Nový rebríček TOP influencerov je vonku. Objavila sa v ňom Vlhová, no Plačkovú nehľadaj

  • Časopis Forbes zostavil rebríček TOP 20 najväčších influencerov na Slovensku
  • Víťazom rebríčka je kondičný tréner Maroš Molnár
  • Plačkovú tam nehľadaj
vlhová, molnár
Petra Vlhová a Maroš Molnár, FB/Grand Hotel River Park, a Luxury Collection Hotel, FB/Maroš Molnár
  • Časopis Forbes zostavil rebríček TOP 20 najväčších influencerov na Slovensku
  • Víťazom rebríčka je kondičný tréner Maroš Molnár
  • Plačkovú tam nehľadaj

Kto podľa teba najviac ovplyvňuje Slovákov na sociálnych sieťach? Odpoveď na túto otázku poskytol časopis Forbes v spolupráci s agentúrou GroupM. Spoločne totižto vydali rebríček Top 20 influencerov Slovenska.

Celý rebríček je zostavený na základe exkluzívneho prieskumu. Oproti minulému roku v ňom prebehli výraznejšie zmeny a celkovo tam nájdeš až sedem nových tvárí. 

TOP trojica

Agentúra GroupM vytvorila pre časopis Forbes rebríček tých najvplyvnejších Slovákov. Vznikol na základe dopytovania viac ako 18 000 respondentov reprezentatívnych pre slovenskú online populáciu.

Tohtoročnú prvú pozíciu už po druhýkrát obsadil kondičný tréner Maroš Molnár. V roku 2020 sa ocitol pritom až na 12. mieste. Molnár sa preslávil najmä účasťou v televíznej šou Extrémne premeny. Ako informuje portál Forbes, na svojom Instagrame zverejňuj najmä efektívne tréningové tipy a videá. V súčasnosti tam má viac ako 76,1-tisíca followerov. 

Druhú priečku obsadila Adriana Poláková, ktorá je v súčasnosti známou cukrárkou a podnikateľkou. V rebríčku top influencerov Slovenska sa umiestnila po prvýkrát. V súčasnosti má na svojom instagramovom profile viac ako 108-tisíc followerov a na Facebooku ju sleduje viac ako 209-tisíc ľudí. 

Na bronzovom mieste sa umiestnila profesionálna lyžiarka Petra Vlhová, ktorá sa v rebríčku top influencerov Slovenska vyskytuje pravidelne. V prvej trojici sa však táto špičková slovenská zjazdová lyžiarka umiestnila po prvýkrát. 

 

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Maros Molnar | Fitness (@maros_molnar)

Dôležité nie sú iba čísla

Azda najväčšou zaujímavosťou je, že v súčasnosti sa do popredia v rámci sociálnych sietí dostáva TikTok, ktorý ani jeden člen z prvej trojice nemá alebo je na ňom málo aktívny. 

„V dnešnej dobe už aj TikTok ponúka zaujímavé možnosti zárobku aj na Slovensku, a to aj pre menej známe mená. Na TikToku totiž počet followerov nie je až taký rozhodujúci pre distribúciu obsahu,“ opisuje alternatívu zárobku zo sociálnych sietí Vladimír Paštinský, Content Strategy Director v spoločnosti GroupM Slovakia.

„Dôležitosť sa skôr kladie na kreativitu a šikovnosť tvorcu pred vizuálnym stvárnením, ktoré poznáme z Instagramu,“ doplnil Paštinský.

Na TikToku nájdeš aj náš vlastný kanál @startitup.romanbavi, ktorý má už viac ako 746-tisíc followerov. Nájdeš tam zaujímavé videá o najnovších udalostiach zo sveta, ale aj rôzne príbehy a zaujímavosti. Okrem toho nezaostávame ani na Instagrame, kde máme už viac ako 351-tisíc sledujúcich.

Hodnotenie top 20 slovenských influencerov bolo zostavené na základe viacerých kritérií, pričom najdôležitejšie bolo v konečnom hodnotení takzvané Influence Power Index skóre. V rámci tohto kritéria sa vyhodnocuje znalosť influencera (potenciálny zásah), jeho obľúbenosť či prepojenie na značku. Dôležitý je aj influence funnel, čo znamená, nakoľko influencer dokáže ovplyvniť svojich followerov/subscriberov. 

Známe mená a nové tváre

Jedným z ďalších hodnotených parametrov bola aj dôveryhodnosť dopytovaných influencerov. Pri porovnaní vlaňajších a tohtoročných čísel bolo vidieť výrazný pokles hodnôt tohto parametra.

„Aj keď je pre zadávateľov influencer marketing stále skvelou voľbou reklamy, followeri si pravdepodobne uvedomujú, že nie vždy ide o autentickú propagáciu, s ktorou sa influencer naplno stotožňuje. To môže byť dôvodom, prečo mierne klesá dôveryhodnosť influencerov ako takých,“ hovorí Adriána Heglasová, Head of Online webu Forbes.sk.

„Podľa prieskumov však ostáva tento typ marketingu dôveryhodnejší ako akákoľvek iná forma reklamy najmä v prípade, ak cielime na mladšie vekové skupiny,“ doplnila.

Ďalšiu priečku v rebríčku Top 20 influencerov Slovenska preto obsadila Garáž.tv, za ktorou stojí známy recenzent áut Rasťo Chvála. Piate miesto patrí Sandre Svitekovej, ktorá prevádzkuje kanál s názvom Dejepis inak. V top 10-tke sa ďalej umiestnila Monika Hilmerová, Natália Pažická, Zuzana Vačková, Vedátor či Marek Fašiang. 

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Alžbeta Saloňová (@beth.sal)

Rebríček ďalej tvoria aj známe mená ako Veronika Cifrová Ostrihoňová, PPPeter, Simona Kozerawski, Kristína Tormová či Beth Sal. Ďalej tam nájdeš Denisu Vyšňovskú, Duklocka, L3nik, Sisu_kr a Petush Nasklee. 

Zdroje: TS, Forbes

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá