Nový najdlhší tunel na Slovensku by mal spojiť Raču so Záhorskou Bystricou. Stáť nás bude miliardu eur

  • Tunel Karpaty by sa mal začať stavať v roku 2024
  • Bude súčasťou úseku D4 Rača - Záhorská Bystrica, ktorý bude mať celkom 12,43 kilometra
  • Národná diaľničná spoločnosť počíta s výdavkami v hodnote 700 miliónov až jednej miliardy eur
zdroj: Ilustračný obrázok (Wikimedia, Roberta F.), Google Maps
  • Tunel Karpaty by sa mal začať stavať v roku 2024
  • Bude súčasťou úseku D4 Rača - Záhorská Bystrica, ktorý bude mať celkom 12,43 kilometra
  • Národná diaľničná spoločnosť počíta s výdavkami v hodnote 700 miliónov až jednej miliardy eur

Podľa informácií portálu Finweb, slovenská Národná diaľničná spoločnosť (NDS) sa chystá postaviť nový, najdlhší tunel v krajine. Pre Startitup to potvrdila hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Má odhľahčiť dopravu v Bratislave a stať sa súčasťou bratislavského obchvatu na diaľnici D4. Zatiaľ nie je úplne známe, kadiaľ presne tunel povedie, podľa NDS sa momentálne operuje so štyrmi rôznymi variantami.

„NDS pripravuje úsek D4 Bratislava, Rača – Záhorská Bystrica tak, aby sa mohol realizovať formou PPP projektu alebo formou žltého FIDIC-u. Aktuálne sa spracováva Správa EIA s termínom dodania 4. Q 2019,“ vyjadrila sa Michalová.

zdroj: D1 (Wikimedia, MarkBA)

Tunel, ktorý má spojiť mestskú časť Rača so Záhorskou Bystricou, nesie názov Karpaty. Výrazne by zrýchlil a zlepšil dopravu v meste. V súčasnosti sa z jednej časti do druhej dá dostať iba okľukou, ktorá vedie takmer cez celú Bratislavu a zaberie zhruba pol hodiny. Na takúto skratku si však Bratislavčania ešte poriadne počkajú, s výstavbou by sa totiž malo začať až v roku 2024.

Národná diaľničná spoločnosť počíta, že výdavky na výstavbu tunelu sa budú pohybovať medzi 700 miliónmi až 1 miliardou eur. Diaľnice D4 bude mať v úseku Rača – Záhorská Bystrica vrátane tunelu dĺžku 12,43 km a tunel by mohol dosiahnuť dĺžku 10 990 metrov, čím by sa stal najdlhším na Slovensku.

V súčasnosti sa najdlhší tunel na Slovensku nachádza na diaľnici D1 v úseku medzi Beharovcami a Fričovcami, na rozhraní okresov Levoča a Prešov, je ním tunel Branisko. Pri dĺžke 4 975 metrov by bol o viac ako o polovicu kratší než novo plánovaný tunel Karpaty.

Ako uvádzajú oficiálne stránky projektu D4R7, diaľnica by mala do roku 2020 odľahčiť dopravu na prístavnom moste a do roku 2045 chce zredukovať automobilovú dopravu v meste o 24,5 percenta. Nový diaľničný most cez Dunaj by mal do roku 2020 denne v oboch smeroch zvládať 35-tisíc automobilovz čoho veľké percento bude tvoriť práve nákladná doprava.

Zdroj: Finweb, Wikipedia, d4r7

Najnovšie video