 koní a 400 km/h dosiahne za čas, ktorému neuveríš

  • Spoločnosť Koenigsegg, ktorá bola založená v roku 1994 Christianom von Koenigseggom, je svetovým lídrom vo výrobe sofistikovaných „hypercars"
  • Najnovší počin spoločnosti je plug-in hybrid Gemera
  • Zrýchlenie z 0-100 km/h dosiahne za 1,9 sekundy a na 400 km/h tomuto modelu stačí menej ako 20 sekúnd
 srcset
Koenigsegg
  • Spoločnosť Koenigsegg, ktorá bola založená v roku 1994 Christianom von Koenigseggom, je svetovým lídrom vo výrobe sofistikovaných „hypercars"
  • Najnovší počin spoločnosti je plug-in hybrid Gemera
  • Zrýchlenie z 0-100 km/h dosiahne za 1,9 sekundy a na 400 km/h tomuto modelu stačí menej ako 20 sekúnd

Pre Christiana von Koenigsegg nie je nič nemožné. Je zakladateľom, majiteľom a mozgom výroby športových automobilov, ktoré nesú jeho meno. Koenigsegg sa stal takmer synonymom superšportov. 

Koenigsegg a jeho tím robia vo Švédsku veci, o ktorých možno snívali inžinieri veľkých automobilových spoločností, ale nikto im nedovolil tieto vízie zrealizovať. Jasným príkladom je aj štvormiestna novinka s výkonom 1 700 koní. 

zdroj: Koenigsegg

Model s názvom Gemera mal debutovať v Ženeve, ale salón bol kvôli koronavírusu zrušený, takže prvé fotografie sa objavili v online priestore. Výrobca tento kúsok popisuje ako „mega GT“.

Poďme však na špecifiká. Gemera dokáže zŕychliť na 100 km/h za 1,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je 400 km/h. Objem palivovej nádrže je 75 litrov a dojazd na elektrinu a benzín je 1000 kilometrov. 

zdroj: Koenigsegg

Za pohon je zodpovedný 2-litrový benzínový trojvalec, ktorý by človek v takomto kúsku určite nečakal. Má 600 k a maximálny krútiaci moment 600 Nm. Zvyšok tvoria tri elektrické motory: jeden na každom zadnom kolese (500 HP a 1000 Nm) a tretí na hnacom hriadeli (400 HP a 500 Nm). Celkový krútiaci moment predstavuje 3500 Nm. Ani najväčšie nákladné vozidlá nedosahujú takéto hodnoty. 

Odborníci odporúčajú do tohto modelu tankovať Gen 2.0 etanol alebo aj CO2 neutrálny metanol, E100, E85. Gemera dokáže nielen otočiť všetky štyri kolesá, ale aj regulovať krútiaci moment osobitne pre každé z nich – to má zabezpečiť perfektnú trakciu v každej situácii.

Odpruženie bolo samozrejme vybavené adaptívnymi tlmičmi, ale tiež hydraulickou svetlou výškou (117 – 152 mm) – koniec koncov, Gemera má byť megacar nielen na trati alebo na diaľnici, ukážkovo sa má správať aj v meste. 

zdroj: Koenigsegg

Rovnako ako v iných Koenigseggoch sa „nožnicové“ dvere na patentovaných pántoch otvárajú elektrohydraulicky. Mierne skĺznu do strany a potom stoja vzpriamene. Bolo zabezpečené, že sa to dá urobiť aj vtedy, keď auto stojí celkom na tesno pri obrubníku alebo v nízkej garáži.

O Gemere mnohí hovoria aj ako o rodinnom superšporte, nakoľko si tu prevapivo pohodlne sadnú 4 osoby. Predné sedadlá vážia iba 17 kg a majú veľmi tenký dizajn. A to aj napriek tomu, že majú trojbodové pásy. Výhodou je aj to, že ak sa človek rozhodne sadnúť si na zadné sedadlá, nemusí tie predné žiadnym spôsobom odsúvať či sklápať.

Každý cestujúci tu má k dispozícii aj dva držiaky nápojov s funkciou chladenia a kúrenia. V strede kabíny, vpredu a vzadu, sú veľké tablety s rozhraním pripomínajúcim rozhranie Tesla Model 3.

Ide o naozaj ukážkový model, ktorý sa na svet dostane v limitovanom počte – 300 kópií. Cena sa má pohybovať okolo 3 miliónov eur, no už teraz je jasné, že Gemera nebude mať núdzu o záujemcov. 

Zdroje: koenigsegg.com

Najnovšie video